Nomos only

Tof? Schitterend!

1 like

Al 4 jaar in bezit.
Is jou dat al ooit gelukt met 1 horloge :joy::wink:?

2 likes

Even denken. Nee. :joy:

1 like

Voor batterijwissel de Ace in… Ligt daar een mooie nomos te linken. :kissing_heart:

4 likes

Ik weet nog altijd niet goed of ik die Ace wil of net helemaal niet. Ben bang 'm beu te geraken. Maar toch… Goh… Pretty :slight_smile:

Ik snap nog steeds niet dat ze nu bij Nomos ook dressy horloges in 41mm gaan maken. De 38mm versies (zoals mijn Tangomat) dragen al erg groot.

Ter vergelijk hieronder de 38mm Nomos naast een 36mm King Seiko. Het verschil lijkt veel groter dan 2mm, door de smalle bezel en de lange lugs.

7 likes

Het is echt van het ene uiterste in het andere. Een half jaar geleden had je enkel een 35mm Neomatik en nu direct de “update” in 41mm. Ik kan me niet voorstellen hoe dat er ook moet uitzien met mijn pols als dit al maar de 35mm is.

Je Tangomat is wel de perfecte tussenmaat :slight_smile:

3 likes

De nieuwe Nomos Autobahn!

9 likes

Lijkt mij qua afleesbaarheid toch geen hoogvlieger, of valt het best mee?

Valt reuze mee hoor, wel wat wennen qua dikte en grootte (in Nomos standaarden)

1 like

Veel te rustig hier. Bescheiden types, die Nomos bezitters :wink:
Tangomat uurwerk is toch echt leuk afgewerkt, in die prijsrange.

12 likes

Ik doe mee uit stilstand. :grinning:

13 likes

Ik ben een flipper freak. En heb een Nomos gekocht om dat een goede deal was. Maar ik ben er erg content mee. Zo erg dat ik zelfs al bandjes aan het kopen ben…

Tangente for life! :grin:

2 likes

Hier ook de tangomat met het epsilon uurwerk


7 likes

Hier de handopwinder

7 likes

Hier de DUW3001 Automaat. Dat ze perlage aan hebben gebracht achter de unruh is toch een leuk detail. Alleen jammer dat ik geen tandwielen heb die groot genoeg zijn voor een Sonnenschliff.

6 likes

Dit is toch wel een klassieker in wording vind ik. Vandaag weer eens om de pols.

18 likes

Vandaag een 35mm Nomos Orion gepast. Niet de uitvoering die ik wil, maar ging me om de pasvorm. Echt perfect! Staat goed op mijn 17cm pols, al zeg ik het zelf :grin: 38mm is definitief van de baan nu.

Nu nog een 36mm Ahoi passen. Was hier niet voorradig …

21 likes

Prachtig model deze Nomos :ok_hand: Staat je goed.

1 like