Dat was ook mijn eerste gedachte.
Of een lumed running seconds disc op de Nomos Club. Zou wel passen bij het funky Bauhaus uiterlijk en een speelse manier om nog meer kleur toe te voegen
Same here toen ik mijn Club Campus Absolute Grey 36 mm hier te koop had.
En dat terwijl ik op Chrono uit alle hoeken uit de wereld interesse kreeg, en uiteindelijk verkocht aan een Japanner.
Maar goed, Nomos blijft wel wat een niche liefhebbersmerk denk ik.
Ja klopt. Ik heb ook al eerder een grijze gehad in 38 en een oranje 36 dus ik had eigenlijk beter moeten weten😜.
Tja, ze maken geen horloge met duikbezeltje hè, dan heeft HF geen interesse.
Terwijl Nomos naar mijn mening interessanter is en betere prijs-kwaliteit levert dan veel rivalen, zowel microbrand als Swatch Group (Certina, Tissot, Longines, Hamilton).
Duitse rivalen als Damasko, Muhle en Sinn heb ik te weinig ervaring mee om te oordelen.
Dat zou mij verbazen. Iets te frivool voor ze, denk ik iig. Ik ga echt voor een moonphase met weinig poespas. Ik ben wel echt benieuwd. Straks is het weer zo’n natte, stille wind als die Handelsblat Worldtimer.
Dat is toch een mooie urban myth. Nomos is qua volume en omzet top 3 van Duitsland. Dat is echt niet niche hoor.
Helemaal met je eens. Als ik een horloge tussen pakweg 1500-2500 euro zoek, dan zit Nomos daar absoluut als koploper bij voor mij.
Veel merken in deze prijsklasse zijn namelijk qua design vrij generiek (wat niet zeggen dat het niet mooi is), en leunen vaak op ingekochte uurwerken (zegt niks over kwaliteit, maar wel over hoe bijzonder het uurwerk is). Nomos heeft daarentegen echt een eigen smoel en horlogerie power.
Helemaal mee eens. Ik ben ook echt onder de indruk van de uurwerken.
Qua design moet je er een beetje van houden denk ik. In ieder geval wel een hele eigen stijl inderdaad. ![]()
Mwa, toch hebben ze de laatste jaren toch best veel met kleur. De limiteds.
Op de Engelse Wikipedia staat een jaarlijkse productie van circa 20.000 horloges vermeld. Dat is echt klein t.o.v. de Longines, Tudors en zelfs de Orissen van deze wereld.
Maar goed, misschien is die info gedateerd.
Dit vind ik ook wel een heel geslaagde variant. Jammer dat er zoveel zijn. Als ik in detail zou gaan kijken en vinden dat ik moet kiezen zou ik vast de weg kwijt raken. Ik heb de Tetra 29,5 naar verbazende tevredenheid eens omgehad, maar als ik zou willen kopen springt er op een of andere wijze geen enkele variant vol overtuiging uit. Misschien moet zo’n keuze echt in persoon worden gemaakt. Zeker met kleur is dat de enige manier om het helemaal zeker te weten.
Ik denk niet dat dat heel erg gedateerd is, kom dat ook tegen. En een stuk minder dan ik verwachtte! Noemen ze zichzelf niet de grootste Duitse producent van automatische horloges?
Maar alsnog, niche is meer Kudoke, Dornbluth of Sartory Billard bijv. Nomos kom je vrij snel tegen als je je beetje begint in te lezen.
Ja binnen Duitsland wel. Daar liggen ze ook veel in de etalage heb ik gehoord. Maar in Nederland zie je ze bijv nooit. Daar is nog wel veel te winnen denk ik.
Ik was ook wat te stellig. @mdv1984 had gelijk door te zeggen dat Nomos niche is. Ik had niet door dat de verschillen in productie en omzet tussen
en
zo groot waren.
Ik vraag me af wat de eisen van Nomos zijn. Of de eisen van de Swatch groep. Ik kan zo een aantal juweliers op noemen waar Nomos het prima zou doen naast het standaard Swatch groep Longines/ Hamilton/ Tissot assortiment.
Heb het er wel eens over gehad bij Van Baal in Nijmegen toen ik daar met een Nomos om
binnenkwam. Die hebben in het verleden ook Nomos verkocht maar gaven aan dat het een lastig merk was om te verkopen. Er is gewoon weinig merkbekendheid bij het grote publiek en mensen geven niet zo veel geld uit aan een merk dat ze niet kennen. En nog belangrijker een merk waarvan anderen niet herkennen dat het een duur merk is.
Ik denk dat het ook te maken heeft met de marges. Min vermoeden is dat die lager liggen dan bij andere merken. Dat was in het verleden met bijvoorbeeld Sinn ook zo. Daar kreeg een retailer een verkoopfee ipv een marge.
Simpel gezegd houdt een juwelier van een Longines van 2000 euro meer over dan van een Nomos van 2000 euro. Die Longines gaat makkelijk een keer over de kop schat ik in bij de juwelier. Dat zal bij Nomos niet zo zijn.
Oef… Het is maar goed dat de deur goed vast zit, anders had ik hem nu plat gelopen… ![]()
![]()
Ja… Een nieuwe Worldtimer… Dat kon natuurlijk ook…