Nomos only

Sinds vanmiddag ook lid van de Nomos familie, met deze Ahoi Bucherer

17 likes

Mooi! Wat maakt deze anders dan de normale Ahoi?

1 like

Dit is een “limited edition” in opdracht gemaakt voor de firma Bucherer uit Duitsland. Deze kleur blauw zit tussen de Atlantic en signal in. Dit is de 40mm versie, heb de 36mm ook nog gepast, maar vond deze te klein. Volgens watchbase zijn er maar 74 van gemaakt, weet alleen niet of dit alleen voor de 40mm is of de 36 en 40 samen.

2 likes

15 likes

Een Nomos met patina op de plaat! Dat zien we niet vaak

13 likes

Goudstof…. :sunglasses:

Urushi_1

Urushi_2

Urushi_3

11 likes

14 likes

Vandaag een velour bandje ontvang van Nomos, moet zeggen dat hij het erg goed doet op m’n Ahoi!! Dit is de antraciet versie.

13 likes

Lekker aan zee met een G&T

18 likes

Beste Nomossers, ik heb net een knappe Neomatik overgenomen, maar hij loopt te snel. Naar Nomos opsturen duurt 15 weken en is duur, dus ik vroeg me af of jullie iemand in NL kennen die te vertouwen is om er even naar te kijken?

Portretje voor de sfeer:

6 likes

Nou — laat ik me maar weer eens melden om het topic een bump te geven. Nog steeds zeer content met dit horloge. :blush:

Nomos Club Neomatik Atlantik 37mm

(polsomtrek ~17 cm)

12 likes

Prachtige Nomos! :heart_eyes:

Dit is de Atlantik? Die gaat op en af mijn wishlist. Soms denk ik “hij is niet kleurrijk genoeg voor erbij” en andere momenten vind in hem weer enorm stijlvol.

Hoe vind je het kleur? Vooral zwart zoals op de foto of toch erg blauw?

Bedankt kerel — Mooi compliment van iemand waarvan ik een bijna perfecte bijdrage in het “Collectie op 1 foto” nog goed kan herinneren. BB58, Santos, Tangente, BigCrown PointerDate, 10 maart. Paar van m’n favorieten horloges en sowieso een smaakvolle combinatie van verschillende kleuren en stijlen!

Kleur van mijn Nomos is een soort gematteerd navy blauw. In het licht wordt hij wat blauwer.

Ik weet niet of je mag refereren naar sites buiten dit forum maar het artikel op “a blog to watch” waarin een Atlantik Neomatik vergeleken wordt met een Campus Neomatik is wel de moeite waard.

Potverdikkie, laat ik me nou toch verleiden tot het typen van berichten. Ik ga weer in slaapstand — goed?

1 like

Bedankt voor het compliment weer! Altijd leuk als je keuzes ook gesmaakt worden door de medeliefhebbers hier :wink:

Dat mag zeker! Dat is inderdaad een goeie shoot en daar vind ik de Atlantik een mooiere optie dan de Campus alleszins :slight_smile:

Houd je vooral niet in om te posten zou ik zeggen :zipper_mouth_face: :innocent:

Maar misschien ga ik gewoon mettertijd een voor een zomerknaller en neem ik de Siren Blue op donkerblauwe strap. Er is eindelijk een Nomos dealer in België gekomen, dus ik moet maar eens een uitstapje Brussel doen om te passen!

1 like

Geen idee of deze “special edition” (dus niet LE) al eens gepost is.
Tot 13 juni verkrijgbaar via de Nomos Watch Club. Zelf net voor een andere gegaan, maar EUR 1.100,- lijkt me geen diefstal voor deze 36 mm Club.

10 likes

Alpha maar dan met Nomos Swing system, dus hun eigen inhouse balansveer. Mooie extra :blush:

Ik vind ‘m wat te braaf van kleuren, maar Nomos doet niet vaak “warme” tinten. Dus wat mij betreft een geslaagde LE!

1 like

Ik vind hem wel gaaf! Slechts 7 dagen te koop dus meer limited dan de Ace en qua specs best wel een steal:

Schijnt trouwens meer olijfgroen-ish te zijn dan grijs. Ook de flinterdunne gouden omlijning om de cijfers lijkt me tof.

Ik ben best een sucker voor de club en de Ace beviel me ergens ook wel goed. Nog een paar dagen om de knoop door te hakken :joy:

Plaatje dan maar:

8 likes

Heel tof! Alleen het zijaanzicht doet me twijfelen, daar lijken de lugs heel hoekig?

En wat nou als er 151 van deze worden verkocht in 7 dagen?