Nomos only

Goeie. Ik vind dit een van de mindere punten bij de club; de enorme ruimte tussen kast en band zoals hieronder:

De andere modellen hebben dit ook maar stoort het me minder. Dit pleit dan wel weer voor de metalen band. Zou het eerst een keer moeten zien denk ik.

1 like

De 40mm heeft maar 48mm lugs, dus bij die grotere kasten valt het heel goed mee. Hoe kleiner hoe langer de lugs zijn ik verhouding. Dus ik denk dat ze goed wegkomen op een strap :blush:

1 like

Dat zijn allemaal erg mooie edities. De 175-jaar watchmaking kleur specials die ze van de Tangente 38mm hadden gemaakt vond ik allemaal eigenlijk niks.
Deze vind ik dan weer bijna allemaal juist wel heel succesvol!
Normaal trekt een horloge met een stalen band mij niet, maar hier vind ik het juist wel heel mooi.

Voor mij zijn niet de limited editions, maar de gewone blauwe of de zilveren, toch wel de allermooiste.
Maar een dergelijk groot horloge gaat om mijn minipols nooit passen. Dus waar maak ik mij ook druk om. Laatst was ik paste ik mijn Ahoi, maar dat leek nergens op op mijn pols.

2 likes

Een NA topic volgt later als alles compleet is, maar voor nu heb ik vooral een vraag aan de mede nomos eigenaren. (Als dit beginners vragen zijn, excuses… Dit is mijn eerste “echte” horloge).

Mijn (new to me) Tangente 35mm wil ik voorzien van extra bandjes. De standaard nomos band die bij het horloge zat bij aanschaf (maat M) past mij niet vanwege mijn kleine polsen. Ik bestelde gebaseerd op de Nomos website informatie de maat XS. Dat was toch een beetje klein, omwisselen voor maat S (hulde voor de kwaliteit van de service afdeling van Nomos, maar verzenden en nog een keer retour naar Duitsland duurt wel lang).

Ik werd ongeduldig en wil graag sneller gaan genieten van het horloge en besloot een band te bestellen bij horlogebanden.com.
Een bandje met maat M gekozen (18cm), specifiek de Hirsch gekozen omdat deze in verschillende lengte maten bestaat.
Deze komt inclusief pushpins, handig maar ook weer niet. De pushpins komen met een quick release dingetje waardoor ze niet zomaar uit de band te wisselen zijn.
De pushpins zijn langer dan de originele Nomos en steken uit, door de Lugs heen. (Zie foto)

Hebben jullie tips?
Waar kan ik horloge banden kopen met een kleinere maat dan standaard en met niet te lange pushpins?

Mijn nieuwe Nomos band arriveert hopelijk voor het weekend, maar graag wil ik in de toekomst ook banden kunnen kopen/wisselen.

10 likes

13 likes

Je kan die er gewoon uit halen hoor en eventueel een vervangende springbar kopen bij Nomos zelf (in de shop bij accessoires).

1 like

Wauw! heel eerlijk, ik ben wel echt fan van de nieuwste uitgave.

Dit is toch wel geweldig, helaas zit er ook een flink prijskaartje aan vast. Nomos wordt toch steeds duurder en duurder.

19 likes

Gefeliciteerd Pieter met je NA :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je zou eventueel kunnen proberen om de pinnetjes zelf kleiner te maken met een tang. De pinnetjes zijn ten slotte toch te lang en daarom voor jou niets waard.

18 likes

23 likes

Doe mee met je blauw @JuKo.

19 likes

Vandaag de Nomos Metro Neomatic Update.
Blijft een heerlijk horloge. :heart_eyes:

22 likes

Bijna dagelijks nog om de pols. Nomos deployant clasp besteld, ben benieuwd.

15 likes

Eindelijk. Een Nomos. :blush:

17 likes

Welkom @Locobono. En wat een beauty! Heel geslaagd. Clean en funky, heerlijk.

1 like

@SwissToni komt deze van jou af? Vond het al zo zonde dat je hem in het blauw had.

1 like

En gelijk een van de mooiste, gefeliciteerd!

1 like

Ja, gisteren van hem overgenomen.
Hij moet het nu met mijn Oris BCPD Movember doen.
Ook geen straf, maar toch :wink:

1 like

Dan heb jij het goed gedaan!

1 like

Uiteraard niet 1 op 1 geruild :wink:

1 like