Dan vermoed ik dat ze niet meteen aan het begin van het jaar begonnen zijn met de non-serif bezel.
Dank je! Jij hebt ook een prachtig model en in zeer goede staat, ik denk van '89 of ook '90?
Wellicht helpt dit lijst op basis van Omega extracts met de datering?
Jouw lunette is de B2 en eigenlijk het langst in productie geweest, zoân 20 jaar. Deze zat ook op de 145.022 en de opvolger 3590.50 was eigenlijk hetzelfde horloge, maar dan met de nieuwe band en een andere PIC referentie.
Ik heb er eentje met de B3 ânon-serifâ bezel, deze zie je heel weinig. Ik vind de B2 bezel mooier, maar is minder speciaal en zo goed zijn mijn ogen niet meer. De non-serif lunettes werden vanaf 1990 tot ongeveer 1995 gebruikt, alhoewel de B4 veel vaker voorkomt vanaf '92. Dan is het Speedmaster script ook zonder de lange S en R. Het is dus weer duidelijk dat ze van alles bij elkaar raapten in die tijd en er zijn veel overgangen.
Klopt, dat denk ik ook. Volgens Moonwatch Only is de B3 bezel tot 1995 gebruikt maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.
Bij mijn 3590.50 zat de site er een maand naast. Kan wellicht ook december 1989 zijn. Voor 120 CHF weet je het zeker en krijg je een mooie papiertje voor bij de set
Hartelijk dank iedereen!
Nou daar heb je het al, 1994 met non-serif:
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-omega-speedmaster-145-0022/444210?u=neyra
Yes dat is de B4 bezel. Erna kwam het haakje bij de 7 (serif) weer terug, maar dan veel subtieler.
Cool! Thanks voor de briljante info het is, te zien aan de serial, een model uit eind 1990. Misschien zelfs begin 91. Ik ga zeker binnenkort een extract bestellen, nu word ik steeds nieuwsgieriger haha.
Persoonlijk vind ik eigenlijk jouw configuratie mooier met de non serif . Zal wel komen omdat ik hier inmiddels aan gewend ben haha, iets met gras en groener dacht ik?
Hoe ben je aan al deze informatie gekomen? Ik heb ooit geprobeerd een en ander op te zoeken over het model maar zoveel details als jij omschrijft ben ik eigenlijk nog niet eerder ergens tegengekomen.
Mooi hoor!
Graag gedaan! Het is op basis van eigen onderzoek en het briljante boek âMoonwatch Onlyâ. Daar staat heel veel informatie in over de verschillende lunettes etc. Mijn lunette is niet exact gelijk aan die in het boek, dus er zijn waarschijnlijk ook B3.5 bezels haha.
Eind 1990 verbaast me, maar het kan! Het kan ook zijn dat de eigenaar de lunette heeft veranderd op basis van de voorkeur of wellicht was de lunette beschadigd. Wisselen was ik eerst ook van plan, maar ik laat het voorlopig zo.
Gefeliciteerd! Erg mooie aankoop.
En dank voor de uitgebreide post met veel informatie. Leuk en leerzaam om te lezen. Veel plezier ermee!
Ah wat tof!! Dat boek moet ik ook hebben haha . Mocht je je toch bedenken binnenkort om de lunette te vervangen dan wil ik die van jou wel overnemen
Fijne dag verder vandaag
Dank voor je post. Mooi geschreven, goede info and dito fotos. Veel plezier met deze hele mooie Speedmaster!
Dit is met verzending en import nog steeds een goede deal volgens mij:
https://biblio.co.uk/book/moonwatch-only-ultimate-omega-speedmaster-guide/d/1522580483?aid=eurobuch
1977 rules.
Machtig mooie Speedmaster, gefeliciteerd!
Die tritium doet het âm voor mij, geeft echt iets extras.
Goede fotoâs ook, die zijn niet met een mobieltje gemaakt!?
Mooi ook te lezen hoeveel kennis je ervan hebt en dit met ons deelt. Chapeau!
Wat een (holy)grailâ:heart_eyes:,nummer 1 timepiece (in mijn ) waar ik alleen nog maar van kan dromen.
Super veel draagplezier ervan !!!
En super mooie fotoâs heb je erbij gemaaktâŠ