O nee ik ben nu ook digitaal!

Door het lezen op dit forum zie je heel wat horloges voorbij komen. Van high end tot Alpha. Wat er in mijn verzameling ontbrak was echter een digitaal exemplaar. Aangezien ik als klein jochie in het bezit was van één van de eerste digitale horloges (met die mooie rode ledjes) ging mijn hart sneller kloppen bij het zien van vintage modellen uit dit tijdperk. Maar ik ben toch iemand die van nieuwe dingen houdt. Toen ik met mijn pa ging vissen kon ik mijn oog niet afhouden van zijn blokker horloge van 10 euro. Een volledig plastic rolex model. Hij droeg deze omdat hij zijn seiko5 die ik hem kado heb gegeven niet wilde beschadigen. We vissen op karper en dat houd in dat je soms halsbrekende toeren moet uithalen om zo een knaap te vangen. Begrijpelijk dus waarom hij een goedkope klok om deed. Maar in mijn ogen kon dit niet. Ik heb een Casio Mudman voor hem besteld in camokleur en de blik op zijn gezicht toen hij hem kreeg was geweldig. Licht in de duisternis met een druk op de knop, alarm ,toeters en bellen. Bovendien kan je hem door het slijk halen zonder je zorgen te maken. Zijn vreugde en de functies op het horloge hadden mij aangestoken en ik heb toen ook maar de nieuwste Casio G-Shock Spike besteld. Het heeft een weeknummer aanduiding welke voor mijn werk weer erg handig is. Het display is een zgn inverse display. Zwart met witte cijfers. Dit geeft het horloge een mooie donkere uitstraling. Het is voor mij tevens het ultieme outdoor horloge wat ik eigenlijk nog niet in de doos had. Ik schaam me er ook niet voor. Mooi digitaal is niet lelijk en eigenlijk hoort iedereen er gewoon een in zijn collectie te hebben. Hier is de foto:

Congrats met je nieuwe aankoop.
Echt mooi vind ik die G-dingen niet, maar ze bulken wél van functionaliteit, en da’s soms best handig :wink:

Een hele mooie met ook alles erop en eraan ( maar niet om te vissen imho ) is de Junghans Mega ( op stalen band ) - hebben ze met gewone LCD of inverse, met gewoon cristalglas of saffierglas.

Maar als het is om te vissen, of om op trektocht te gaan, of om op scoutskamp is een G-shock natuurlijk wel de stevigste. :wink:

Tja, G-Shocks zijn misschien niet de mooiste horloges, maar het zijn héérlijke horloges om te dragen. Ik heb er zelf inmiddels ook twee en ik ben er dol op! (tu)
Onverwoestbaar, vol functionaliteit en zeer betaalbaar (als je tenminste weet waar je ze vandaan moet halen).

Kortom, leuke aanwinst, Dreski! (tu)

Paul G. Schreef:

Tja, G-Shocks zijn misschien niet de mooiste
horloges, maar het zijn héérlijke horloges om te
dragen. Ik heb er zelf inmiddels ook twee en ik
ben er dol op! (tu)
Onverwoestbaar, vol functionaliteit en zeer
betaalbaar (als je tenminste weet waar je ze
vandaan moet halen).

Dat weet ik uiteraard. :wink: Inclusief verzending was hij nog geen 50 euro. En de Mudman ook.

Het mag dan een functioneel horloge zijn, maar wat een lelijk ding zeg.

Ik wil nietmand kwetsen, maar ik zal zo’n ding toch echt nooit dragen.

Maar de nostalgie naar vroeger begrijp ik wel. Als ik een oude digitale Seiko zie van rond 1977 begint mijn hart ook sneller te kloppen.

Marijn.

marijn Schreef:

Het mag dan een functioneel horloge zijn, maar wat
een lelijk ding zeg.

Ik wil nietmand kwetsen, maar ik zal zo’n ding
toch echt nooit dragen.

Maar de nostalgie naar vroeger begrijp ik wel. Als
ik een oude digitale Seiko zie van rond 1977
begint mijn hart ook sneller te kloppen.

Marijn.

