Nomos only

…en die subdial-seconde blijft op de ‘38’ veel te hoog geplaatst…:unamused:

Ik vind m cool! Nummer 100/100 wordt van mij. Hij is overigens (o.a.) gebaseerd op dit schilderij. Mijn favoriet van Mondriaan en precies 100 jaar geleden.

8 likes

Ik vind de normale Orion een beetje klassiek (lees beetje saai). Metro vind ik erg gaaf doordat t wat anders is, daarom vind ik deze erg mooi. Juist omdat ik de kast van de Orion wel t einde vindt.

2 likes

Het is wel een gedurfde keuze. Ik vind de eenvoud juist zo mooi aan de Orion. Maar dit ontwerp is wel ‘funky’. Ik vind het schilderij mooier, maar het horloge ook niet verkeerd.

1 like

Kweet nog niet helemaal wat ik er van vindt…

Gedurfd, en minder tijdloos. Lees: Saai :wink:

Ik weet niet of je hem zo lang volhoudt dan de gewone Orion.

Zijn de markers ook opgelegd of gewoon geprint?

Ik vind’t wel wat hebben! In een oogopslag is’t gewoon een simpele klok, tot je even langer kijkt en dan begin je het pas te zien. Ik vind 'm wat te monotoon sowieso (had liever meer mondriaan kleuren gezien), maar wel een geslaagde limited :blush:

1 like

Ik ben er nog niet helemaal uit over deze limited…

Hmm, even wennen maar toch best aardig, todat je het for ace jewelers op de achterkant ziet staan :slightly_frowning_face:

Mag ik vragen… Wat zien jullie in zwarte balkjes die soms door elkaar gaan… Wat moet het voorstellen…?@Honey_Badger & @tompj

Ach, ik had er een met Oktoberfest op de plaat

Zie er niet iets specifieks in. Vooral mooi. Wat ik erg knap vind, is dat ondanks t wit niet is geschilderd, het echt onderdeel is van de compositie

2 likes

thanks voor de toelichting :slight_smile:

Bierklok! :beer:

1 like

Volgens mij heeft @Vahalis hem nog

5 likes

Yep

8 likes

Beetje in het donker met de lume spelen :joy: Secondewijzer zien we alleen vanwege het uv licht … zou toch wel vet zijn als hij gelumed zou zijn.

7 likes

Kunst ‘uitleggen’ is erg lastig. Je vind iets mooi of niet. Ik zie een knappe compositie, die eenvoudig lijkt, maar dat zeker niet is. Ik zie diepte door enkel gebruik te maken van zwarte streepjes van verschillende lengte. Een compositie waar je in ‘rond kunt kijken’. Ik zie…

Prima natuurlijk als een ander er niets mee heeft, maar voor mij is dit magisch werk.

5 likes

De Stijl was revolutionair en ik kan veel kunst uit die tijd ook zeker waarderen. De Ace- variant slaat wat mij betreft echt de plank volledig mis. Bij het ei ontstaat een vorm uit asymmetrische figuren, bij de Ace-Nomos worden er lukraak een paar streepjes toegevoegd waardoor er juist een disbalans ontstaat.

2 likes

Dat is mijn eerste indruk ook.

Ik ben dan ook nooit onder de indruk geweest van De Stijl, behalve dan wellicht het White Stripes album, da’s dan wel weer geinig. Met name omdat De Stijl vaak verstoot tegen wat ik smaakvolle kleurzettingen zou noemen.

Maar dit horloge, ik zie de koppeling met De Stijl even niet, als ik eerlijk ben. Het schilderij wat @Honey_Badger aanhaalt is aardiger dan het horloge in kwestie, want dat heeft nog een zekere balans, zo op het gevoel. En is monochroom, dus niet storend qua kleuren. :slight_smile:

Die Nomos, daarentegen, voelt spartaans (wat Bauhaus zou moeten zijn) en bijeengeraapt tegelijkertijd. Die neukt met mijn hoofd. Waardoor het weer redelijk geslaagd is als kunstobject. Maar minder tof om m’n pols. :slight_smile:

1 like