Sorry voor de late reactie.
Daar heb je een goed punt, en die nieuwe variant in teal vind ik heel erg fraai. Toch maar eens een juwelier inlopen, ook al zal het een wens voor de lange termijn zijn.
Potjandikkie wat lekker. Misschien iets te groot, maar die kleur en lay-out van de wijzerplaat… oefff.
Ziet er best OK uit, 39mm is perfect. Alleen jammer dat de datum niet op 6 zit zoals bij de Tango Date
Hmm, lijkt wel alsof Nomos een compleet andere richting uitslaat. Dat font hebben ze geloof ik nog niet eerder gebruikt op de wijzerplaat, en de datum had ik ook op 6 verwacht. Moet hem nog even in mijn hoofd laten sudderen om te weten wat ik er van vind.
Ik vind het een geslaagd ontwerp van Nomos! Fijn om te zien dat de lug-to-lug bij dit model eindelijk proportioneel is aan de diameter van de kast: 47,7mm lug-to-lug, kast 39,5mm. Ter vergelijking: de 36mm Club Campus heeft een lug-to-lug van 47,5mm!
Helaas is dit formaat alsnog te groot voor mijn dunne polsen. Vooral wanneer je je bedenkt dat horloges met een dunne bezel en lichte plaat er groter uit zien. Als Nomos net als bij de andere modelfamilies op een later moment een iets kleinere variant introduceert, dan zou dit zomaar mijn eerste Nomos kunnen worden. De small seconds in het midden is cool, de datum had voor mij niet gehoeven.
Die waren er al een poosje.
35,5 mm, prima maatje, perfecte proporties, en dan ook nog zonder die lilleke datum. Perfect!
De Minimatik is wat mij betreft het model voor de tweesprong: Metro Y Club.
Hierbij vind ik beide opvolgende modellen toffer. Zo vind ik de dot op de zes buiten de boot vallen bijvoorbeeld. Alsof ie niet kan kiezen. (edit: oh dit hebben ze dus gefixt in het nieuwe model). Die nieuwe datums zijn helemaal weerzinwekkend.
Volgens mij is het echter wel een fraai compact horloge geschikt voor kleinere polsen.
Dat is een schoonheidsvlekje.
Er zitten toch enkele Nomos Club Sport Neomatic eigenaren op het forum? Ik ben nieuwsgierig naar ervaring met en pasvorm van de verschillende versies. (met name de 37 en de 39mm versies, de 42 lijkt me wel echt voor de zeer grote pols…)
Plaatjes;
Deze Nomos Tangente Powerreserve 131 mogen ontvangen in mijn kleine collectie.
Bevalt goed. Het is de eerste keer dat ik zo’n plat en klein horloge heb. Je vergeet gewoon dat je er eentje om hebt! Dat is wel erg bijzonder, en tegelijkertijd ook wel weer jammer want het mag graag gezien worden.
Nog meer reden om die zomer te laten komen zodat het niet bedekt wordt door een mauw.
FYI, volgens de website gaan de prijzen 1 april omhoog.
Veel te rustig hier. Fijne zaterdag.