Het is inderdaad alleen de caseback. Maar voor mij maakt die een enorm verschil. Ik kocht mijn 738 vorig jaar nadat mijn vrouw me er op wees dat ik langzamerhand te oud werd om hoodies te dragen in mij vrije tijd en ik dat meteen interpreteerde als een goede reden om een (soort van) dress watch te morgen kopen
En iedere keer als ik hem uit de doos pak en opwind, kijk ik naar het mechanisme en word ik blij. Dus voor mij zeker de meerprijs award. Your mileage may vary of course
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik heb eigenlijk zelden horloges met open caseback. Dus misschien ook wel een extra reden om dit keer te kiezen voor eentje met.
Zeker bij Nomos. Past wat mij betreft bij het merk. Als er nou een standaard ETA in zat, maar Nomos is echt een merk wat actief bijdraagt aan uurwerk ontwikkeling en zijn best doet op de afwerking.
Natuurlijk is het geen Lange maar voor het geld is het echt heel netjes gedaan. Als je een beetje geduld hebt komen ze af en toe op Chrono nieuw voorbij met see through voor hetzelfde geld als directt bij Nomos zonder. En als je er toch weer ooit vanaf wilt, zal hij ook wel minimaal 100 euro meer opleveren dan zonder, dus de echte meerprijs is relatief gering. Althans zo verantwoord ik het voor mezelf
Ik zou altijd voor platter gaan.
Ik vind dit toch wel een plaatje hoor!
Zou 'm zelf op een ander bandje zetten, maar qua kleurstelling en wijzerplaat erg fraai!!!
Prachtig inderdaad! De eerste met de eigen Nomos Swing system balansveer als ik het goed heb.
Enkel de datumverstelling zou me wat tegenhouden denk ik
Vraagje, ik heb een Nomos Tangente. Ik denk dat hij een jaar of 20 oud zal zijn. Helaas heeft het uurwerk altijd gehaperd en is hij vallen waardoor er een deukje in de bezel zit. Iemand de gouden tip waar hem te laten repareren? Bedankt.
Klopt helemaal. En tja, quickset. Het zou mooi zijn als hij het had, maar zo verschrikkelijk is het in de praktijk niet. Je gaat het wel meer waarderen op horloges die het wel hebben.
Nomos zelf zou ik zeggen. Servicekosten vallen best mee en dan is hij weer helemaal goed
Ja, een dealbreaker zou’t hier niet zijn. Het is dat ik al een witte plaat Tangente heb, anders zou die helemaal bovenaan mijn wishlist staan. Ik hoop nog altijd dat ze eens wat frisse kleurtjes maken in een Metro
Nog een paar nieuwe shots van mijn Tangente voor een collectie collage. Het blijft toch een prachtige klassieker ook.
Dat sowieso, maar ik bedoelde eigenlijk welke juwelier.
Steltman in Den Haag en Ace Juwelers in Amsterdam zijn officiële Nomos dealers, dus die kunnen je vast verder helpen.
In NL zijn er gelukkig wel dealers te vinden. Elke AD die hem rechtstreeks naar Nomos stuurt, kan niet veel verkeerd doen, toch? In België is er gelukkig nu ook sinds dit jaar een AD in Brussel
Verschil kon ik bij het passen niet merken, en al helemaal niet zien. Het glas op het deksel loopt nl lichtelijk bol (wat het verschil in dikte verklaart), en hierdoor valt het horloge precies net zo als de versie met het dichte deksel.
Daarnaast zijn Nomossen altijd al behoorlijk plat.
Marc Lange in Alkmaar ook