Nomos uurwerk afwerking prijs/kwaliteit

NOMOS heeft de laatste tijd heel veel geïnvesteerd in haar uurwerken. Hoe ze vroeger waren weet ik niet, maar volgens mij geen inhouse. Ze hebben recent 10 miljoen euro in ontwikkelaarskosten voor haar uurwerkjes gestopt,

1 like

Sterker nog: 15 miljoen alleen maar om de balans te ontwikkelen :slight_smile:

Pfff wat een geld. Las van de week dat boodschappen bezorgen picnic alles heeft opgezet met 100 miljoen. Heel wat autootjes, distributiecentra en regionale hubs.

NOMOS steekt 15% in een balans. Maar bedoel je niet de escapement? Ik weet dat NOMOS die zelf heeft ontwikkeld, maar een balans niets.

1 like

Ik geloof dat ik dat bedoel, tijdje geleden dat ik dat had gelezen :joy:

1 like

dat blauwen lijkt me geen wetenschap .
Iedere fabrikant doet graag geleerd over iets wat ze aanbieden , dus kloppen ze het een beetje op .
Met digitale ovens is het niet moeilijk om exacte temperaturen aan te houden .
Ik hard mijn messen al jaren zelf in een digitale hardingsoven .
En ook dat komt op een paar graden nauwkeurig .

3 likes

Dat dus.

Blij om te zien dat er meer mensen interdisciplinair denken. :+1:

2 likes

Rolexen hebben vaak geen lagers in de rotor zitten. Nu draait hij op een as geloof ik. Daarom zijn de uurwerken van Rolex zo stil. De nieuwe generatie heeft wel lagers op de rotor en die maakt wel wat geluid.

Ooit het inhouse uurwerk in een Cartier gehoord? Alsof er een plastic ratelaar in de kast zit.

Ooit het 2121 uurwerk gehoord? Daarvoor je goed staal over staal glijden. Verre van stil.