NOS Tudor Black Bay 79220N: kopen of laten lopen?

Ja dat dilemma snap ik wel :smiley: Voor mij was het bij het zien van de zwarte ETA-variant meteen duidelijk dat het die moest worden. Ik heb de andere 2 kleuren nooit in bezit gehad, alleen af en toe mogen vasthouden, dragen en bewonderen.

Ik zou nu nog steedds niet voor een andere variant gaan denk ik, al is de BB58 wel een errug aanlokkelijk horloge. Ik heb alleen een beetje iets tegen twee x (min of meer) hetzelfde horloge kopen :thinking: Dan zou ik toch echt voor iets gaan wat ik nog niet heb, als ik een bak euro’s wil stuk slaan.

2 likes

BB58 is een prachtstuk. Vorig jaar eentje gekocht voor een ander HF lid omdat ie in NL niet te krijgen was en ik hem op vakantie tegenkwam. Toen bij de AD uitvoerig bekeken, gepast en bewonderd. Op de riveted band na vind ook ik het een dijk van een horloge.

2 likes

Maar de blauwe heeft toch een heel andere wijzerplaat dan de zwarte en daarmee een andere uitstraling. Mijn mening heeft de blauwe een wat modernere uitstraling en is meer richting grote broer. Zou mooi zijn om het hele setje te hebben en het liefst op leer en staal (losse banden dan):rofl:

1 like

Ik heb de mijne op staal, maar de leren band met vouwsluiting zit nog steeds in mijn achterhoofd om toe te voegen. Of een compleet custom band. Ben behoorlijk gecharmeerd van het werk van Combat Straps. Die maakt echt hele gave banden. Maar goed, we dwalen een beetje af… Gewoon kopen dat ding @hondersotto :stuck_out_tongue:

1 like

Al een tijdje dit model aan het volgen, prijzen op dit moment niet onder 3000 tegengekomen. Er wordt gezegd dat mede door de korte productietijd van ongeveer een half jaar er maar zo’n 3000 van geproduceerd zijn. Het zal een collecters item worden, als investering zal het niet interessant zijn.

1 like

Vind ik niet, maar ik ga hem ook niet kopen. Dus mijn mening is niet relevant :wink: Ik vind ze overigens allebei erg mooi!

1 like

Ik zou het niet doen. Liever een BB 58 want ik ben een sucker voor in-house.

1 like

Eens, want mooier formaat

1 like

Als je hem mooi vindt om te dragen dan zou ik hem kopen. Kijk wel even naar de garantiekaart of er inderdaad 79220N op staat. Omgebouwde exemplaren ben ik al tegen gekomen. En op de stalen band voor 3250 euro is geen verkeerde prijs. Als investering moet je het niet doen. Ik heb er destijds 2 gekocht en weer verkocht. Ik weet wat de handel ervoor geeft en dat was schrikken, het is geen Rolex…
Ik heb het idee dat de prijzen inmiddels aan het dalen zijn om zich te gaan stabiliseren.

1 like

Hooguit dat, voor mij als Tudor fan. Toevallig heb ik enkele horloges die het goed doen (gewild/schaarste etc.) maar van investeren in horloges is geen sprake. Leuk als ze hun waarde behouden of ietsje strijgen maar dat is meer toeval dan iets anders.

3 likes

Als NOS hard to find… En Frankenwatches zijn niet mijn ding :wink:. Het is het dilemma van prijs en andere BB’s in mijn collectie dat me bezighoudt…

Cheers

1 like

Waar baseer je dat op? Noem eens een voorbeeld. Ik zie alleen maar prijzen stijgen, zij het met enkele tientjes. Zeker de populaire modellen als de GMT en BB 58. Er zijn leveringsproblemen en wachtlijsten. Van stabilisatie is volgens mij weinige sprake. Ze gaan glimlachend Rolex achterna.

2 likes

Persoonlijk zeg ik de blauwe eruit. :+1::ok_hand:

3 likes

Ik zou het niet doen. Vind hem aardig aan de prijs en vind het daarnaast belachelijk dat de ETA versies op dit moment over de kop gaan. Het in house movement van de nieuwere modellen (hoewel minder schaars) is op nagenoeg alle vlakken een flinke sprong vooruit.

Toegegeven, ik heb dan ook een nieuwer model en ben dus misschien niet helemaal objectief.

1 like

Als de in-house 2mm minder hoog geweest zou zijn was het niet zo’n issue geweest om voor de in-house te gaan. De wijzerplaat daar kun je makkelijker aan wennen dan dat de kast iets hoger is. Nu besef ik me dat de hoogte minder van toepassing bij gebruik van de leren of stalen band maar bij nato is het meer merkbaar. Ik hoop zelf dat ik de 79220N kan toevoegen aan mijn collectie:rofl:

3 likes

Vorig jaar rond deze tijd waren ze duurder. De hoogste prijs die ik gezien heb bij een Italiaanse dealer was 5k voor de versie met stalen band. Er heeft er een hele tijd eentje te koop gestaan bij een dealer in Spanje op leer voor 4,3 k. Werd niet verkocht. Een half jaar later stond deze voor 3650 euro en is inmiddels verkocht. Dit alles gebaseerd op de prijzen op Chrono24. (Ik heb die van mij destijds gekocht voor 2450 euro nieuw.)

Als je m koopt, het horloge bij terugkeer in Nederland wèl even aanmelden bij de douane ivm importheffing.
Doe je dit, net als ik, niet, dan ben je gewoon een st®aatrover ! :wink::joy:

Potverdomme, is Italië in alle stilte uit de EU gesneaked?

7 likes

De BB36 gaat hier ook al naar toe. Bij bijna geen AD te krijgen en wachtlijsten voor het zwarte model.

Oh wacht :joy::joy::joy:

1 like