Service bezel?
Goed mogelijk.
Die eerste met de gouden bezel (14k?) staat bekend als de Speedmaster Liberace.
Bij research kwam ik ook deze tegen, de two-tone variant van de Speedmaster Holy Grail van Chuck Maddox:
De Ultra Holy Grail.
Ik vind m gaaf. Mooi exemplaar met de originele bezel op chrono. Iets voor jou @JoBe ?
@Watchstick_81 vijd t vast niet erg als we z’n topic wat promoten. Al is het inmiddels wel behoorlijk offtopic
Ja, deze kriebelt ook.
Yes. Back to the Copper ![]()
Yep dat is 'm.
Op de website staat dat de 1983 bicolor een 14k gouden bezel heeft.
Zijn de bezels op de 1980 Apollo 11 en de 1983 bicolor hetzelfde? Lijkt me 18k vs 14k. Maar visueel hetzelfde.
Die Italy Edition op 1450 ![]()
Dank je!
De pagina’s zijn wel beschikbaar op de website van Old Omegas.
Speedymoon op 1171 band!:
De witgouden BC345.0802
En hier antwoord op je vragen:
Geelgouden BA345.0802
Mocht iemand deze catalogus ooit tegenkomen online, laat maar weten!!! ![]()
Thanks!
![]()
Dat is net zo onduidelijk als BA, BC etc. DD is in ieder geval altijd two-tone. ST is eenvoudiger en staat voor staal natuurlijk.
Het is idd 80’s dus ik keur het goed ![]()
Lijken mij hetzelfde te zijn, lastig te zien op dit overzicht. Sowieso dan 18K voor de BA345.0802. Niet meer verkrijgbaar als service-onderdeel.
Sehr gut.
Oppassen dan bij aanschaf van een BA345.0802, dat er niet een 14K bezel van de bi-color op zit! Checklist updated.
Leuk verhaal, mooi hoe deze aankoop tot stand is gekomen. Veel plezier er van ![]()
Dank je! Tot in oktober neem ik aan? ![]()
Jah zekers ![]()
Deze discussie is al vaker gevoerd op het forum maar wanneer beschouwen we een horloge als vintage en wanneer als neo vintage.
Sommige hanteren de 25 jaar regel voor vintage maar dan zou alles voor 2001 vintage zijn.
Hoe zie jij / zien wij dat met betrekking tot Speedmasters?
Ik vind alles met tritium vintage, bij Speedmasters was tot en met 1998 denk ik. Tritium is een materiaal waarvan het nu ondenkbaar is om te gebruiken en zo’n 35 jaar gebruikt. Dit geeft een heel ander tijdsbeeld weer. Dit gevoel heb ik niet met Superluminova horloges .
Het begrip vintage is ook iets persoonlijks en niet vastgelegd als een norm lijkt mij. Ik sprak jaren geleden iemand die alleen 321 Speedmasters (de originele) vintage vond en alles erna niet.
Heeft denk ik ook met je eigen leeftijd te maken. Horloges die uitkwamen terwijl je het horlogenieuws al volgde vintage noemen is wel confronterend ![]()
Daar dacht ik ook aan, alleen waren deze personen niet veel ouder dan ik. Wellicht omdat ik niet opgegroeid ben met horloges of daar veel mee bezig was, dat ik het eenvoudiger aan een ander tijdsbeeld kan koppelen. Ik vind het juist wel leuk dat jaren '80 echt vintage is. Als ik de foto’s uit mijn jeugd bekijk, voelt dat ook zo met die kleding, auto’s, fotokwaliteit etc.
Mooi verhaal, gefeliciteerd met je aankoop!
Leuk verhaal om te lezen en heel veel plezier met deze prachtig bijzondere Speedmaster.
Hartelijk dank! ![]()