Ik ben het zelf schuld, maar wil het even vanme af schrijven en tevens jullie mededelen.
Waarschijnlijk niets nieuws, maar ik voel me opgelicht.
Ik heb me ook laten oplichten.
Ik was vanmiddag even in de stad, ik moets en zou nog vandaag 2 batterijtjes kopen.
Ik naar de juwelier die ze wel altijd heeft, een SR621SW en een CR2016.
En jawel hoor, ze hadden ze, ik blij, totdat ik 20 euro moest afrekenen.
Ik heb betaald, en had er ook gelijk spijt van, zelf schuld natuurlijk.
Voor minder dan 5 euro krijg je ze thuis gestuurd, all in.
En toch vind ik het oplichterij, 6 tot 10 keer over de kop.
Weer mijn lesje geleerd, internetr is mijn grote viend.
Voor 3 tot 4 euro per stuk was nog ok geweest, maar dit.
(Duur) leermomentje vandaag.
Sorry maar dit moest even, misschien ben ik niet de enige die dit weleens heeft meegemaakt.
Dat is wel schrikken! Noem de naam van de juwelier en je ervaringen even in het daarvoor bestemde deel van het forum. (En stuur 'm een mailtje met een link naar de posting op het forum :?
Ik betaalde ook €10,00 voor een batterij inclusief plaatsen in een
Baum & Mercier.
Dus niet alles over één kam scheren. Ik kan me overigens voorstrellen dat
je je genomen voelt.
Heel begrijpelijk ja, €20,- is zwaar geld voor 2 batterijtjes.
Daarnaast, misschien een reden waarom, er word over het algemeen geen onderscheid gemaakt tussen batterijtjes meenemen en er zelf in zetten, en een batterijtje erin laten zetten. Is vaak dezelfde kassahandeling.
Alhoewel het geen hele gekke prijzen zijn, heb ze hoger gehoord!
Ik hoop dat U ze voortaan bij een andere Juwelier koopt ipv op internet!
Ik zet vaker batterijtjes in horloges, ook voor familie en kennissen, en de meeste heb ik in voorraad, via internet, wel gerenomeerde merken, gewoon omdat ik het leuk vind.
Maar dit was een overhaaste actie, en ik had natuurlijk nee kunnen zeggen.
maar 10 i.p.v. 2 euro, niet netjes.
Dat je je niet prettig voelt na deze ervaring, dat kan ik me voorstellen.
Maar om nu van oplichterij te spreken, dat gaat wel ver.
Op het moment dat je de te betalen prijs hoort, kun je nog steeds zelf bepalen of je daarmee akkoord gaat.
Volledige koop en verkoop geldt immers pas als de partijen het eens zijn over de prijs en het goed geleverd wordt.
Met de wetenschap of het vermoeden dat 2 batterijtjes voor 20 euro veel te duur is, zou ik bedankt hebben voor de eer. Dan maar een deurtje verder kijken.
P.s., na het plaatsen van deze post las ik de laatste bijdrage van Sorcees, met ongeveer dezelfde strekking.
In mijn Casio PRG gingen 3 batterijen, kostte bij de juwelier 30 euro om deze te laten vervangen en weer waterdicht maken, zonder dekselpakking vervangen…
Nogmaals, ik had natuurlijk nee kunnen zeggen.
Ik zeg ook: ik voel me opgelicht, en ik heb het laten gebeuren.
Eigen schuld, dikke bult.
Maar ik vind (en dat is een mening) het niet netjes.
Titel moet eigenlijk zijn: Nooit meer naar die juwelier.
Nogmaals, ik had natuurlijk nee kunnen zeggen.
Ik zeg ook: ik voel me opgelicht, en ik heb het
laten gebeuren.
Eigen schuld, dikke bult.
Maar ik vind (en dat is een mening) het niet
netjes.
Titel moet eigenlijk zijn: Nooit meer naar die
juwelier.
Kan zijn dat je het zo bedoeld maar je schrijft eerst je voelt je opgelicht en dat je je hebt laten oplichten. Daarna schrijf je: “En toch vind ik het oplichterij,”
Vond ik erg duidelijke taal, vandaar mijn reactie.
A: ik voel me opgelicht (subjectief)
B: ik heb me laten oplichten (laten gebeuren, zelf schuld)
C: Ik vind het oplichterij (subjectief, mening)
10 euro voor een batterij, gewoon kopen, niet inzetten, geen waterdichtheids garantie, ik vind dat een heftige prijs.
Wat ik vooral wil zeggen is dat ik mijn lesje geleerd heb.
Ik heb voor mezelf de conclusie getrokken, en dat wilde ik alleen maar even mededelen.
Ja, maar sorcees heeft het over 2 batterijtjes. Alleen zit daar volgens mij geen plaatsen bij. Vind ik dan ook wel aan de forse kant.
Wil bekennen dat ik zelf steeds minder vaak bij de juwelier langsstap. Heeft ook te maken dat ik steeds meer zelf kan en durf. Alleen dat waterdicht testen doe ik liever niet zelf
A: ik voel me opgelicht (subjectief)
B: ik heb me laten oplichten (laten gebeuren, zelf
schuld)
C: Ik vind het oplichterij (subjectief, mening)
10 euro voor een batterij, gewoon kopen, niet
inzetten, geen waterdichtheids garantie, ik vind
dat een heftige prijs.
Wat ik vooral wil zeggen is dat ik mijn lesje
geleerd heb.
Ik heb voor mezelf de conclusie getrokken, en dat
wilde ik alleen maar even mededelen.
Dat mag en daar is ook niks mis mee, maar ik deel je mening gewoon absoluut niet. Vind het namelijk geen oplichterij enkel erg prijzig.
In mijn Casio PRG gingen 3 batterijen, kostte bij
de juwelier 30 euro om deze te laten vervangen en
weer waterdicht maken, zonder dekselpakking
vervangen…
Heb ik ook meegemaakt. Zonder dat ik het wist! Ik dacht zo van mwoah zal een tientje wezen ofzo. Maar als ik bij voorbaat wist dat het zoveel zou kosten, dan had ik het niet gedaan.
Geen oplichterij, maar ik vind dit grenzen aan misleiding.
Ik vrees dat de eerste juwelier waar een prijslijst hangt waarop staat wat een aantal eenvoudige handeligen/leveringen kosten, zoals bandje verwiselen,batterij leveren/wisselen, nog geboren moet worden.
De minder assertieve klant is hier weldegelijk slachtoffer van.
In het centrum van Delft zitten bijvoorbeeld twee juweliers waar je een batterijtje kunt wisselen. De ene vraagt hier EUR 10 voor, de ander EUR 5.
Nogal een verschil.
Je kan ook altijd vooraf vragen wat dergelijke baterijen kosten. En normaal acht je een juwelier als een vertrouwelijk persoon.
Had je dat uurwerk in die zaak gekocht, ben je er vaste klant?
Dergelijke zaken zullen ook wel een rol spelen.
En zoals Han R zei profiteren ze met 300% winst op baterijen maar op lange termijn is dit geen goeie verkoopspolitiek…je gaat nooit meer terug.
Mijn beste,
Die juwelier heeft groot gelijk, hij heeft nooit gevraagt of jij bij hem binnenkomt voor een nieuw batterijtje,en dan had je van tevoren prijsopgave moeten doen, dan had je deze discussie nooit op hoeven te starten.
Ik wordt zo ziek van al die azijnpissers die je nooit als klant ziet maar wel voor een batterijtje het liefst voor niks geholpen worden, en het liefst ook nog de deur open laten houden.
Ik zit ook in de detailhandel maar ik zie het liefst klanten zoals jij niet binnenkomen.
Dit is bedoeld om ook eens te denken aan die ondernemer die van een batterijtje van een knaak de kost niet kan verdienen.
Guus
Geen oplichterij, maar ik vind dit grenzen aan
misleiding.
Ik vrees dat de eerste juwelier waar een
prijslijst hangt waarop staat wat een aantal
eenvoudige handeligen/leveringen kosten, zoals
bandje verwiselen,batterij leveren/wisselen, nog
geboren moet worden.
De minder assertieve klant is hier weldegelijk
slachtoffer van.
In het centrum van Delft zitten bijvoorbeeld twee
juweliers waar je een batterijtje kunt wisselen.
De ene vraagt hier EUR 10 voor, de ander EUR 5.
Nogal een verschil.
Ja, bij mijn lokale juwelier hangt idd een bordje met de mededeling dat een nieuwe batterij + plaatsen 5 euro kost. Het kan dus wel.