Ik ben diep geraakt door deze opmerking. :wink: Nee hoor. En hij is alleen voor outdoor activiteiten. Ik heb hem ook voornamelijk vanwege de functionaliteit. O.a : Digital : Hour, min, sec, am/pm, month, date, day
Water Resistant : 200 Meter 20 Bar
Case diameter : 52.3 x 45.9 x 14.6 mm (thickness)
Resin Band
Auto EL Backlight with Afterglow
Flash Alert (stopwatch auto-start, countdown timer time up alarm, countdown timer progress beeper, alarms, hourly time signal)
Dual Time
29 time zones (48 cities), city code display, daylight saving on/off
Week and Day number display
1/1000 second stopwatch
Measuring capacity: Lap time 59’59.999”; Split time 9:59’59.999”
Measuring modes: Elapsed time, lap/split times
Memory Capacity: 2 Elapsed time records, each w/ 100 entries (1 elapsed time entry, 99 lap split time entries)
Recorded Data: Elapsed time, lap/split times, lap/split numbers, best lap and number, month, date, time
Other: Auto-start
Countdown Timer (TR1)
Measuring unit: 1 second
Countdown range: 1 minute to 100 hours
Other: Auto-repeat Function (Timer-to-timer, 5 repeats) Countdown Timer (TR2)
Measuring unit: 1 second
Countdown range: 1 minute to 100 hours
Other: Auto-repeat Function (Timer-to-timer, 5 repeats)
4 Multi-function Alarms and 1 Snooze Alarm
Alarm Repeat Patterns: daily, once, weekend, Weekday
Alarm Repeat Patterns : daily, once, weekend, weekday
Hourly time signal
Auto-calendar (to year 2099)
12/24-hour format
Button operation tone on/off
Accuracy : +/-15 Seconds per Month
Approximate Battery Life: 5 Years on CR2025
Module : 3095
Weight : 58g

en een vintage led is erg mooi. Maar met zonlicht er op weinig functioneel. Ik heb hem ook besteld voor een goede vriend. Hij zag hem en vond het een ideale klok wanneer hij ging sporten of voor met de kids naar het strand. Hij vind zijn Tag Heuer Link daar toch iets te kostbaar voor. :smiley:

Onverslijtbaar en nog nauwkeurig ook.Ik kreeg ooit eens voor mijn verjaardag 10 jaar geleden een doodsimpele casio met slechts enkele funties kado.en tijdens het klussen of in de tuin altijd gedragen.En nu…ligt hij al 2 jaar in een laatje ergens in de slaapkamer en nog gaat het om het uur…piep-piep.(geloof het of niet er is nog nooit een nieuw batterijtje in gekomen)

Gr dennis:)

Wat een ontzettend lief horloge. :smiley:

Maar serieus, de reden waarom je hebt gekocht is een hele goede reden. Veel plezier ermee!

Mooi bruut ding hoor(tu) Maar als ik zo iets zou aanschaffen (niet geheel ondenkbaar;)) wordt het er toch één met wijzers erop.

dreski Schreef:

Mooi digitaal is niet lelijk en eigenlijk hoort
iedereen er gewoon een in zijn collectie te
hebben.

Zal ik m’n adres maar ff mailen dan?:slight_smile:

mooi altijd goed de g shock van casio is ook in mijn collectie zeer multi functioneel veel plezier gr hans

Arme Dreski:

  • Je zou voorlopig niets meer kopen…
  • en dan koop je wèl iets…
  • en ook nog zó iets !

Ernstig.
Ik denk dat genezing niet meer waarschijnlijk is.

Sterkte.
:wink:

hemeltje lief.

Het hek is van de dam, dreski. En je hebt het zelf gedaan.
Ik vind het trouwens prima functionele dingen met uitzondering van het LCD, te laag contrast.

Het contrast is aan te passen in stappen van 7. Komt op de foto ook moeilijk uit. En inderdaad ik heb gezondigd maar het was een goedkope zonde. Maar ik had hem echt nodig. Ik kan mijn andere mooie klokken toch niet gebruiken in de natuur. :smiley:

Ja dat ie lichter kan, weet ik, maar dat beetje grauwgroenige achtergrondje blijft anders dan het frisse van bv een camera-LCD of deze iets minder grauwe:

En een Half-Hunter kan ook de natuur in, of deze ook uiteraard
Van beide neem ik aan dat ze wel in je megacollectie zitten :slight_smile:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ik vind het best een stoere klok maar om nu te zeggen dat je hem nodig hebt om je andere horloges niet te beschadigen is toch wel onzin ik ben met al mijn horloges voorzichtig of het nu 50 of meer euro’s kost dat is gewoon een gewoonte als ik er een om heb

gr Pieter

dreski Schreef:

Maar ik had hem echt nodig. Ik kan mijn andere
mooie klokken toch niet gebruiken in de natuur. :smiley:

De smoes is goed, maar het praatje deugt niet:):slight_smile:

Mijn beste,

Op de eerste plaats wat een leuk verhaal. Ik zie dat al helemaal voor me: vader en zoon zitten heerlijk te vissen en horlogeminnende zoon ontdekt dat vader een Blokkerhorloge om heeft. Dus vader en zoon bomen heerlijk verder over het al dan niet juiste horloge voor deze vorm van outdoor. Ja prachtig gewoon.

Het horloge de ’Casio G-Shock Spike’ is voor mij wel even wennen. Het oogt meer als een nieuw computergadget dan als een instrument waar men in eerste instantie de tijd mee kan aflezen.
Doch ik erken dat het een robuuste alleskunner is waar men ongetwijfeld zeer veel plezier aan zal beleven.
Dit plezier wens ik jullie dan ook van harte toe.

En voor straks; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dreski,

gewoon een gaaf ding

veel plezier ermee!

gr Ron

Kijk alleen zo een mooi commentaar van Tissot is het horloge al dubbel en dwars waard. :wink: