Vandaag had ik contact met een handelaar over een Tag Heuer Monaco met Cal. 17 aan boord.
Het horloge is een model uit 2006, en ziet er zo goed als nieuw uit, zou bijna niet gedragen zijn.
De leverdatum ken ik niet, maar productie zal 2006/2007 zijn.
Zelf zou ik verwachten: dringend nood aan een onderhoud vooraleer te dragen. De verkoper zegt dat dit niet nodig is wegens ongedragen.
BS. Moet je eens een auto starten die 16 jaar heeft stilgestaan Veel onderdelen kunnen uitdrogen dan wel indrogen. Je kunt geluk hebben maar ik zou zelf het risico niet willen nemen en het horloge laten servicen.
Niet nodig, of alleen als het op kosten van de verkoper is
Heb hier horloges liggen die nog jaren ouder zijn, nooit service gehad en ik zwem/baad/douche daar ook mee.
Mijn horloges gaan op service als ze buiten COSC lopen of gewoon niet meer werken.
Is een verdien model.
Werken of niet, bij service wordt exact hetzelfde vervangen. Het is een ‘kit’ waar standaard alle dingen in zitten die slijten. Dus nu of later, maakt niks verschil. En slijten gebeurt alleen bij ‘draaien’.
Maar dit is een topic waar hevige meningen over zijn. Ook zullen de vergelijkingen met een auto snel verschijnen
Soit, als die goeie synthetische smering gehad heeft toen, dan zal het wel geen ramp zijn. Dringend? Nee. Maar toch, dit zou geen twijfelgeval mogen zijn. Zeker niet voor een stuk met een zekere waarde.
Ik spreek wel over service bij de fabrikant/manufacture. Niet bij een kleine zelfstandige.
Dat had ik er beter bij gezet. Die hebben service kits en spenderen geen tijd aan nakijken wat wel en niet te vervangen is. Maar zoals gezegd. Sterke meningen elke keer weer.
Maar wauw, wat ben jij de bijdehand zeg. Blij voor u. Je moet een geweldige fijne mens zijn.