Nomos Ahoi: welke kleur?

Zwart.

Maar dan moet je wel van contrast houden.

Precies dit. De datum maakt hem niet mooier.

Ik heb de blauwe gehad, net wat mooiere link met het maritieme imo

1 like

Op het moment dat Nomos zo rijk is dat ze hun surplus moeten witwassen middels sponsor deals met golfers tennissers voetballers astronauten en andere acteurs.
Mogen ze van mij onbeperkt nagemaakt worden.

Nu moeten zo nog teveel vechten om hun financiers tevreden te stellen.
En hun bestaansrecht te rechtvaardigen.

Dus ja . Het is vloeken in de kerk.

2 likes

Ik zou gaan boor blauw. Veel beter afleesbaar. De maat mag je zelf uit kiezen😉

2 likes

Een lastige keuze. Zelf heb ik een lichte en donkere. Terwijl de lichtere vrolijker lijkt, komt de donkere chiquer over.
In jouw geval zou ik naast de lichtere Seiko de donkere Nomos nemen.
Maar dit soort keuzes zijn zo persoonlijk dat het lastig is om een advies te geven.

1 like

Ahoi = water = blauw. Dat was mijn keus toen ik in 2023 in Glashütte was. Weer eens wat anders dan een koelkast magneet als souvenir. Die helemaal links ligt dus. 40mm, dat dan weer wel.

3 likes

Wat gaaf dat je daar geweest bent! En hoe bevalt die Ahoi je?

1 like

Lange & Sohne en Stowa zijn m.i. sowieso de originele Bauhaus horloges. Dan Junghans (wel echt ander horloge) en dan pas na zo’n 60 jaar Nomos.

Het enige wat Nomos heeft gedaan zijn meegaan op de kekke kleurtjes trend :wink:

Blijven wel gaaf hoor…
Ik zou wel voor wit gaan, ondanks je pressage. Het contrast in de indexen en wijzerplaat is vele malen beter waardoor de leesbaarheid veel beter is. Form over function dingetje wmb

1 like

Ik zou voor de 36mm no date in wit gaan. Wit oogt sowieso altijd iets groter.

1 like

Het is een prima keuze geweest, ik draag hem best vaak. Dit is de versie met het datumvenster op de ‘6’. Volgens mij wordt die niet meer gemaakt.

6 likes

Prachtige band ook! Welke is dat?

Deze:Trident MN Strap

2 likes