Nomos only

Nomos <3

3 likes

Beetje leven hier maken?

10 likes

Ik doe mee hoor, jouw ex geloof ik. Maar man man man, wat een prachtig klokje.Voor wat betreft de band, wat experimenteren met kleurenmatch, schoenen, riem…

En nog steeds hetzelfde probleem, dat grijs is gewoon niet goed en mooi op de foto te krijgen. :frowning:

Hoewel dit een horloge is wat prachtig met van alles te combineren is heb ik het weekend besloten dat er nog een wat sportievere variant bij mag komen. Een Club of zo, of een Ahoi. Niet gelijk deze week :wink:

12 likes

Prachtig inderdaad. Mooi understated, maar elk detail klopt.

Ik heb hetzelfde gedaan. Eerst mijn orion in wit, daarna een metro in zwart. Uitkijken voor verslaving!

1 like

Zekers! Eerst maar eens kijken of het lukt ons oude huis te verkopen :sunglasses:

1 like

Mooi horloge en mooie combi.
Heb zelf geen Nomos, althans denk dat die zonnewijzer niet telt. Wel al lang een oogje op de Ahoi, kreeg destijds niet een heel warm onthaal. Echter ik vind hem wel erg mooi, lijkt me ook een prima vakantie horloge.
Aan de andere kant zo zijn er zoveel,…

1 like

Crosspost, maar ook even hier laten zien…

18 likes

Blijft een moderne klassieker! Staat al een maanden op me short list …

1 like

Ik ben aan het oefenen met een light box…

Nomos Tangente Sport Index

12 likes

Blijft toch een fantastisch merk! :blush:
In het najaar komt er sowieso een neomatik, ik denk dat ik dan de eerste zal zijn op het forum?

In aanvulling op mijn vorige post: binnen een paar maand komt er een Nomos, alleen zit ik nu weer te twijfelen tussen de Tangente Neomatik en de klassieke Tangente.

De pro’s van de Neomatik voor mij:

  • next-gen uurwerk en mooie technische prestatie van Nomos
  • automatic maar even dun als de handwinder
  • uurwerk bijna even groot als de kast, wat een mooie caseback geeft
  • kleurrijker op de dial, iets minder saai ?

De con’s:

  • 1000 euro duurder
  • cijfers in de small seconds
  • geen thermisch geblauwde wijzers
  • de klassieke Tangente was al perfect?

Het hoeft geen automaat te zijn, maar ik heb enorme bewondering voor Nomos en hun prestaties op uurwerkvlak. Maar de Alpha movement is eigenlijk al mooi en ergens heb ik wat schrik voor een dergelijk fijn uurwerk als de Neomatik op vlak van robuustheid?

Graag jullie meningen!

En zo’n vraag is nooit af zonder prentjes :wink:
De alpha:

De neomatik:

3 likes

Wat je ook kiest, altijd goed!

Heb je ook gedacht aan de Tangomat?
Ook een automaat (Epsilon kaliber), 38mm breed en ruim 8mm hoog (best dun al!)

Bewezen betrouwbaar…
Ik heb de mijne nu 3 jaar

Uploaden…

1 like

Zou voor de Neomatik gaan. Volgens mij ook een mm groter maar vind m vooral wat moderner. De Tangente is ook absoluut geen superklassiek horloge maar wel een stukje klassieker. Vind de quirkiness van de Neomatik wat aansprekender.

Vind de secondeshaal ook net wat beter geplaatst.

1 like

Klopt, uiteindelijk zijn het maar details (behalve die 1000 euro dan :innocent:)

Ik heb de Tangomat gepast een eindje terug maar ik vond 'm net wat te dik als’k m vergeleek met de 35mm handwinder. Qua diameter gaan ze beide goed (tis maar wat je zoekt), maar ik heb zin in een kleiner uurwerk voor de meer dressy dagen. Vandaar valt ie af :blush:

1 like

Van diameter zijn ze gelijk. Ik denk dat de small seconds identiek is, heb even een andere foto gepost van de alpha.

Wat betreft de quirkiness heb je zeker gelijk. Er zit net wat meer in de wijzerplaat dan bij de klassieke. Hij is wel bedoeld voor de meer dressy events, maar de dag van vandaag zou me dat niet tegenhouden eigenlijk, zeker niet met zn 35mm.

Luxeproblemen :thinking:

12 likes

Hij wordt mooier :wink:

4 likes

Hmmm, ik ben niet onder de indruk van deze ‘De Stijl’ limited.

Eens. Beetje gezocht. Rommelig.

Doet afbreuk aan het ontwerp van de Orion.