Nomos only

En weer een Nomos in de (kleine) collectie!

20 likes

Mooie keuze! :ok_hand:

1 like

Dankjewel! Moet alleen nog even aan de 18 mm lugbreedte wennen.

1 like

Ah, heb jij hem. Gaaf ding, voordat ik twijfelde was hij al weg.

1 like

Ja klopt. En vorig jaar had ik wat jij nu hebt… Daarom was ik vrij happig op deze uitvoering dit keer!

1 like

Heel tof!

1 like

Ik heb in het lichtblauw nog een metalen band voor een club te koop staan, wellicht interessant voor iemand hier?

Komt weer een nieuwe Nomos aan. Ik gok een Ahoi - duidelijke hint naar water.

2 likes

Ben wel benieuwd:

We’re nearly ready to add another splash to this summer—more soon!

6 likes

En het is de 38mm Ahoi Neomatik Date! Helaas met dezelfde lange lugs die we van Nomos gewend zijn. Prijskaartje 4020 euro.

Dimensions
diameter 38.5 mm
height 9.9 mm
lug-to-lug 48.7 mm

Wat vinden jullie er van?

10 likes

Best een mooi horloge, al vind ik dat Nomos mooiere lijnen heeft in de stal. Vind de plaatsing van het datumvenster ook prima! Zeker in vergelijk met de positie van de kleine secondes op de plaat.

Mooi horloge, maar niet een hele spannende release.

25 likes

18 likes

15 likes

20 likes

11 likes

Advies gevraagd :smiley: Ik twijfel om een Nomos Club aan te schaffen in een leuke zomerse kleur…
Maar ik ben eigenlijk niet zo bekend met het merk. Kunnen/willen jullie vertellen wat jullie van de Nomos vinden, en van het merk ed… Of waarvoor jullie ervoor gekozen hebben? Zou ik op prijs stellen :kissing_heart:

Je zou hier eens mee kunnen beginnen, informatief filmpje over historie van Glashütte, het merk zelf, de modellen en hoe ze naar eigen uurwerken zijn geëvolueerd:

En van dezelfde youtuber een bezoek aan Nomos:

Wat ík er sympathiek / interessant aan vind: het ontwerp van de minimalistische bauhaus modellen, met name de Tangente en de Orion. Ze zijn ook duidelijk vooraf over wat een service gaat kosten, prijzen staan gewoon op de website. De prijs is de prijs, geldt voor horloges en banden; geen verzendkosten.

4 likes

Nomos combineert eenvoud met schoonheid en een goede afwerking. De horloges dragen licht en prettig. En gezien de kwaliteit zijn de modellen prettig geprijsd.

3 likes