Nooit meer UPS !

Vermits ik in België woon en het beu was om bijna 20 euro te betalen om een horloge aangetekend op te sturen naar NL leerde ik enige jaren geleden KIALA kennen… Top ! 7,5 euro naar NL, pakje afgeven wanneer je wil en ophalen wanneer je wil… Maar zoals het steeds gaat worden goed lopende initiatieven opgekocht door het grote geld en zo geschiedde…UPS kocht kiala. En daar begon de miserie, de superhandige website van KIALA maakt plaats voor een gedrocht van UPS en de prijs ging ook flink omhoog… Tot daar aan toe, toch 2 pakjes opgestuurd, nog steeds via het KIALA netwerk op 5 augustus.
Na veel mailen en bellen van alle betrokken partijen zijn de pakjes door de bestemmelingen gisteren opgehaald, na 21 dagen !!! Bij deze nogmaals mijn excuses aan @Mako en @Niels1974.
Men zegge het voort !!

2 likes

Met alle geweld wat nu zich manifesteert in de wereld is voor mij persoonlijk de titel van het topic ‘dood aan…’ niet nodig en kan dit ook op een normalere manier gecommuniceerd worden. Deze titel past meer bij extemistische groepen en is niet pasend voor wat geknor over een pakketdienst. Alvast dank voor je begrip

8 likes

Ik vond het wel een pakkende kop :stuck_out_tongue:
Maar Kiala is dus ook niet alles… PostNL raakt ook nogal een wat kwijt…

1 like

Het is zoals het topic dood aan de nato! gespekt van de nodige humor en sarcasme, net dat houd alles een beetje
luchtig en bespreekbaar…

1 like

Zelfde ervaring hier, geen Kiala meer voor mij.

1 like

Idem. Zo’n grote partij koopt niet om het te gaan benutten. Slechts om de markt voor zich alleen te houden. Helaas.

Euhm… postnl.be oftwel onlineverzendservice.be rekent je 8,5 euro aan voor een zending die 2/3 dagen later in NL op de mat ligt. Verzekerd tot 500 EURO kost je welgeteld 11 euro. Ik vind dat meesterlijk.

Kiala heeft zich ondertussen de markt uit gewerkt, met z’n lange doorlooptijden en 0 EURO verzekering :wink:

Bovendien, in BE zijn ondertussen minstens zoveel postnl punten als kiala punten!

1 like

Geheel mee eens
Heeft helemaal niets met humor of sarcasme te maken. Laten we met z’n allen een beetje normaal taalgebruik bezigen, zeker over dit soort beperkte drama’s. :tired_face:
Volgens mij wordt er wel voor minder gemod.

2 likes

7 likes

Aangezien hier nogal vaak van ons Belgen verwacht wordt dat we begrip opbrengen voor Nederlandse humor, mogen we het omgekeerde toch ook verwachten, niet? “Dood aan” is in België veel gebruikt en geen enkele Belg gebruikt die zin wanneer het serieus bedoeld is.

2 likes

Behoort toch niet echt tot mijn dagelijks taalgebruik hoor :wink:

In Molenbeek misschien?

4 likes

Helaas heb ik geen al te goede ervaringen met PostNL en Bpost, vandaar dat Kiala een mooi alternatief was. Wat traag maar nooit problemen mee gehad.

Ga je eens druk maken over dingen die er wel toe doen. Tegenwoordig kan je niks meer zeggen wat niet 100% politiek correct is.

5 likes

Off topic is dead, long live …,ehhhhh :thinking:

2 likes

als ze dan toch dood moeten dan maar een snelle dood,
hoewel ze met hun reputatie er ook in dat geval wel een tijdje over zullen doen

1 like

Viel mij ook al op :sunglasses: Vroegah hadden we Off topic voor dit soort items en nu…:interrobang:

:unamused: Ik dacht meer aan de off topic onaardigheden.

1 like

Waarom dood, dat is meteen zo definitief, kun je eigenlijk niets meer verzenden.
Het is bij iedere organisatie wel wat.

Misschien moet er een ban van enkele dagen staan op het starten van dit soort kolderieke topics…?