Nomos only

Schitterend!

Hoe zit dat eigenlijk met NOMOS en eigen - ontwikkelde uurwerken?

In die NOMOS die ik heb, zit een in-house caliber DUW6001 en eigenlijk heb ik me nooit beseft dat NOMOS dus eigen uurwerken produceerde.

1 like

Nomos is begonnen met een eigen gemodificeerde Peseux 7001, wat dan het alpha caliber geworden is. Van daaruit zijn ze steeds verder gegaan, tot op het punt dat ze nu zelfs hun eigen balansveren kunnen maken. Over inhouse wordt veel marketingpraat gelanceerd, maar Oris doet het toch echt wel zelf allemaal :slight_smile:

De nadruk ligt op dun en eenvoudig. Bijvoorbeeld de datum kan voor- en achteruit in hun nieuwste caliber bv, dat zijn leuke eigenschappen.

1 like

Oris? Of bedoel je NOMOS?

Goed om te weten, bedankt!:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Nomos inderdaad. Ik zat met mijn hoofd in dat Nomos vs Oris topic denk ik :man_shrugging:

1 like

Lekker zomers bandje

13 likes

Mooi! Blauw staat goed bij die zilverwitte wijzerplaten imho.

Ik draag mijn Tangente het liefst op een donkerblauwe saffiano :blush:

18 likes

20 likes

Eindelijk kan ik ook eens een foto toevoegen aan dit heerlijke only-topic.

33 likes

Perfect voor het warme weekend! Hoe is de eerste indruk? :slight_smile:

1 like

Niet alleen voor het warme weekend mag ik hopen. :grinning_face_with_smiling_eyes:. Ben echt blij dat ik toch door gezet heb met deze club. Ik ben wel fan van een bescheiden maat, maar deze draagt toch eerder als een volwassen 39mm, dan als de 37 mm die hij in werkelijkheid is. Het oranje is in het echt veel meer aanwezig dan dat de stock plaatjes doen vermoeden. Dat maakt het echt een fleurig casual horloge. Heel tevreden. :blush:

4 likes

De groeten vanaf Terschelling (Oerol)

15 likes

De blauwe tetra is tof maar tikkie groot imo. Doet het wel goed op foto’s.

8 likes

Grootte vind ik erg meevallen om eerlijk te zijn, draagt als een 38mm op mijn pols (met korte lug to lug).

Blauw en rood zijn erg gaaf, heb zelf de ‘normale’ diepblauwe te koop staan. Die oogt vaker richting grijs dan blauw, wel dan weer met wat extra kleur op de plaat.

4 likes

Niet te verslaan qua comfort deze jongen. Heerlijk horloge.

13 likes

Mooi ding! Welke referentie is dit?

1 like

Bedankt. De club neomatik 740

2 likes


Neomatik 180 - aka Tangente Neomatik 41 update

Ik plug mijn post in het blauw eventjes :wink:

4 likes

Prachtig horloge en zeer volledige set, als het geen 41mm was geweest had ik het wel geweten! :ok_hand:

1 like