Nomos only

Hij is bijzonder, mooi uurwerk en een beetje ‘quirky‘. Maar ik denk dat hij bij mij binnenkort toch mag vertrekken. Een beetje teveel concurrentie in de horlogedoos.

6 likes

Ja, heb er 1 op mijn Club zitten. Wat wil je precies weten?

Mooi woord hè?

Ik zou je best een bod willen doen, maar ik vind je Nomos op een poepende hond lijken.

Oh.

Daar.

2 likes

Oeps, dat is minder fraai :joy:

Ah da’s leuk.

3 likes

Ik overweeg een Nomos Tangente 35, maar ik heb totaal geen noodzaak meer voor dresswatches (working from home, etc.).

Hoe bevalt dit horloge jullie in een meer casual context (evt. na een strap swap)?

1 like

Rustig draadje, Nomos only.
Maar ze maken dan ook rustige horloges

13 likes

Inderdaad

9 likes

Mooie aanwinst! Je hebt uiteindelijk de 40mm gekocht en niet deze Neomatik dacht ik? Te klein of?

1 like

Ik heb een Nomos Tangente 35mm en ik draag deze nagenoeg uitsluitend op velours. Het is casual genoeg voor jeans, maar het blijft een verfijnd klein horloge. Dus als je echt casual wilt zou ik eerder de 38 nemen of nog beter een Ahoi, maar ik ben persoonlijk blij met die van mij. Het is eens wat anders naast de gewoonlijke ±40mm op mijn 17cm pols :wink:

5 likes

Eens met @illewoare

Ik vond de Nomos Metro veel te dressy en droeg hem daarom weinig toen ik hem net had. Nu op de velours veel beter!

12 likes

Ooh! Ziet er goed uit op velours! Mooi contrast met de cleane wijzerplaten. Nice!

1 like

Nee, 40mm was toch wat te groot. 36mm is perfect.

1 like

21 likes

Mooi man!

1 like

Groot gelijk, zou ook mijn keuze zijn! :+1::smile:

1 like

36mm is echt perfect. Ik heb nog geen moment gedacht dat deze te klein is.
Ik weet alleen niet of het een blijver voor langere tijd is :see_no_evil:.

1 like

Dan mag je mij tzt wel een berichtje sturen als je er klaar mee bent. Zo’n 36mm Ahoi lust ik ook wel :innocent:

2 likes

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar het aantal mensen die dat echt doen na een dergelijk bericht is toch behoorlijk klein.
Het komt dan blijkbaar meestal net verkeerd uit. :face_with_monocle:

2 likes

Je bedoelt daadwerkelijk tot aanschaf overgaan? Dat is natuurlijk ook volledig afhankelijk van de timing en de vraagprijs. Is van mijn kant dan ook puur een blijk van interesse, waarbij ik graag een voorstel ontvang wanneer de eigenaar over verkoop nadenkt. Zou het jammer vinden om hem mis te lopen wanneer het wel uitkomt :+1: Heb op deze manier toch al een behoorlijk aantal horloges gekocht (en ook een aantal verkocht, waarbij er uiteraard ook verkopen niet zijn doorgegaan) dus mijn ervaringen zijn grotendeels positief :wink:

3 likes