Gewoon doen, vandaag de mijne opgehaald.
Top! Enjoy! Toch niet die ene die bij de Italiaanse AD op mij ligt (lag??) te wachtenā¦
Nee, die kun je nog gaan halen
Btw op de site van Bulang and Sons staan de blauwe en de zwarte zeer mooi afgebeeld.
https://magazine.bulangandsons.com/strap-guide-the-tudor-black-bay-black-79220n/
Waar precies ben je in Italiƫ
no worries!
Goeie tip/verwijzing trouwens. Handig gedaan, die site, thx.
Cheers
ā¦halverwege het zwembad en de AD .
De poll heeft me weinig gebracht: fiftyfifty ongeveer qua stemmen. Wel bedankt allemaal voor jullie meningen en stemmen.
Ik ga er nog lekker een nachtje over slapen en dan morgen besluiten.
Ik
Zou voor tweedehands gaan, is 1000⬠in de pocket(pussy)
Thx.
Maar voor courante modellen ga ik doorgaans voor nieuw van AD. Voor youngtimers en LEās ben ik meer geneigd om voor occasions te gaan.
Bovendien ga je geen 79220N voor 1.000 euro minder vinden.
Cheers
Ik heb er daarvoor een gekocht
Heb je veel geluk gehad.
Top! Voor 2,2/2,3k ga je nu nl. geen (zo goed als) nieuwe vinden. Althans, niet via de reguliere kanalen die het daglicht verdragen ā¦
Zal waarschijnlijk een 79920R zijn
Hallo allen, stemmers en mening-gevers,
Dank voor jullie reacties. Tof dat er meer dan 150 stemmen zijn uitgebracht, daar kun je als HFāer wat mee !
De uitkomst van de poll geeft aardig weer hoe ik er zelf ook tegenaan keek/kijk: ongeveer fifty-fifty kopen dan wel laten lopen. Het is precies deze uitkomst (jullie stemmen dus) die me het zetje in de juiste richting heeft gegeven. Vanuit de community was er geen doorslaggevend DOEN/KOPEN en dusss heb ik mijn impuls weten te bedwingen: ik heb de 79220N dan ook niet gekocht.
Voornaamste redenen om die op zich schitterende NOS te laten liggen:
-
geen once-in-a-lifetime kans (er komt er ooit vast nog wel eentje voorbij, al worden de NOSājes mettertijd natuurlijk schaarser)
-
de zwarte erbij naast de rode (79220R) en blauwe (79220B) is mss wel een beetje (te) veel van het goedeā¦
-
de prijs was niet superscherp alhoewel ook niet overpriced (imho)
-
in een 1 op 1 vergelijking gaat mijn voorkeur voor een NA momenteel toch uit naar een BB58 ipv de 79220N en het gaat me te ver om die allebei in de collectie te hebben
-
oorlogskas bewaren voor een andere impulsaankoop deze vakantieā¦
En wat ook een beetje heeft meegespeeld: weinig overtuigingskracht van de verkoopsters bij de AD. Er wemelden niet minder dan drie Italiaanse schonen om me heen om me de 79220N (of een andere fraaie Tudor) aan te prijzen en toen ze mijn twijfel zagen kwam een van die drie (jawel, de enige blondine in het gezelschap) met een alternatief aanzetten: een Pelagos met manufacture uurwerk. Dat dat mss iets voor me was. Laat dat nou het horloge zijn dat ik om had bij binnenkomst &
&
!
OK, genoeg gel*ld en gepollād: u wordt allen hartelijk bedankt!! Op naar het volgende buitenkansjeā¦
Cheers
Otto
Wijze beslissing Otto. Als verzamelaar (geen flipperaar) moet je 100% achter je beslissing staan. Bij twijfel laat je ze best liggen.
Als investering is het nu ook nog te vroeg om iets te zeggen over de 79220N. Afhankelijk naar mijn mening van 3 factoren:
- Schaarste: gezien de beperkte productietijd ok.
- Branding van Tudor. Kan het merk blijven doorgroeien zoals het de laatste jaren bezig is?
- Voorkeur van de verzamelaars. Is binnen 10/15 Nog steeds gewild wat vandaag gewild is?
Factor 1 is aanwezig, de andere factoren zal de toekomst uitwijzen. Geniet in tussentijd van je knappe tudorverzameling!
Cheers,
Waar zat die AD eigenlijk in ItaliĆ«? Kan ik er misschien ook nog even binnenlopenā¦
Kleun land, grote kans
Grootte van de kans boeit niet toch? Is die tent in de regio waar ik zit, dan ga ik er naar binnen.
Daarnaast zit nagenoeg elke kaaskop in de regio waar ik zit. I like my chancesā¦