Ik ben al jaren verliefd op de Nomos Ahoi en ik overweeg om hem te kopen. Ik heb zowel de 36 mm versie gepast in Atlantik als de witte met datum omgehad (38,5 mm). Allebei prachtig, maar 36 mm vind ik net iets te klein. Welke kleur vinden jullie het mooist? En welke zou het mooist combineren met andere banden?
Ik vind bij zo’n keuzes bijna altijd de witte mooier. Hier niet anders. Zwart is zeker geen straf bij deze, maar… nee, wit aub.
Ik heb de dunkel al sinds 8 jaar in bezit en zeg dat wit beter is. Wel graag 36mm no date, want de 38mm datum is absoluut niet voor mij. Dragen even groot als een soepbord en de datum is naar mijn smaak niet mooi. Die staat veel te ver naar buiten terwijl de kleine seconde juist te ver naar binnen staat.
Bedenk dat wit groter draagt dan donker, dus je hebt een kleine die klein draagt vergeleken met een grote die ook nog groot oogt.
Polsomtrek van 18,5 cm hier. De 36mm dunkel draagt naar mijn smaak al erg volwassen en is aanwezig genoeg.
de donkere in 36 denk ik
WIT !
Wit in 36 mm! Erg gaaf.
Aha, dan
Want die 38mm is inderdaad ruim te groot op die pols.
De lugs van Nomos zijn vaak wel fors, dus zou in dit geval ook voor de 36 gaan.
Gaaf model dit! Succes met de keuze
Donkerblauw no date
Ik zou ook gaan voor donkerblauw en no date.
Dat venstertje verkr*acht heel de cleane layout.
Heb je nog andere horloges om mee af te wisselen?
wit in 36 of blauw in 38,5. Wit in 38,5 toont snel te groot bij een dresswatch vind ik.
Sky!
Ja, ook echt top!
wit… …ja, wit!
Mijn beste,
Kort en krachtig,
de witte Nomos is Prachtig!!
Succes met de aanschaf.
Orologio Signaturis Temporis
Dan zou ik de blauwe nemen.
Meestal is mijn smaak ook donker maar in dit geval de witte