Nooit meer naar de juwelier

guuswatch Schreef:

Mijn beste,
Die juwelier heeft groot gelijk, hij heeft nooit
gevraagt of jij bij hem binnenkomt voor een nieuw
batterijtje,en dan had je van tevoren prijsopgave
moeten doen, dan had je deze discussie nooit op
hoeven te starten.
Ik wordt zo ziek van al die azijnpissers die je
nooit als klant ziet maar wel voor een batterijtje
het liefst voor niks geholpen worden, en het
liefst ook nog de deur open laten houden.
Ik zit ook in de detailhandel maar ik zie het
liefst klanten zoals jij niet binnenkomen.
Dit is bedoeld om ook eens te denken aan die
ondernemer die van een batterijtje van een knaak
de kost niet kan verdienen.
Guus

Kan me hier eigenlijk best in vinden.

We doen hier natuurlijk allemaal aannames, maar wellicht is het idd een juwelier welke enkel high-end horloges verkoopt… dan zou ik hier ook niet op zitten wachten…

Dat is echt ronduit belachelijk! Al helemaal voor batterijtjes die inkoopprijs meestal tussen de 20 en 40 cent liggen als je ze per 10 inkoopt bij de groothandel… X( Waarschijnlijk hebben ze de prijs in rekening gebracht die ze normaal rekenen bij het verwisselen van twee batterijtjes… (td)

Volgens mij zijn dit geen gekke prijzen voor een juwelier.
En ik ben van mening dat je inderdaad gewoon nee had kunnen zeggen, zeker omdat ze niet geplaats waren, als ik het goed begrepen heb.
Bij ons zijn losse batterijen zilveroxide 6 euro en 8 euro geplaatst en lithium 9 euro los en 11 euro geplaatst.
Dat mogen hoge prijzen zijn, maar als een andere juwelier het ook rekent, waarom wij dan niet. Als de klant het niet wil betalen zijn ze vrij om naar een ander te gaan.
Overigens verwijs ik mensen met bv een autosleutel en dus vaak meer dan 1 lithium batterij naar de Blokker, waar ze geloof ik 2,5 euro stuk zijn.

Lithium batterijen zijn ook voor ons juwelier een stuk duurder, ook per tien, en zelfs een silveroxide ligt ver boven de 40 cent stuk.

mickmo92 Schreef:

Dat is echt ronduit belachelijk! Al helemaal voor
batterijtjes die inkoopprijs meestal tussen de 20
en 40 cent liggen als je ze per 10 inkoopt bij de
groothandel… X( Waarschijnlijk hebben ze de
prijs in rekening gebracht die ze normaal rekenen
bij het verwisselen van twee batterijtjes… (td)

Kom op Jongens,

Begin ook eens een winkeltje met liefst wat personeel…
En dan door wat azijnpissers die al hun horloges op het internet kopen, te worden afgez… omdat je een paar knaken probeert te verdienen zodat hij voor diezelfde azijnp… als etalage voor het internet mag functioneren…: mag ik ff dat horloge passen meneer? Dank u wel hoor, ik ga er nog ff over nadenken… (lees: bedankt voor het passen en ik bestel hem lekker via het internet)

Waar gaat dit gez… helemaal over…

Pffff…

Helemaal mee eens, Brutus !!

Ropa Schreef:

Helemaal mee eens, Brutus !!

Ook ik ga met Brutus mee…
Sowieso al dat gezeik over twee tientjes, op een dag dat iedereen
z’n kinderen volstopt met Nintendo’s van weet ik hoeveel euro…

Brutus Schreef:

mickmo92 Schreef:

Dat is echt ronduit belachelijk! Al helemaal
voor
batterijtjes die inkoopprijs meestal tussen de
20
en 40 cent liggen als je ze per 10 inkoopt bij
de
groothandel… X( Waarschijnlijk hebben ze de
prijs in rekening gebracht die ze normaal
rekenen
bij het verwisselen van twee batterijtjes…
(td)

