Ik ben door hen benaderd via Instagram met het aanbod of ik een tijdje een horloge wilde lenen. Ze lenen wel eens vaker horloges uit aan lui die plaatjes op Instagram plaatsen.
Aaah zo. Influencer pr.
Wel leuke logé.
Omdat ze dat mooi vinden, waarschijnlijk. En tot op zekere hoogte volg ik dat ook wel. Maar inderdaad:
Een Tangente heeft geen storend lange lugs. Ze zijn net heel elegant en spelen heel leuk met het licht door die rechte vlakken. Je hebt ook geen “lug gap” zoals bij de Club bv. Het is echt een top ontwerp en absoluut een aanrader om eens te passen.
Vandaag heb ik mijn Tangomat Testuhr om. Wellicht kent niet iedereen het verhaal achter het Testuhr.
Toen Nomos besloot een eigen automatisch uurwerk te ontwikkelen hebben ze dit in een serie Testuhren gezet. 125 stuks met en 125 stuks zonder datum. Je kon dit gewoon kopen maar er zat meer bij. Na een periode kon je als het niet bevallen was je horloge inleveren en je geld terug krijgen. Maar ook kon je een vragenlijst invullen en je horloge voor een gratis service opsturen. Dit was natuurlijk belangrijk voor Nomos om te zien hoe het uurwerk zich gehouden had. Tenslotte kon je ook nog de fabriek in Glashütte I/Sachsen bezoeken inclusief overnachting. Dit laatste heb ik indertijd gecombineerd met een trip van een ander forum met ook nog een bezoek aan GO.
Je kunt een Testuhr herkennen aan de Romeinse nummering achterop en het feit dat hij 24 jewels heeft ipv de latere 25.
Het verhaal van de Tangomat Testuhr (in Duits)
Nog een kleine toegift met betrekking tot de plaatsnaam
„I/SA“-Zusatz auf Uhren: Glashütte in Sachsen
Es gibt viele Orte namens Glashütte in Deutschland, darunter einen in Bayern, einen in Mecklenburg-Vorpommern, mehrere in Baden-Württemberg und einen in Schleswig-Holstein. Das Problem: Aus keinem dieser Orte kommen die beliebten Uhren von A. Lange & Söhne, Glashütte Original und Union Glashütte. Die kommen nämlich aus Glashütte in Sachsen.
Um genau das klarzustellen, findest du auf vielen Uhren aus Glashütte den Zusatz „I/SA“ oder auch nur „SA“ auf dem Ziffernblatt oder auf der Rückseite des Gehäuses. Das „I“ steht dabei für „in“, das „SA“ für Sachsen. Ausgesprochen liest es sich also: „Glashütte in Sachsen“.
Uhrenmarken, die Glashütte mit dem Zusatz „I/SA“ oder „SA“ verwenden, sind unter anderem
- A. Lange & Söhne
- Glashütte Original
- Union Glashütte
- Mühle Glashütte
- Bruno Söhnle
- Tutima
- Moritz Grossmann
Nomos verwendet seit 2005 auf seinen Uhren nur noch Glashütte ohne den Zusatz „I/SA“.
Die gele gaat het niet doen op mijn bleke huidje ben ik bang.
Gisteren gepast, niet gekocht… ik weet niet wat het is met de tetra. Op foto ben ik grote fan, irl bekoelt het iedere keer weer.
Desalniettemin een heel mooi horloge.
Als het een tonvormig horloge was, dan had ik hem ook allang gekocht. Zo in het vierkant mij te hoekig.
Sorry voor de late reactie.
Daar heb je een goed punt, en die nieuwe variant in teal vind ik heel erg fraai. Toch maar eens een juwelier inlopen, ook al zal het een wens voor de lange termijn zijn.