Nomos , zonnewijzer hanger inkoop actie

Zie ook dit aanbod
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,18750,20488#msg-20488

Een versie door een forumlid gemaakt is natuurlijk nog een leuker idee!

Beste horlogeforumleden,

Ik zal mij eerst even voorstellen; Ik ben Peter van Baal van juwelier Eugène van Baal (links op de foto gepost door “Seamaster”). Ik volg al geruime tijd vol interesse dit horlogeforum, zij het op passieve basis. Ik vind het geweldig om te zien dat velen van jullie, net zoals ik, ook met het horloge virus zijn besmet.

Mbt. de Nomos aktie. Ik krijg deze week het eerste exemplaar dat ik als voorbeeld besteld heb binnen. Ik wil voorstellen dat zodra ik de zonnewijzer binnen heb er enkele foto’s worden gepost. Dan zal ik ook de exacte maten doorgeven en wat meer toelichting over de werking geven. Vervolgens zal ik dan nog tot volgende week wachten met bestellen, ik denk dat de meeste geintresseerden zich dan wel gemeld hebben. Vervolgens ga ik bij Nomos informeren of er te praten valt over een “Spezial Angebot” voor grotere aantallen, ik zal mijn best doen.

Jullie horen binnenkort meer,

Peter

Goed plan Peter. En laat voor je de bestlling plaatst nog even weten wat de korting is?

Ik doe eens gek, ik doe mee.
“bis in beliebige tiefen wasserfest”. Tis gewoon een duiker.
Ingeschreven!

Yaffle

Ja ik ga ook eens gek doen :slight_smile: Doe ook mee !

Bedankt voor de info Peter. Na het posten van de foto’s en info zal ik mijn beslissing maken. Ophalen lijkt me dan een leuke gelegenheid om eens jullie winkel te bezoeken.

Ik doe mee !
Goed initiatief.

Lijkt me een leuk ding; ik doe mee.

Peter van Baal heeft mij mijn Nomos Tangente verkocht, en zijn vader heeft me eens een half uur lang uitgebreid over Glashuette-horloges zitten vertellen terwijl hij wist dat ik helemaal niet van plan was die te kopen; gewoon uit enthousiasme… ik kwam nota bene om navraag te doen naar een Oris Big Crown, haha! Aardige lui, inderdaad.

Ik zal Peter ook een mailtje sturen.

Gerard

Gerard, jij schrijft je in voor drie zonnewijzers :smiley: ?!

Nee, ik weet ook niet hoe het komt: ik heb dat al vaker gehad, maar ben er nog niet achter waar het aan ligt…

Ik ontvang de eerste zonnewijzer in plaats van deze week pas de volgende week.
Dus het schuift allemaal een weekje op, sorry. Zodra ik afbeeldingen heb zullen deze worden geplaatst.

Vol spanning wachten we af… :stuck_out_tongue:

Een weekje later dan verwacht, maar dan eindelijk ontvangen. De Nomos zonnewijzer. Men in Glashutte zal wel gewacht hebben tot dat het zonnetje is gaan schijnen.

Hieronder zien jullie een aantal foto’s, aan de hand van deze afbeeldingen zal ik toelichting geven over de werking.
De hanger heeft een diameter van 2,3 cm en een breedte van 1 cm.

Het rechteroog is het hangoog. Aan de linkerkant zien jullie het hendeltje waarmee de juiste maand is in te stellen.

Door de hendel te verschuiven kan het gaatje ter hoogte van de juiste maand worden gesteld (nu ingesteld op mei)

Aan de binnenkant zijn de uren af te lezen.

Door de zonnewijzer aan het touwtje met het gaatje richting de zon te hangen zal de zonnestraal aan de binnenkant een bepaalde tijd aanwijzen.

Let wel op dat het de juiste tijd bij benadering is, want de hanger is “ingesteld”/gemaakt voor Glashutte tijd.

Verder kan ik de hanger voor 60 euro leveren, dan zal ik de porto kosten voor mijn rekening nemen. Indien de hanger bij mij in de zaak wordt opgehaald zal de prijs 55 euro bedragen.

Ik zal degene die mij reeds een mail hebben gestuurd (info@eugenevanbaal.nl) een persoonlijke mail sturen. Daarin zal ik de betalingswijze doorgeven.

Mochten er nog vragen zijn dan ben ik altijd bereid deze te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Peter van Baal

Bedankt voor de info. Ik ben nog steeds enthousiast, maar heb wel een opmerking / vraagje: waarom is dit ander materiaal dan op de eerste foto in deze post? Op de ‘Nomos-foto’ lijkt het materiaal wel rvs ofzo, op bovenstaande foto’s ziet het er wat ‘goedkoper’ uit.
Maar ik koop hem wel. Het is een leuk ding, en ik hoef hem zelf niet te dragen :D.

Gerwin

Vind idd de kwaliteit ‘achteruitgegaan’ ten opzichte van de eerdere foto’s.
Zal me afmelden.

Peter

De zonnewijzer is gemaakt van RVS, echter de eerste foto (gepost door Seamaster) is van Nomos zelf en de andere zijn gemaakt door mij. Ik denk dat hier het verschil zit. Door lichtval etc. kan het op mijn afbeelding iets minder mooi uitkomen. Wel vind ik dat de kleur in werkelijkheid wat donkerder is dan op de “Nomos” foto.

Ziet er nog steeds goed uit hoor! Morgen bel ik je even op.

Het collier is trouwens thuis goed ontvangen, bedankt!!!

Groeten,
Ard

ik ben vandaag naar van Baal geweest en ik heb de hanger bekeken, en ik vind het een leuke hebbeding. (tu)
helaas is er nog steeds maar 1 , Nomos wilt ze nog niet versturen zolang ze er niet het juiste verpakkings materiaal bij hebben.
ik ben daardoor wel benieuwd wat voor een doosje ze erom hebben ?

Ik vind de maat van de ring precies goed , groot genoeg om het een beetje bruikbaar te maken, en niet ondraagbaar groot.

de afwerking is ook zeer netjes, de binnenste ring draait spellingsvrij t.o.v. van de buitenste , en de bedrukking is volgens mij er in geetst of geslepen (ben hierin geen kenner)

Bedankt voor de bevestiging Seamaster! Ik wordt alleen maar onrustiger van binnen. Maarre, mijn vrouw kan hem (de zonnewijzer) wel om de dals dragen (qua formaat)?

Gerwin

zeker, ik vind het een mooi maatje

ik zat er een beetje mee te spelen en het paste niet om de vinger, dus een vrouwe maatje ring en dan wat breder.
dit zodat je je een beetje een voorstelling kunt maken :smiley: