Nomos only

Stuur je hem terug naar Nomos? Volgens mij zijn hun prijzen voor een service zeer acceptabel tov andere merken.

1 like

Nee, Peter is al bijna klaar met zijn werkzaamheden en de prijs hiervan is heel redelijk.

1 like

Wat is eigenlijk de lug to lug van deze?

Klopt, even opgezocht:

In-house movements with manual winding:
Alpha: 220 EUR

Valt best goed mee dus! Dan heb je 'm direct zoals 't hoort ook, dus voor die prijs zou’k niet naar een prutser gaan zoals de vorige eigenaar blijkbaar gedaan heeft. Nadeel is dat je 'm naar Duitsland moet sturen.

En deze keer houden hé @Motormuis, ik had de mijne nog om even terug en het blijft een verfijnd topstukje :wink:

2 likes

Dat zit er dik in.

1 like

Top, hopelijk groeit de liefde met de tijd, was bij mij ook geen onmiddellijke klik.
Maar met de goeie zorg van PeterLC en nu een verhaal eraan vast, heb je direct al wat emotionele waarde bijgemaakt :slight_smile:

1 like

Klopt als een touringcar!

1 like

Van onze nieuwe Limited? Ong 48.5mm.

1 like

Update: de verkoper heeft toegezegd 3/4 van de revisie te betalen. Al met al een prima oplossing, ben allang blij dat dit te overleggen viel. Peter is de Tangente aan het monteren (of is daar al mee klaar) en houdt hem nog een paar dagen op de werkbank ter observatie. Het horloge loopt weer als een zonnetje en de restauratiefoto’s zijn heel mooi. Ik wist niet dat er zo’n mooi uurwerk in zat (visueel bedoel ik dan). Binnenkort de foto’s van het eindresultaat.

Ik heb bij meerdere juweliers gevraagd waarom ze geen Nomos voeren, en Gassan was het grappigst. “Wij doen alleen Zwitserse luxemerken” terwijl ik in een luchthavenshop vol Citizen en DKNY stond. :slight_smile:

Nu weet ik niet hoe het in andere landen zit, maar in dit land valt dat “veel groter bereik” reuze mee, van die brick-and-mortar winkels.

Trouwens, dit lezende, mag die juwelier dat wel? Bij GS mogen beurten alleen door Seiko gedaan worden. De Seiko mannen vertelden mij dat er maar Ă©Ă©n horlogemaker in de Benelux is die iets met high beats mag, bij Seiko in-house. Als die het druk heeft gaan ze naar Japan.

Ik kan me voorstellen dat ik mijn Nomos, wanneer het zover is, gewoon keurig naar Nomos ga laten sturen.

Nomos en andere merken kunnen dat niet afdwingen, maar het is net als met een Spring Drive, een Omega Co-axial of zo’n DUW uurwerk niet alsof je op iedere straathoek competentie en de juiste onderdelen vindt.

Waarom niet? Horloge is 18 jaar jong en zit daarom riant buiten garantie. Of snap ik je niet?

Wat ik al zei, ze kunnen niets afdwingen, zelfs al is het in garantie, want het is je eigendom en daarmee mag je doen wat je wilt. Zelfs al gooi je het in de kliko, als het ware. :slight_smile:

Maar of ik een Nomos naar een willekeurige horlogeboer zou sturen? Goeie vraag. Ik denk dat ik naar Nomos zou gaan.

Nogmaals, het was een vraag. Ik weet niet hoe Nomos hier tegenaan kijkt. Weet jij wat hun beleid of voorkeur is?

1 like

De Tangente is “geserviced” bij de juwelier van de vorige eigenaar en ik sta pal achter je om dat nooit daar te laten doen.
Vandaar dat er nu iemand mee bezig is met (veel meer) verstand van zaken.

Kortom: we zijn het eens.

Nomos zal ze wel het liefst zelf servicen denk ik, maar zeker weten doe ik niks.

1 like

Dat vermoeden heb ik ook. :clap: :clap: :clap:

Ik ga pitten, dus welterusten. Ik hoop dat het allemaal goed komt met die Tangente, het is een prachtig dingetje en hij verdient het om gewoon lekker in de juiste smeerderij gelegd te worden.

1 like

Sweet dreams!

Blijft toch een schitterend ding in al z’n eenvoud:

14 likes

Absoluut. Deze is over 25 jaar nog mooi.

1 like

IkhT-uHg

10 likes


Zoals hierboven. Wat origineel dat we juist deze stad als referentie nemen