(!)Noodkreet Tissot Navigator cal 1341

Voor hen die dit herkennen. Dit is ellende. Ik ben ten einde raad. En mijn eigen domme fout.
Bij het terugplaatsen van de secondewijzer van mijn Tissot Navigator Lobster is de centrale secondewijzer weggesprongen. Ze zat op Rodico maar het oppakken met de pincet ging fout… Heb er 4 uur naar gezocht. Ik geef het op om mijn hart rust te geven.

Foto van de wijzer

Wie o wie heeft deze liggen of weet waar ik deze kan bestellen? Alvast heel erg bedankt voor het meekijken.

Zoek ook een minutenwijzertje van de chrono ( de kleine )

5 likes

Jemig, best een groot ding en het ligt er wel binnen een straal van 2 meter. Met een magneetje rond, of met een superfelle zaklamp overal tussen schijnen…

2 likes

Geloof me, alles al gedaan. Zelfs mijn openhaard leeggehaald

1 like

Ik had dit met een pushpin en kreeg deze tip

Stofzuigen met een panty van je vrouw ervoor.
Ook stofzuigen in panty mag.

Gegroet.

27 likes

Heb je ook je kleding gecheckt

2 likes

Absoluut, als eerste

1 like

Ook in je kleding, zelf ooit een verloren contactlens teruggevonden in mijn navel

13 likes

Horror! Succes, de tips met de panty lijkt me wel wat.

2 likes

Mocht je er niet uitkomen, het eerste waar ik aan dacht was, dat 't erg op de wijzer van een dynamic lijkt. Dus als je er echt niet uit komt kan ik zo’n sec wijzer bestellen en maak je 'm wit en ben je klaar, indien zelfde lengte en wijzer bus diameter uiteraard

1 like

Nog even gezocht voor je op the interwebz, maar lastig hoor.

Is het dit uurwerk trouwens?

1 like

Nee, net een ander nummertje, de 2170 :wink:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_2170

1 like

Kennelijk gebaseerd op de Lemania 1341 en compatibel met de omega 1041. Misschien handig om een tijdelijke vervanging te regelen. Die ander komt echt nog wel een keer tevoorschijn…

1 like

Mijn oprechte deelneming hoor, maar nog steeds kan ik er niet bij dat iets effectief weg is. Kwijt kan… maar hij kan niet weg zijn. Heb je het zoekgebied al uitgebreid? Op je hurken gaan zitten en met een zaklamp over het oppervlakte geschenen?

1 like

Laat iemand anders zoeken. Als ik het zelf niet vinden kan laat ik m’n vrouw zoeken. Zelf heb je ergens in je hoofd zitten welke kant het op gegaan is, maar dat klopt vaak niet. Een ander zoekt vaak systematischer.
Succes in elk geval.

3 likes

Het klopt natuurlijk dat het niet weg kan zijn.
Maar heb mijn hele huiskamer overhoop gehaald. Ding is niet klein… openhaard met magneten doorgegaan, elk kiertje , kleding, stofzuigen, bank uit elkaar, haren doorzocht, in schoenen, enz enz.

Het is ongelofelijk, tot je het zelf meemaakt.

2 likes

Dat is precies wat mijn vrouw zei! En gedaan. Zonder resultaat.

1 like

Bizar. Hoop dat je m zo ineens ziet liggen in een plant ofzo.

1 like

Ik ook. Ik loop als een zombie met mijn telefoonlichtje door de kamer. Soms liggend. Soms hurkend. Soms zacht huilend.

19 likes

Succes. Weet hoe klote het als er iets mis gaat met gekoesterde uurwerkjes/cosmetisch essentiële onderdelen.

1 like

Bij mij zou zo’n wijzer heel gemakkelijk tussen een leuning en zitting in kunnen vallen.

Een keer een onderdeel (dat metalen asje van een veerton) na 3 maanden ineens terug gevonden onder een bank aan de andere kant van de kamer… Zo’n 6 meter van mijn “werkplek” terwijl ik zeker weet dat hij de andere kant opsprong.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

1 like