Kom op Jongens,

Begin ook eens een winkeltje met liefst wat
personeel…
En dan door wat azijnpissers die al hun horloges
op het internet kopen, te worden afgez… omdat
je een paar knaken probeert te verdienen zodat hij
voor diezelfde azijnp… als etalage voor het
internet mag functioneren…: mag ik ff dat
horloge passen meneer? Dank u wel hoor, ik ga er
nog ff over nadenken… (lees: bedankt voor het
passen en ik bestel hem lekker via het internet)

Waar gaat dit gez… helemaal over…

Pffff…

Er zitten inderdaad een hoop kosten aan het runnen van je eigen winkel en het is daarom ook niet meer dan normaal dat een juwelier winst rekent en dat dit meer is dan op internet heb ik ook geen problemen mee, dat is tenslotte ook logisch. Zijn vaste lasten zijn tenslotte hoger dan de vaste lasten van een internet winkel. Echter, twee batterijtjes die inkoopsprijs bij elkaar nog geen 1 euro kosten voor 20 euro verkopen aan een klant gaat echt veel te ver.
Meestal betaal je bij een juwelier 10 euro of soms 5 euro voor het vervangen van een batterijtje, dan zit er dus ook nog een stukje arbeid in. Nu is het echter zo dat iemand twee batterijtjes koopt voor 10 euro per stuk zonder verdere diensten. Dan is het toch een heel ander verhaal.

Ik snap dat een juwelier het ook maar niks vindt dat mensen batterijtjes bij hem komen kopen om deze vervolgens zelf te vervangen, maar om ze dan te verkopen voor de prijs die hij vraagt voor het vervangen ervan is belachelijk. Dan kan hij de klant nog beter vertellen dat hij de batterijtjes niet los verkoopt, want nu doet hij ook zijn eigen reputatie niet veel goeds aan.

Vond de kop van dit topic ook wel interessant…
“nooit meer naar de juwelier” en in de tekst zelf “internet is mijn grote vriend”.
Maar dat volgende horloge dat je op internet gaat kopen zul je toch wel eerst bij de juwelier gaan passen,…kijken of ie een beetje leuk staat… (td)

“Leven en laten leven”

En dan te bedenken hoe lang een horloge wel niet loopt op een 2016…

Pffff…

Ik denk dat bijna iedereen die in de horlogewereld zijn kost moet verdienen blij zal zijn met je besluit om niet meer bij hun aan te komen voor een batterijtje, en dat je je helpt via internet, dan kun je hem zelf plaatsen en hoogstwaarschijnlijk als je niet kundig bent hen je nog beschadigingen aan je kast.

Oh ja en maar mekkeren dat er bijna geen winkels meer zijn met een eigen horlogemaker…

Gek hè…

Hey Sorcees, even een hart onder riem namens mij. Ik kan me voorstellen dat je je na de ‘hartverwarmende :(’ reacties alleen maar gesterkt voelt in je oordeel over ‘de juwelier’. Gelukkig is het gras niet overal even groen.

En juweliers / horlogewereld-mensen, ook een hart onder de riem. Ik kan me goed voorstellen dat het hele vak door importeurs,internet, stijgende kosten etc. niet leuker wordt. Maar op het moment dat je mensen gaat afvallen die nog wel in je winkel komen (‘gratis’ contactmoment) en daar een product bij je kopen waar je gewoon aan verdient snap je het echt niet ! Verkoop is gunnen, jullie reageren enkel (begrijpelijk) uit frustatie. Ga eens uit van je liefde voor het vak en de klant, vervang bijvoorbeeld eens gratis een batterijtje. Dat kost ook centjes, maar wat kost al je andere marketing ?

Gr. Thomas

ddmus Schreef:

En juweliers / horlogewereld-mensen, ook een hart
onder de riem. Ik kan me goed voorstellen dat het
hele vak door importeurs,internet, stijgende
kosten etc. niet leuker wordt. Maar op het moment
dat je mensen gaat afvallen die nog wel in je
winkel komen (‘gratis’ contactmoment) en daar een
product bij je kopen waar je gewoon aan verdient
snap je het echt niet ! Verkoop is gunnen, jullie
reageren enkel (begrijpelijk) uit frustatie. Ga
eens uit van je liefde voor het vak en de klant,
vervang bijvoorbeeld eens gratis een batterijtje.
Dat kost ook centjes, maar wat kost al je andere
marketing ?

