Nomos only

Fraai :ok_hand:t2:

1 like

Zeker dit! Heb altijd gezegd dat mijn Stowa (ā‚¬1400) en mijn Breitling (ā‚¬2900) niet veel verschil maken in kwaliteit en afwerking.

Zal bij Nomos niets anders zijn, heb het gevoel dat je bij Zwitsers een groot deel voor ā€œZwitsersā€ en de merknaam betaald.

Loop vooral binnen bij Ace (& Dik) in Amsterdam! Mooie collectie Nomos. Absoluut een heerlijk merk en van veel hoogstaandere kwaliteit dan een hoop Zwitserse merken (zeker voor het geld)! Misschien dat onderstaande vertrekt, maar dan wel voor een nieuwe Nomos. Een Club Atlantik lijkt me wel wat.

4 likes

Ze lijken me wel een beetje klein voor mijn postuur. Zag al heel wat modellen en het Bauhaus-achtige vind ik wel leuk om in de collectie te hebben. Bedankt voor de tip.

De Ahoi of de ZĆ¼rich zijn dan goede opties met 40mm. Ik heb nooit een Orion gekocht omdat het echt te klein valt bij mij.

Er is een 38mm Orion die groot valt, een Tangente 41 met een bijzondere datumaanduiding - heel gaaf maar helaas te groot voor veel polsen - en inderdaad de ZĆ¼rich en Ahoi. Een Autobahn is ook geen kleine jongen.

Eigenlijk valt het best mee met die kleine maatjes :thinking:

Ace in Amsterdam heeft inderdaad een mooie collectie.

Succes!

1 like

Ik vind het grote probleem bij de nieuwe Nomossen juist dat ze te groot zijn/vallen. 38mm Orion is al op de rand voor mij. Mijn 40mm Weltzeit kan net omdat er een soort ā€˜binnenringā€™ op zit die de wijzerplaat wat minder groot doet lijken. Een 40mm ZĆ¼rich heb ik ooit weggedaan want te groot.

Jammer dat Nomos nu zelfs 41mm brengt in zijn, verder fraaie, nieuwe modellen.

3 likes

De nieuwe tangente met de datum in de buitenring was zoā€™n schoonheid geweest in een kleiner formaat, al weet ik niet hoe de lugs het op mijn pols doen. Binnenkort is het potje voor een Nomos gevuld (ik heb mijn ogen op een ahoi), dus dit draadje eens gaan volgen.

1 like

De nieuwe Tangente Sport (42mm) op stalen band is veel te groot. Maar de Tangente Update (41mm) is eigenlijk best een mooi maatje.

Hier de Update, casual best leuk:

3 likes

Ik denk toch dat de pootje te ver gaan uitsteken. Als het potje is gevuld en mijn wensen niet gewijzigd zijn kom ik eens passen in het pittoreske Amsterdam.

1 like

Passen kan altijd, he :wink:

Koffie/thee staat 7 dagen per week klaar :slight_smile:

1 like

Weet niet wie er over begon. Maar vanmiddag speeltje binnen gekregen. Een opzetlensje. Na de seiko monster was de nomos aan de beurt. Het is goud wat er blinktā€¦ :sunglasses:

16 likes

Ik draag, na een tijdje de Rolex gedragen te hebben, vandaag de Nomos Tangente weer. Ook erg gecharmeerd van de Metro met powerreserve indicator, maar ik denk niet dat ik de Tangente nog zou dragen met die concurrentieā€¦


Oud fotootje om het weer wat op te vrolijken hier! šŸ„ŗšŸ˜›

5 likes

De Tangomat is uit de verkoop, blijft in de collectie.

Vandaag weer om de pols. Heerlijk ā€œunderstatedā€.

13 likes

Guttegut wat een vertoning, blaartrekkend dit :nauseated_face:

1 like

Groot gelijk en al helemaal als het niet nodig is. :+1:

2 likes

En terecht! Deze heb je het langste van heel je collectie dacht ik (of het scheelt niet veel)? Voor te weinig geld wegdoen zou spijtig zijn imho, een Nomos moet je gewoon af en toe eens om de pols gooien en genieten :blush:

2 likes

De Tangomat is toch de deur uit.
Ik had ā€˜m hier uit de verkoop gehaald.
Was vergeten dat ā€˜ie ook nog op Uhrforum stond.
Totdat een blije koper zich meldde.
Daar is ā€˜ie nu heen voor 1.299,- (vraagprijs hier)ā€¦

Mā€™n Avatar dus maar aangepast

Ik hoop dat de Nomos nu een eigenaar heeft die ā€˜m vaker gaat dragen. Bij mij zit (o.m.) de JLC Geophysic teveel in de weg.

6 likes

Das ook wat waard natuurlijk. Gezien de ontwikkelingen in je collectie was je 'm misschien wat ontgroeidā€¦ nu genieten van de rust die een kleinere collectie geeft?

1 like

Nog steeds genoeg te kiezen maar geniet er dagelijks van!

En Nomos blijft mā€™n sympathie houden.

1 like