Nomos only

Yes afgelopen weekend nieuw gekocht

Het nieuwe horloge van mijn vriendin, de Nomos Tertra Clärchen. Moet zeggen dat zo’n vierkant horloge mij helemaal niet slecht bevalt. Weer eens wat anders en het draagt ook gewoon comfortabel.

23 likes

24 likes

21 likes

Blijft toch wel een topper dit.

28 likes

:camera: by @Bro

22 likes

Go @Bro
Prachtige band overigens :ok_hand:

2 likes

Wel een hele lekker combinatie inderdaad! Van alle foto’s van de gtg vond mijn vrouw de Nomos horloges het mooist :sunglasses:.

4 likes

Jouw vrouw heeft smaak.

1 like

Nieuwe release kietelt op plaatsen waar ik het niet verwacht had …

1 like

Mooi ding, maar waarom tonen ze 2 keer dezelfde datum :thinking:

8 likes

Da’s idd een beetje simpel :sweat_smile:

1 like

Het is zoals ik het lees uit 1 ring:

The hand-wound DUW 4601 caliber with a patented date mechanism ticks within. The date ring around the movement makes the dual date display possible—the ring date around the dial’s edge and the generous date window at 6 o’clock.

Maar ik snap je vraag, wat hier het nut van is is mijn ook niet helemaal duidelijk…

1 like

Als ze nou eens een mooie maanfase zouden maken in plaats van dit soort onzin…

8 likes

Daar kan ik me bij Nomos nou helemaal niks bij voorstellen. Zo’n strak vormgegeven horloge met zo’n lachebekje van een maan erop ofzo.

2 likes

Dit dus. Een beetje armoede toch op de design afdeling :face_with_peeking_eye:

1 like

Deze functie raakt echt kant noch wal. Of wij zien met zijn allen iets over het hoofd, maar ik kan me geen situatie voorstellen waarin je je op een andere datum bevindt dan je thuisfront (ervan uitgaande dat de tweede datum niet los per uur in te stellen is, anders zou je nog kunnen zeggen dat het in Japan al 2 oktober is op dit moment. Maar Dan zou er dus een verborgen GMT-functie in verstopt moeten zitten).

3 likes

Ik zie het nut er ook niet zo van in.

Het enige dat ik mij voor kan stellen is dat voor iemand de datum rond de dial zo verwarrend is, dat ze een venster op de 6 hebben gezet.

Telkens als ik Nomos horloges zie denk ik nice! Tot ik die subdial zie, niet echt mijn ding. Zijn er ook Nomos zonder subdial?