Gr. Thomas

Juweliers betichten van oplichting; voel me opgelicht, vind het oplichting…etc.

Op zich is het een leuk topic enkel er worden te veel aannames gedaan. Wellicht dat TS kan vertellen over wat voor een soort juwelier we het hebben en/of TS bekend is bij de juwelier.

Wat betreft de marketing… gratis batterijtje: Als high-end juwelier zit je daar niet op te wachten. Laat mensen voor een batterijtje idd maar naar internet gaan.
Gratis batterijtjes uitdelen aan onbekenden, die hem zelf erin zetten??? Lijkt me niet echt een handige zet.

Wat een rare topic is dit. 20euro is gewoon teveel. Dat mag je toch wel zeggen? Doe niet zo grof met termen als azijnzeikers. Niemand betaalt graag te veel.

hharry Schreef:

Wat een rare topic is dit. 20euro is gewoon
teveel. Dat mag je toch wel zeggen? Doe niet zo
grof met termen als azijnzeikers. Niemand betaalt
graag te veel.

Ik vind het ook erg duur, maar vind “oplichting” toch ook wel aardig grof! :slight_smile:

Wat betreft de marketing… gratis batterijtje:
Als high-end juwelier zit je daar niet op te
wachten. Laat mensen voor een batterijtje idd maar
naar internet gaan.
Gratis batterijtjes uitdelen aan onbekenden, die
hem zelf erin zetten??? Lijkt me niet echt een
handige zet.

Wel goed lezen :wink: vervangen is niet uitdelen. De vraag is natuurlijk wat kost een prospect/tevreden klant ? Verder blijf ik bij mijn stelling dat ondernemers die niet op klanten(in het algemeen)zitten te wachten het (met alle respect) niet lijken te snappen.

Oplichting is het inderdaad niet, want je weet tenslotte zelf wat je koopt en dat je het elders goedkoper kan krijgen, maar te duur is het zeker. Ik geloof niet dat een juwelier zichzelf op die manier geliefd maakt bij klanten.
Ik ben het trouwens met hharry eens. Ook vindt ik het jammer sommige mensen in dit topic een nogal nare toon aanslaan terwijl er niet echt een goede beargumentatie bij gegeven wordt. Vooral het gooien met “krachtige” termen moet overtuigend overkomen…

mickmo92 Schreef:

Oplichting is het inderdaad niet, want je weet
tenslotte zelf wat je koopt en dat je het elders
goedkoper kan krijgen, maar te duur is het zeker.
Ik geloof niet dat een juwelier zichzelf op die
manier geliefd maakt bij klanten.
Ik ben het trouwens met hharry eens. Ook vindt ik
het jammer sommige mensen in dit topic een nogal
nare toon aanslaan terwijl er niet echt een goede
beargumentatie bij gegeven wordt. Vooral het
gooien met “krachtige” termen moet overtuigend
overkomen…

Die “krachttermen” ontstaan min of meer uit ergenis over oeverloos gezever over de (misgunde) winst van een paar knaken en het sugestief zwartmaken van van de juweliersbranche.
En ach, wat valt er te beargumenteren over het verschil tussen een winst van twee, of een winst van drie knaken…

ddmus Schreef:

Wel goed lezen :wink: vervangen is niet uitdelen. De
vraag is natuurlijk wat kost een
prospect/tevreden klant ? Verder blijf ik bij mijn
stelling dat ondernemers die niet op klanten(in
het algemeen)zitten te wachten het (met alle
respect) niet lijken te snappen.

Dan nog vind ik het geen goed idee. Je doet allerlei aannames, je kent/weet het beleid niet van de betreffende juweliers. Of ze wel/niet op klanten zitten te wachten. Dat kun je simpelweg niet opmaken uit de posts die hier staan.

Daarbij haalde ik bewust verstrekken aan, want daar hebben we het in dit topic over. :wink: