Nomos only

Exact dit vind ik ook erg cool. Ik denk dat deze Club een stuk minder saai is dan je zou vermoeden. En zelfs dan…Beter iets te behoudend dan te uitgesproken en expressief (althans dat is mijn voorkeur)

Valt wel mee toch?!

Zal wel loslopen. Ace heeft er maanden over gedaan om hun limited te verkopen. Dat waren er 150.

En anders zou ik er nog steeds geen seconde minder om slapen :grin:

2 likes

Het is een tof ding, maar ik heb nu 2x een handwinder gehad en vind dat toch niet echt chill.

Is de Club in 36mm er ook met een nomos inhouse automaat?

36mm( youtube reviews) of 37mm(specs op nomos website). Heb er ook al vaak naar gekeken.
Oa deze versies:
742-club-neomatik-signalblau-2d-front-masked 741-club-neomatik-atlantik-2d-front-masked

4 likes

De prijs is direct een stukje pittiger natuurlijk van die Neomatiks.

1 like

Klopt, maar wel een prachtig uurwerk voor de prijs. En ik vergeet vaak handwinders op te winden :man_shrugging:t2:

1 like

Dat zeker! Ik zou ook eerder een Neomatik kopen dan weer een handwinder, vooral omdat ik al eentje heb :slight_smile:

Tijd dat ze nog wat extra kleurtjes introduceren in die reeks!

1 like

Ik heb net een Ahoi Neomatik 561 (mijn Nomos grail) besteld, maar ik moet zeggen dat ik handwinders meestal charmanter vind dan automaten. Doordat ik geen horlogewinders gebruik, moet ik de automaten toch altijd weer opwinden en op tijd zetten als ik rouleer.

Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind dat Nomos meestal juist als geen ander het spel met kleur weet te spelen, zonder dat het er saai, schreeuwerig of goedkoop uitziet.

1 like

1 van de mooiste, leuke vooruitzichten!

Zeker! Nomos In de Club reeks hebben ze al heel wat leuke dingen uitgebracht, maar vooral in de Campus reeks. Ze zijn iets gereserveerder wat betreft de Neomatik edities, vermoedelijk omdat die minder verkopen?

Een fel kleurtje Neomatik staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje alleszins. De Siren blue zou ik eens in het echt willen zien, maar het is niet helemaal mijn kleur op de foto’s. Vandaar mijn opmerking dus. Een muntgroene Metro zou bv ook leuk kunnen zijn :slight_smile:

1 like

Bijzonder geslaagd! :heart_eyes:

Incoming…

6 likes

Vanaf vandaag Nomos-loos. Op termijn komt er misschien een club campus. Weet iemand of de afstand tussen band en kast bij de club 38 minder groot is dan bij de club 36?

2 likes

Misschien helpt dit wat?

2 likes

Thanks… Helpt deels :grin:

Kijkend naar verschil tussen lug-to-lug en kastdiameter is die bij
de 36 11,2mm en bij
de 38 10,2mm

1mm minder ruimte. 0,5mm per kant. Verwaarloosbaar lijkt me. Misschien optisch wel effect.

1 like

De regel is inderdaad wel dat de lugs korter worden naarmate de kast groter. Je ziet meer verschil bij de 39 en 42mm kast, daar zijn het echt standaardlugs geworden. Tussen de 36 en 38 zal’t niet veel schelen inderdaad.

Een klein oproepje aan de Nomos liefhebbers.:grinning_face_with_smiling_eyes:

Is er toevallig iemand in het bezit van een Nomos Club 701 (of soortgelijke kast qua lug to lug).
Ik heb zelf een polsmaat van 16,5 cm en zou graag een foto zien ter vergelijking. Dit gezien de lug to lug op 47mm zit.

Foto voor de sfeer

3 likes

Ffkes een cross-post lieve Nomossers: Nomos 18mm band, L, grijs

Ik ben op zoek naar de grijze band in L, 18mm!

9 likes

Nog groter zelfs. Poep foto maar op 16,7cm kan 'ie op zich prima.

8 likes

Incoming, cadeautje voor m’n vriendin, de Tetra 27 Champagne…

Foto Nomos website.

17 likes