Numerieke dial only

8 likes

@singlehoesjes

Nooit gedacht dat ik van deze nog een keer een ander exemplaar op het Forum zou tegenkomen.
Groeten van zijn broertje!

9 likes

Mooie cijfers, vooral die 8!

2 likes

7 likes

11 likes

8 likes

Van mij dan ook nog maar eentje:
Recente aanwinst: Een Lejon uit Zweden. Weet even niet welk uurwerk…
@chi_kwadraat / Alphons kassa 3?
Met dank aan @Mentor voor de tip dat ie te koop stond.
Donkergroen lamsleren bandje uit eigen keuken.

11 likes

Da’s een mooie, Lex @Lexaf. Bandje ook goed gelukt!
Bescheiden formaat, vermoed ik?
Het uurwerkje lijkt me een FHF-30. Heeft misschien WO II nog meegemaakt…

3 likes

9 likes

Ha die Alphons! Je doet het weer! Helemaal goed. Dat lijkt er zoveel op (100%), dat moet 'm wezen.
Ik vermoedde al een beetje FHF, maar daar zijn er zoveel van dat ik er nog niet toe kwam om ze allemaal te gaan bekijken. Maar dit is 'm hoor! Dank je wel.

Inderdaad WO II. en bescheiden formaat, want zo groot waren ze gewoon in die tijd. Dwars over, zonder kroon 29 mm en over de lugs 38mm. Niks mis mee om te dragen op mijn redelijk smalle pols.

11 likes

91431507c75ded5f16e5cd0bd22dce79edd1ebaf_2_666x500

Dit modelletje had elk merk in de jaren-1950 wel in het assortiment, geloof ik.

10 likes

Jawel, daar zijn er erg veel van die er op lijken, maar de Russische Sportivnie, is echt een klassieker. Mooi gaaf exemplaar dit, Alphons!

2 likes

Hier nog zo’n modelletje, speciaal voor @chi_kwadraat:

Arsenal Genève met kaliber FHF 741 uit ca. 1960. Kastafmeting 30 x 39 mm, ca. 1960 (volgens Ranfft RIP).

11 likes

10 likes

Precies :hugs:

11 likes

Inspirerend topic, dit!
Hieronder nog twee uit mijn verzameling (ik blijk meer van die dingen met een numerieke dial te bezitten dan ik dacht).

Ook deze horloges zijn weer wat kleiner dan volgens de gewoonte van de huidige mode, maar voor de tijd waarin ze op de markt kwamen van een gebruikelijke maat.
De bovenste is een Franse LIP, met een in-house uurwerk kaliber R25, ca. 1945. Kastmaat: 32 x 39 mm, bandaanzet 16 mm.
De onderste is een Zweedse Örnen – Zweeds voor Adelaar – aangedreven door een iets recenter Zwitsers kaliber AS/FHF/ST97 degelijk werkpaardje, dat omstreeks 1975 geproduceerd zal zijn. De kastmaat is hier 31 x 36 mm, bandaanzet is ook 16mm.

Beide horloges zijn een geschenk. De LIP komt van @Basvg, die vond dat ik toch minstens één LIP in de collectie moest hebben. De adelaar kreeg ik van @Betula, omdat hij het leuk vond dat ik Zweedse vogels verzamel. Er zijn ook zwaluw (Svalan), stern (Tärnan) en leeuwerik (Larkan) horloges uit Zweden).
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: Bas en Arie, ik ben er nog steeds blij mee, dank, dank, dank.

13 likes

14 likes

De 6 ontbreekt wel bijna altijd bij mijn numerieke dials :face_with_peeking_eye:

12 likes

‘jong’ spul mag hier ook hoor :sunglasses:
Zo’n youngtimer als deze uit de Seiko ‘Age of Discovery’ familie kan best meekomen toch?

11 likes

10 likes