Nos 6105-8110 (nee, geen NA)

Ik zag op eBay een echte new old stock 6105-8110 langskomen. Op zich heel leuk om te zien hoe zo’n ding er af fabriek heeft uitgezien. De meeste exemplaren tegenwoordig zijn opnieuw opgemaakt, half weggerot, of bij elkaar geknutseld.

Ik heb hem even gevolgd omdat ik nieuwsgierig was wat hij zou opbrengen. Ik heb zelfs getwijfeld ook een bod te doen als hij onder de 4k zou blijven, gewoon om te voelen hoe een nieuwe 6105 om je pols zit.

De prijs die er uiteindelijk voor is neergelapt, had ik nooit verwacht. De gekte gaat vrolijk door. Ik hoop dat die arme weduwe er meer voor heeft gekregen dan wat kleingeld van de handelaar.

7 likes

ook bijna 8,5k opgebracht!

blijf het erg mooie horloges vinden.

Hoort een 6105-8110 af fabriek geen GL721 (Chocolate bar) band te hebben? Het horloge in de film had in ieder geval een GL721.

De ZLM01 (Waffle) die op het aangeboden horloge zit hoort volgens mij origineel alleen op de 6215-7000/1, 6159-7000 en 6105-8000.

EDIT: Bron 1, bron 2.

Wie stuurt de koper een berichtje? :sunglasses:

2 likes

Pfoe, wat een gekte idd.

Wat jaartjes terug stond er een complete set (prima staat, niet NOS) heeeeel even op Ebay. Werd namelijk voor 200 euro aangeboden door iemand die er geen verstand van had.

Kort daarna werd diezelfde zet voor iets van 2,5k verkocht. Alsnog een koopje zo blijkt nu😂

Hoe weet je zeker dat deze NOS is? Ik heb al her en der een Seiko 6105 in perfecte staat aangeboden gezien waarvan aangegeven is dat deze de kast gebruiken van een Rdunae 6105 a 150 euro welke een identieke kopie van de kast is. Spencer Klein laat op youtube zelfs zien dat de wijzerplaat en uurwerk over te zetten is in deze kasten.
Hierbij mijn Rdunae 6105 8000 (niet de turtle kast maar die hebben ze ook) in de goud staal uitvoering.

Oftewel pas op!!

De 6105 gekte is het afgelopen jaar behoorlijk bekoeld.

Grote kans dat deze gewoon gerelist gaat worden.

1 like

Ben benieuwd waar dan die Rolex een keer opduikt. :grinning:

1 like

$10k+ vind ik anders best dol

Dat klopt, daarom verbaasde me het ook zeer. Maar goed, we zien deze wel relist worden gok ik

1 like

Die gekte is inderdaad bekoeld. Soms wat spijt dat ik enkele jaren geleden niet ben ingegaan op enkele biedingen die ik de mijne heb gekregen, zal nu zeker een 3de minder opbrengen.

Trouwens een 6tal jaar geleden nog een NOS comlete set verkocht zien worden voor +$15k

Welke Rolex?

Topic half gelezen? :wink:

1 like

Wellicht.

Op mijn 6105 (ik ben de tweede eigenaar) zat de originele waffle toen ik hem overnam. :thinking:

2 likes

Ik heb ook alleen maar internet wijsheid hoor, vroeg het me gewoon af :slightly_smiling_face:

1 like