Nomos only

Dit is een “limited edition” Ahoi uit 2018 in opdracht gemaakt voor de firma Bucherer uit Duitsland. Uiteraard is dit ook een automaat.

Deze kleur blauw zit tussen de Atlantic en siren in. Dit is de 40mm versie, maar er is ook een 36mm versie van. Volgens watchbase zijn er maar 74 van gemaakt, weet alleen niet of dit alleen voor de 40mm is of de 36 en 40 samen.

Referentie van dit model is: 552.S3

1 like

Bedankt. Het is de 37mm kast. De neomatik versie dus.

Klein puntje, Bucherer komt uit Zwitserland

1 like

Bedankt voor de aanvulling :+1:. Ik zie net dat hij gemaakt is in opdracht voor een Duitse vestiging van Bucherer.

Heerlijk deze! Veruit mijn meest gedragen horloge dit voorjaar :blush:

29 likes

24 likes

Paardje rijden

16 likes

Vandaag heb ik mijn eerste Nomos gekocht:

Ben er erg blij mee.

30 likes

Blij dat ik m uit de verkoop heb gehaald. Heerlijk horloge voor de zomer

18 likes

Terecht, die Clubs zijn heerlijk in wat zonniger weer. Ik zou 'm op de blauwe textiel strap dragen!

1 like

Die wilde ik zojuist erop gaan doen. Irriteer mij met die stoffen band (doordat ie dunner is) wel wat meer aan de ruimte tussen de lugs

1 like

Met een donkerbruine leren band vind ik hem heel chic. Inderdaad mooi voor de zomer, maar ook wel vor de winter. Dan kun je het als een soort ijsblauw zien.

1 like

Hij is inderdaad wel dun, maar er is wat extra stof bovenop de springbar, zodat de ruimte tussen de lugs meer opgevuld is. Ik vond het net een betere oplossing dan de doorsnee strap, maar dat is persoonlijk natuurlijk :blush:

18 likes

Gevoelsmatig heeft van jou minder ruimte. Zal m wel eens erop zetten

1 like

Wat is de reden dat er op jouw dial “neomatik” staat en niet op die siren blue? Meestal staat het er toch op als het een automaat is?

1 like

De automaat inderdaad.

Je bedoelt ivm jouw Siren Blue? Die heeft een ander uurwerk (DUW5101) en die van mij heeft het Neomatik uurwerk DUW 3001. Dus vandaar het verschil :blush:

1 like

Een duit in het zakje met m’n onlangs aangeschafte Orion Neomatik Limited Edition in 36mm.

26 likes

Heel mooi! :ok_hand:

Er is weer een nieuwe uitgifte vandaag: Wempe Tangente neomatik update 41mm. Vind de kleurcombinaties zeer geslaagd!! Oplage is 200 stuks
https://nomos-glashuette.com/en/tangente/tangente-neomatik-41-update-wempe-signature-collection-180-s3?fbclid=PAAaakr-A_hxm1MYY1mM_vTJsSgcOMyz_OM7SRydBA8bZ65j0-4hIHmcJx5ls%23

2 likes