Nomos uurwerk afwerking prijs/kwaliteit

Op de vrije zondag lekker op het internet horloges bekijken. :yum:
Ik heb mij een beetje verdiept in het Duitse Nomos Glashutte die alle uurwerkjes volledig inhouse produceert. Nomos is niet helemaal mijn smaak qua looks maar ik ben erg verbaast over de prachtige afwerkingen van haar mechanische uurwerken, waar ze zo te zien best veel tijd instoppen. Sommige uurwerkjes zijn ook erg dun (3,6mm), wat je meer tegenkomt in hogere prijssegmenten en ik zie ook veel met de hand gepolijste onderdelen.

Dit uurwerkje bijvoorbeeld. Prachtig, met de hand afgewerkte balans brug.

Nomos heeft ook een mooie webpagina toegewijd aan haar uurwerkjes, wat zeker het kijken waard is.

https://nomos-glashuette.com/en/watchmaking/nomos-movements/miracle-movements

Op Youtube staat ook het één en ander over de Nomos uurwerken en ook daar zie je het benodigde handwerk.

Ik wilde dit graag met jullie delen! Vergelijk voor de grap eens eens een Rolex uurwerk, met een Nomos qua afwerkingen. Los dat een Rolex COSC is gecertificeerd en een Nomos niet.

18 likes

Mooi merk Nomos!
Ook een mooi boekwerk van verkrijgbaar als je het aanvraagt bij ze, gratis en voor niets.
Dat uurwerk wat jij liet zien zit geloof ik alleen in de duurdere modellen.

1 like

Boek is inderdaad een aanrader :sunglasses:

3 likes

Off topic: het boek van Stowa en Junghans ook echt een aanrader.

3 likes

Haha, die van Sinn en A. Lange & Söhne ook :wink:

on topic:
Nomos; mooi merk en nog mooiere horloges! Staan al langer op mijn wensenlijstje…

3 likes

Waar kan ik een exemplaar krijgen?

Check even dit topic

2 likes

Top! Gelijk wat bestellingen plaatsen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi merk maar dat eerste uurwerk zit in een 10.000 euro Nomos volgens mij .
De goedkopere automaten vind ik eigenlijk best lawaaierig .

2 likes

Interessant. Het geluid van de router zegt heel veel over de kwaliteit van de componenten.

Ook de goedkopere uurwerkjes zijn prachtig afgewerkt, maar goed ergens moet worden ingeleverd. Heb je wel eens mechanische problemen gehad met NOMOS? ben benieuwd naar je ervaringen met dit horloge huis.

Hmm… Maakt Nomos ook smart-watches? :slight_smile:

:wink:

7 likes

Hahaha, niet altijd handig op je mobiel typen die spelling automatisch wijzigt. correctie: rotor.

2 likes

Ja met een club datum handopwinder .
Die ging steeds stilstaan !
Drie keer terug naar nomos geweest waarbij ik bij de derde keer een nieuw uurwerk kreeg !

Value for money :raised_hands:

4 likes

zit je nu nomos met rolex te vergelijken? :stuck_out_tongue: :smiley: haha pas maar op :wink:

nee maar mooi merk met een eigen stijl, hou ik wel van! als ik zou denken dat ik hem vaak zou dragen had ik er ook wel een gekocht!

ja?

zonder dat ik het weet durf ik het wel te betwijfelen! @lasteraar heeft zijn Patek weg gedaan vanwege de herrie :stuck_out_tongue: Nu kun je een hoop zeggen over PF, maar niet dat de kwaliteit niet goed is :wink:

1 like

Het is heel simpel.
Ik wil een uurwerk niet horen.

Wanneer ik een Rolls Roys koop en ik hoor op ophanging bonken en de verkoper probeert mij wijs te maken: ‘dat is de geweldige techniek die je hoort’…

Fakaffff

3 likes

Dat gaat niet op.
Menig Patek, AP en Panerai maakt geluid als het roeren in een niet volledig ontkoppelde versnellingsbak

3 likes

Ik hoor helemaal geen rare geluiden bij mijn Nomos autobahn :shushing_face:

3 likes

Uit mijn ervaring zoals de Patek die ik nu heb, is de rotor erg stil. Heb ook wat goedkopere horloges die een stuk meer herrie maken. Uiteraard maakt elke rotor geluid, maar de wat duurdere horloges zijn bij mij een stuk stiller.

1 like