NOS Tudor Black Bay 79220N: kopen of laten lopen?

Morning Tudor en Black Bay vrinden,

Op vakantie in Italië (waar het geloof ik net zo warm is als in NL maar dan met zwembroek en zwembad) kwam ik bij de lokale Rolex AD toevallig enkele fraaie Tudors tegen. Waaronder een 79220N die slechts ca. een halfjaar in productie is geweest.

De 79220N is zoals jullie weten de gangbare Black Bay in 41mm maar dan met zwarte bezel inlay met rood driehoekje rond de pip, smiley op de wijzerplaat en het ETA uurwerk erin. En het horloge zit op de normale oyster band zonder de fake rivets.

Hij is dus nieuw en ongebruikt en de AD wil hem aan me verkopen voor EUR 3.250,-. No penny less, blijkbaar is hij zich bewust van de schaarste en gewildheid van deze Black
Bay uitvoering.

De hamvraag: wat zouden jullie doen? Voor dit bedrag KOPEN of LATEN LOPEN?

Alle advies welkom!

NB: de rode en blauwe uitvoering heb ik al in de collectie en de andere kleuruitvoeringen van de BB interesseren me niet zo. Het gaat me dus om deze 79220N wel of niet aanschaffen. Dank alvast voor jullie feedback!

Zonnige groet,
:sunglasses:
Otto

PS ik zou er een poll van kunnen maken maar heb geen idee hoe dat moet hier…

4 likes

Polletje polletje!!!

5 likes

Meepakken!

2 likes

Klinkt prima

1 like

Wil je hem dragen? Dan kopen, al is hij niet persé super goedkoop.
Wil je er geld mee gaan verdienen? Dan niet kopen, de Black Bays zijn gaaf, maar verliezen wel gewoon waarde. Ook deze.

3 likes

Dank! Bekeken maar begrijp er nog geen jota van wat ik waar nu precies moet invullen in het polletje scroll down menu… :grimacing:

2 likes
  • Kopen
  • Niet kopen

0 stemmers

1 like

Schrijf dit in je openingsbericht:

image

Oei, nu loopt de draad vol met enquêtes. :see_no_evil::joy:

1 like

Ik zou het doen! Prachtig horloge, zelf hoop ik de blauwe ETA variant binnen niet al te lang op de kop te tikken!

2 likes

Ha! Gelukt😀! Dit is ook mijn eerste poging tot poll.
Kies voor meerkeuze
En gebruik twee regels voor jouw twee keuze mogelijkheden.

OT: ik zou hem nemen

1 like

Dank voor je snelle reactie. Zoals al mijn horloges is ook deze voor gewoon eigen gebruik en lekker van genieten. Tis idd niet de goedkoopste maar dat hoeft ook niet per se. Afschrijven doen ze (ik) toch wel. Het zit hem ook in de ‘overcompleetheid’ van mijn BB collectie: heb de rode en blauwe ETA versies al… Nou ja, nog eens stevig over nadenken.

Cheers

2 likes

Bijna goed!
ps. Heb die van mij maar even weggehaald.

2 likes

Meerkeuze is hier nou juist niet handig…

Top! Poll it is! Weer wat geleerd hier op het forum :grin:. Wat is het toch een onuitputtelijke bron van kennis en inspiratie :rofl::rofl::rofl:!

Thx

Even voor mijn begrip: de poll staat nu op 68% Kopen en 43% Niet Kopen… maakt tezamen 111%…!!!

I don’t get it…

3 likes

Ja de poll starter had meerkeuze aangezet wat hier nu net niet handig is…

1 like

Doen! Ik heb er zelf een, gekocht in 2016, en nog geen seconde spijt van gehad! Echt een heerlijk horloge!! Niet per definitie goedkoop, 3250, maar ik heb ze ook al af en toe voor 4k aangeboden zien worden. Ik koop echter geen horloge als investering, ik koop ze vooral omdat ik ze in de collectie wil hebben. Van de tien horloges die ik in de afgelopen jaren heb gekocht heb ik er slechts 1 weer van de hand gedaan,

Sinds ik bij de perspresentatie van de rode variant aanwezig was wist ik al dat er een BB moest komen. Jaar later de blauwe, dat moest hem zijn! Totdat… de zwarte variant op het toneel verscheen. Ik was op slag verkocht, en nooit meer naar de rode of de blauwe omgekeken!!

3 likes

NOS in de stickers?

Kopen.

1 like

Natuurlijk speelt de vraagprijs een rol maar met wat je daar schrijft, sla je de spijker op zijn kop: de zwarte uitvoering zou kunnen tegenvallen naast de rode en de blauwe die ik dus al heb, of juist andersom… Mindf*cker!

:thinking:

1 like

Dan voegt deze niks toe in mijn ogen. Wel als je die blauwe wegdoet.

2 likes