Nomos only

Hmmm, ik twijfel. Misschien mag die wel weg dan.

Toch iets te groot voor je?
Of ?

Te groot niet, dat went snel. Ik geloof dat ik qua dresser toch iets meer van de platte horloges ben. Zenith Ultra Thin bijvoorbeeld vind ik nog steeds fantastisch.

11 likes

Nee joh - die blauwe is zoveel mooier eb onderscheidend (en uit productie). Niet doen.

2 likes

Misschien wel de mooiste Nomos die ik gezien heb! Gaaf!

Post uit Duitsland
 Mooi die gepersonaliseerde zegels


Had catalogus aangevraagd
 Drie boekjes met foto’s om te kwijlen. Ben erg gecharmeerd van de neomatik edities, vooral die metro en minimatik


6 likes

Die Neomatik!!! Met gangreserve en datum daar zou ik mijn TBBB dolgraag voor ruilen.

1 like

Nee, ik vind het wel leuk, die ‘Only’ draad. Je krijgt per merk wel een aardig inzicht in de stijl van een bepaald huis.
Wat de Nomos betreft: Ik vind het typische kenmerk (vlak glas) zo erg niet mooi


Vlak glas is inderdaad wel een kenmerk.
Hoewel
 Ik wil binnenkort wel eens de metro zien.
Die heeft domed sapphire.

Ben benieuwd - Maar ook de andere ‘karaktereigenschappen’ van Nomos spreken me niet aan. De strakke wijzerplaten doen voor mij een beetje stijf aan - Beetje gevoelloos

Helaas krijgt deze erg weinig “polstijd” blijft een leuk ding.

10 likes

Naast de Tangente Urushi (50 st) , maakte Nomos ook de Tangente Urushi Platinum (30 st).
Of de wijzerplaat laat zich lastig fotograferen
 of de gouden uitvoering is gewoon mooier :yum:


Dit is eigenlijk de eerste die ik in de verkoop zie WUS

Ben benieuwd hoelang deze nog in mijn bezit zal zijn. Blijft een prachtig ding, jammer dat hij nagenoeg nooit meer gedragen wordt.

4 likes

Wat let je?
Hop, dragen!
:grinning:

1 like

De Sinn 556i is de boosdoener.

Net staan kwijlen voor etalage juwelier aan de van baerlestraat in Amsterdam. Dacht dat het Fortis dealer was
 Maar bleek Nomos te hebben. Een aantal neomatiks mogen aanschouwen
 Voor mij iets te gewaagd die neo kleurstelling.

3 keer nieuw in Blauw!

Prachtige kleur.
Wel jammer dat ze niet in 38mm uitkomen

http://www.nomos-glashuette.com/en/new-models/nomos-novelties/neomatik-nachtblau/?hp=s1

8 likes

Kan ik goed mee leven. Sowieso vind ik dat bij de grotere Nomossen duidelijk zichtbaar wordt dat het kaliber niet groot is. De secondewijzer zit dan te hoog wat mij betreft.

Ik ben benieuwd hoe ze er in werkelijkheid uitzien.

1 like

Speciale Metro editie

7 likes

Hou me tegen! Erg mooi.