NOS 16j oud - onderhoud nodig?

Even een vraagje voor de kenners.

Vandaag had ik contact met een handelaar over een Tag Heuer Monaco met Cal. 17 aan boord.
Het horloge is een model uit 2006, en ziet er zo goed als nieuw uit, zou bijna niet gedragen zijn.

De leverdatum ken ik niet, maar productie zal 2006/2007 zijn.

Zelf zou ik verwachten: dringend nood aan een onderhoud vooraleer te dragen. De verkoper zegt dat dit niet nodig is wegens ongedragen.

Wat is jullie mening hierover?

3 likes

BS. Moet je eens een auto starten die 16 jaar heeft stilgestaan :sweat_smile: Veel onderdelen kunnen uitdrogen dan wel indrogen. Je kunt geluk hebben maar ik zou zelf het risico niet willen nemen en het horloge laten servicen.

11 likes

Dringend, dringend…

Ik zou m laten servicen. Ik zou ook opletten met de rubbers en eventuele waterdichtheid. Rubbers zou ik na 16 jaar niet meer vertrouwen iig.

3 likes

De oliën zullen echt niet meer in 'n staat zijn dat het uurwerk soepel loopt, gewoon servicen met nieuwe rubbers.

2 likes

Niet nodig, of alleen als het op kosten van de verkoper is :slightly_smiling_face:
Heb hier horloges liggen die nog jaren ouder zijn, nooit service gehad en ik zwem/baad/douche daar ook mee.

Mijn horloges gaan op service als ze buiten COSC lopen of gewoon niet meer werken.

Is een verdien model.

Werken of niet, bij service wordt exact hetzelfde vervangen. Het is een ‘kit’ waar standaard alle dingen in zitten die slijten. Dus nu of later, maakt niks verschil. En slijten gebeurt alleen bij ‘draaien’.

Maar dit is een topic waar hevige meningen over zijn. Ook zullen de vergelijkingen met een auto snel verschijnen :joy:

7 likes

Ik zou slimmer zijn dan @dvr en wel servicen.

12 likes

LOL , goeike. don’t be a girlie man

1 like

Nog even de mening van de horlogemakers afwachten…
@BMWX6M mag officieel die THs openschroeven dacht ik.

1 like

Die zeggen sowieso servicen :stuck_out_tongue:

Er zitten er hier wel die ook tegen hun winkel durven spreken.

Mijn flauwekulmeter ging even in het rooie.

Soit, als die goeie synthetische smering gehad heeft toen, dan zal het wel geen ramp zijn. Dringend? Nee. Maar toch, dit zou geen twijfelgeval mogen zijn. Zeker niet voor een stuk met een zekere waarde. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik spreek wel over service bij de fabrikant/manufacture. Niet bij een kleine zelfstandige.
Dat had ik er beter bij gezet. Die hebben service kits en spenderen geen tijd aan nakijken wat wel en niet te vervangen is. Maar zoals gezegd. Sterke meningen elke keer weer.
Maar wauw, wat ben jij de bijdehand zeg. Blij voor u. Je moet een geweldige fijne mens zijn. :no_mouth:

1 like

Buy the seller. Deze verkoper mot ik niet.

2 likes

@PeterLC Mag dat ook officieel volgens mij. Heeft vast ook wel een goed onderbouwde mening.

Veer verliest ook zonder draaien uiteindelijk zijn rek hoor.
Sommige dingen moeten t.z.t. vervangen worden, ook bij weinig/geen gebruik.

Nog zo’n voorbeeld is de glaspakking bij waterdichte horloges. Op een gegeven moment gaat die eraan.

PeterLC volgens mij niet.

Maar Horlog is volgens mij certified in vanalles… en dan heb je er nog een aantal.

Of haal ik er nu weer een aantal in de war :thinking:

1 like

Dacht @horloge24 inmiddels niet meer maar @bmwx6m en @floris155 wel

1 like

Die bedoelde ik, denk ik !

1 like

Nee ik vergis me, Peter is officieel Breitling herinner ik me nu, wellicht nog meer. In elk geval wel een expert.

Ik snap de implicatie niet goed. Is kul benoemen beperkt tot de klasse van al dan niet fijne mensen? :thinking:

Dat, en ook gewoon de smering op punt zetten.

2 likes