Jullie zijn Niet heel erg enthousiast?
Ik vind hem prachtig! Geen sunbursts, mooi afleesbaar en een kleur accent. De lume is ook tof gedaan. Heel mooi ![]()
Zo mooi zelfs dat ik zou beginnen twijfelen…
Nou. Ik moet zeggen… Hij is wel super mooi! Hoogglans/enamel zwart staat 'm goed en hij past goed in de serie.
Ik had alleen wel gehoopt op iets nieuws ipv een nieuw kleurtje…
Edit; en ze zouden best wel wat aan die bracelet kunnen doen, die kan echt meer verfijnd.
Mooie uitvoering van de worldtimer. Ik ben wel enigszins teleurgesteld, aan de hand van de teaser dacht ik dat er een moonphase aan zou komen. In plaats daarvan is er een nieuwe kleur worldtimer, waar al veel kleuren van bestaan. Meh.
Heel mooi ![]()
Een moonphase is niet heel Nomos achtig. Ze maken vooral functionele horloges vanuit een less is more standpunt. De kleurtjes en de worldtimer zijn er dan achteraf bijgekomen, maar het past nog steeds binnen het merk vind ik. Een moonphase is eigenlijk amper zinvol, dus of ze het ooit gaan doen? Het past niet echt binnen de filosofie van het merk imho ![]()
Mooie versie, maaar ehhh 3 maanden levertijd voor de open caseback met stalen band combi ![]()
Edit
WTF? Ik zie dat de witte 6 maanden levertijd heeft. ![]()
Ja Nomos heeft moeite om aan de vraag voor de worldtimers te voldoen. Ze hadden zelf ook niet verwacht dat het model zo populair zou zijn blijkbaar ![]()
Blijkbaar niet. Ach ja, balen voor mensen die nu willen kopen dat ze even moeten wachten. En wel tof dat Nomos het zo goed doet.
Als je het vergelijkt met de wachttijd voor mijn Dingemans Jumping Hour (ruim 2 jaar), dan valt dit erg mee.
Dat is waar maar ook geen eerlijke vergelijking natuurlijk.
Wel tof, wat is de laatste status?
Het geeft in ieder geval aan dat ze bij Nomos ook nog steeds relatief weinig horloges maken.
Mijn Dingemans staat nu op de rol voor januari. Dat wil zeggen dat ie mee gaat in de kleine serie waar Fred dan mee aan de slag gaat. Ik hou het voorlopig op april.
En in al die wachttijd begint het natuurlijk toch af en toe te kriebelen om een Nomos aan te schaffen.
Zou ik gewoon doen. Anders wordt het wel een hele lange koude winter
De nomos die er voor mij aankomt stond eerst op twee maanden levertijd met glas bodem en zes maanden met dichte bodem
Van de week stond de glas bodem opeens op 2-5 dagen levertijd
Toen moest ik hem wel bestellen.
Hopelijk bevalt hij want deze specifieke heb ik nog niet gepast😅
Wacht even hoor, want om welk model gaat het? Er hoort een plaatje bij! ![]()
Verrassingggggggg
Ik kondig het nog niet aan omdat ik hem dus nooit in het echt gezien heb en ik me een kneus voel als ik hem dan na twee dagen weer terugstuur😉
Ik hoorde een echo. Deze moet je inderdaad “beleven”. ![]()
Het formaat lijkt, zeker op grotere polsen en op papier echt niet te kunnen, maar “in the flesh” gewoon top.
Ik ben benieuwd!
Maar met Nomos kan je volgens mij niet zo snel de plank misslaan…
Nee denk het ook niet.
Ik kan niet wachten iig