Nomos only

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Het is een sympathiek merk met een duidelijke vormgeving. Kwaliteit is goed voor de prijs. Daarnaast zijn vrijwel alle horloges dunner dan je ziet bij concurrentie en meer waterdicht dan directe concurrenten. De nylon banden dragen erg fijn. Het is ook mijn vakantie/zoner horloge @Lizzard

13 likes

Doen! Nomos = gaaf. Ik zou zelf een DUW boven een Alpha uurwerk verkiezen, dus een neomatik. Kijk ook goed op Chrono, een aantal Duitse aanbieders die nieuw vrij ver onder list kunnen aanbieden.

4 likes

Op Uhrforum worden ze ook regelmatig tegen interessante condities aangeboden.

1 like

Leuke filmpjes! En idd een no nonsens merk lijkt het, ook qua transparantie met prijzen etc.

Om een specifieke reden?

Thnx!

Sowieso iedereen bedankt voor de snelle en goede antwoorden, een merk met een goede fanbase dus. Ik laat het weten als ik de trekker heb overgehaald uiteraard :smiley::muscle:t2:

Is dit een band van Nomos zelf? Mooie kleur! Ben sinds kort ook eigenaar van een Club Campus. Wil er graag nog wat lichte bandjes bij doen naast de donkere Horween band.

1 like

Omdat de Alpha eigenlijk een gemodificeerde Peseux 7001 is. En ondanks dat ze alle onderdelen zelf maken, is het ontwerp van het uurwerk toch wat gekopieerd. De DUW’s zijn echt zelf ontwerpen vanaf scratch. Ik vind dit toch net wat gaver. Dit is trouwens vrij naar @Fate_Amenable_To_Change.

Uberhaupt de plek voor goede deals. Maar ik bedoel wel echt hagel en gloedje nieuw. Ik had indertijd contact met een dealer genaamd MyChronograph. Uiteindelijk niks gekocht maar goed contact en scherpe prijzen voor nieuw.

1 like

https://nomos-glashuette.com/en/store/straps?o=9&exp=1|3|6|7
Bij Nomos zelf hebben ze een redelijke collectie straps, in alle verschillende maatvoeringen lug breedte.

1 like

Dat zullen Mühle en Stowa niet met je eens zijn😁

1 like

Ken ik niet… Maar minder goed dus? Zie dat de Club wel een Alpha heeft idd… Allemaal handopwind zie ik.

Ja dat is sowieso een +1 inderdaad. Snap je beweegreden.

1 like

Nee, niet minder goed. Het is meer de (gedeeltelijk) onterechte zweem van manufacture bij dit uurwerk. Kwalitatief zal het ongetwijfeld in orde zijn.

1 like

Yes, werd origineel op deze band geleverd. Ook los te bestellen voor rond 70 euro geloof ik

1 like

Ik doel inderdaad meer op de transparantie en relatief lokale productie en de manier waarop het merk zich presenteert. Af en toe beetje ‘woke’ maar dragelijk

2 likes

Please elaborate.

Hier is trouwens geen woord aan gelogen. Voor de snelle beslisser: https://uhrforum.de/threads/nomos-club-sport-neomatik-worldtimer.601340/

Nomos doet veel samenwerkingen met maatschappelijke partijen en goede doelen. Ook ten aanzien van LHBTI, zoals de Cool Hunting limited editions. Ook adverteren ze specifiek niet met dames- of herenhorloges, alle horloges zijn volgens hen unisex en ook bewust zo veel als mogelijk unisex in design.

1 like

Was ik er net uit, twijfel ik nu weer :clown_face:

Ik heb zo’n cool hunting ‘Pride’ limited editie. Doet geen pijn hoor. Wel leuk dat er maar 22 van zijn gemaakt.

2 likes

Super woke!

Vooral niet kopen dan.

1 like

Yeah, goede doelen en gelijkwaardigheid: GATVERDAMME

2 likes

:joy::joy::joy:

Ik ben echt wel fan geworden van Nomos. Speels, mooi gemaakt en veel waar voor je geld. Ik ben er heel blij mee

2 likes