Nomos only

Een nieuwe Nomos LE! The Ludwig Timeless L.E. Van Timelessluxurywatches in samenwerking met Nomos. Niet helemaal mijn smaak gezien de romeinse cijfers …

1 like

11 likes

10 likes

640​:sweat_smile::sweat_smile:

Maar ontopic…

9 likes

Maar eens even een ‘wat dragen wij vandaag’ hier. Deze blijft in mijn ogen bijzonder mooi.

8 likes

Ondanks me nieuwe flieger blijft deze lonken :heart_eyes:

3 likes

Eindelijk een juwelier gevonden die de smallere vouwsluiting op voorraad had

Superblij mee

11 likes

Grappig, ik heb er juist een ordinaire RIOS op zitten:

Komt van dezelfde paardenkont, maar ik ben te gierig voor Nomos banden / sluitingen. :slight_smile: Hij ziet er wel dun uit. Comfortabel?

2 likes

Draagt heel prettig

1 like

Ja. Soepeler dan jouw Rios.

1 like

is dit een Tangete sport? Mooi hoor die crown guard.

1 like

Zat nog even te denken. Wel 3k voor een horloge neerleggen maar paar tientjes willen besparen op een band (zo groot zal t verschil niet zijn tussen een Rios en een originele band). Heb je gelijk een originele gesp en ze worden inderdaad na een tijdje boterzacht. Fijnste band die ik ook heb gehad, zeker in combinatie met de vouwsluiting.

1 like

Ahoi Neomatik in 36mm

Ten eerste heb ik geen 3.14K neergelegd voor die Nomos. Die heb ik bij m’n vaste huisdealer in Mülheim gehaald voor 2450 pietermannen.

Dat horloge is mij, ofschoon ik het aan de bovenkant van het toelaatbare vind zitten, die 2450 pietermannen waard. De band daarentegen… Shell Cordovan is mooi leer. Het is sterk, zelfsmerend en gewoon mooi. Maar 80 Euro voor een experimentje vind ik te veel.

Bovendien, ik weet niet hoe dik die Rios ten opzichte van die Nomos is, maar 2.5mm shell cordovan is 2.5 mm shell cordovan. Die Rios is al soepel.

De gesp? Die zal mij aan de reet roesten. Ik zit niet naar m’n gesp te staren. Zolang dat ding werkt is het prima.

Merk op dat dat mijn gedachtenwereld is. :slight_smile:

Overigens heb ik grif 60 Euro over voor de Nomos stoffen band. Wat ze daarmee gedaan hebben weet ik niet, maar da’s de beste stoffen band die ik ooit in m’n handjes heb gehad.

Dank je, en wat @Honey_Badger zei: De Ahoi. M’n duikertje. :slight_smile:

3000/2450 om t even. Je snapt wat ik bedoel. De Nomos banden zijn misschien even dik maar die hebben geen lining van een ander materiaal, gewoon helemaal Shell Cordovan. Wellicht dat ze daardoor soepeler zijn. Rios gebruikt ook geen Horween Shell Cordovan, wellicht dat t ook iets scheelt.

Staar overigens zelf ook niet de hele dag naar mijn gesp maar als ik er dan eens naar kijk, dan oogt t toch een stukje lekkerder.

2 likes

:roll_eyes:

1 like

I’m with Tom here… onder een Corneliani pak draag je geen Manfield schoenen.

1 like

Dank je!

Daar had ik niet over nagedacht. Dat is een fysiek verschil. :slight_smile: Ik zie te weinig foto’s van de binnenkant van die banden. :slight_smile:

We kijken hoe de RIOS het volhoudt ten opzichte van de (tering)fijne stoffen band. Als het een herhalingsoefening wordt…

Ik houd niet van Italiaanse snit. Doe me dan britten of duitsers, past ook beter bij een heer van mijn formaat.

Ze worden brakkig, maar ik heb business casual een paar Manfields erg veel gedragen die gewoon erg goed waren. En discreet.

Je draagt bij een pak namelijk

  • Schoenen van de juiste kleur. Zwart dus, of bruin bij een evident vrijetijdspak
  • Schoenen zonder opzichtige motiefjes. Zie de laatste bordesfoto.

Ik heb een neef die inderdaad voor 380 ballen schoenen koopt die ik niet onder een pak zou dragen omdat ik vind dat ie tegen de etiquette verstoot. En de goede smaak.

Evengoed is het de laatste tijd veel Van Lier. Die hebben een goede balans tussen prijs en gepastheid.

Trouwens:

Ehhhh… 3140 versus 2450 is voor mij gewoon geld.

Zegt de man die gilet en colbert zegt :joy:

1 like

Ah. Canvas in het binnenwerk. :confused:

Tja, dat kost een paar knappe dressy schoenen nu eenmaal.