OA: Glycine vintage militair horloge

Ik heb weer wat nieuws gescoord. Ik was al voor dat ik me hier aanmelde al bekend met het merk Glycine. vrij onbereikbaar voor mijn gevoel toen. En nu heb ik het er trouwens ook nog niet veel voor over hoor. Tenzij ik tegen een hele mooie vintage automaat aan loop voor een prijs die ik kan rechtvaardigen…

Maar toen op Ebay… een find bij onze oosterburen. alleen in DL zou de verkoper versturen. Ik gemaild of NL ook een probleem was. Nein keine problem. was het andwoord. Dus ik gewoon de advertentie in de gaten houden. laatste dag niemand geboden. 12 uur voor aflopen het minimale bedrag geboden. en dat bleef staan tot 1 uur voor aflopen… Ik werd toen wat nerveus. ik heb nooit echt serieus geboden om te winnen. Maar deze wilde ik. Dus maximaal bod ingesteld. En dat was goed gegokt. want 2 seconden voor aflopen probeerde iemand nog met een dwaas bedag te overbieden en ik won toen voor 50 cent meer als hem. Dat bleek een opkoper ofzo te zijn die iedere maand op zo’n 200 horloges bood. Dus iemand die graag horloges koop… in grote getalen

Maar wat is het nu??? bedrag laat ik in het midden maar was echt niet veel…

ik heb de klok even gedemonteerd en de behuizing + glas even flink gepoetst met ciff en toen gepolijst met 0.5 micron diamant pasta.

Voor, met giga lelijke fixo flex band :cry: maar ik heb een 16mm nato legergroen onderweg en een orginele vintage bruine lizzard skin glycine bandje. met glycine gesp. (wel een paar decenia nieuwer) Nu ff op de te brede band van de Palermo. vanwege de zwart/zwart combi

Wie kent dit model en wil er wat over kwijt. Ik zal nog een foto van de binnenkant plaatsen. De maat is 30mm breed zonder kroon.

hierbij de foto binnenkant.

Leuk?

20 likes

Erg leuk, en goed voorzien van Radium zo te zien dus oppassen met losse stukjes.

1 like

Dat is een klein lief dingetje zo op je pols :grin:

1 like

bedankt voor de tip, ik vroeg het me ook al af idd.

Ja idd vroeger waren mensen ook kleiner he :innocent:

True.
Ik heb er ook een aantal uit de jaren 40 en 50 waarvan de kleinste zelfs 28mm is en toch echt een mannenklok is :smile:

dit horloge moet ook ongeveer uit de 40s komen. Er is alleen zo weinig over te vinden. Serienummer zit tussen de lugs, 11944
erg mooi gefabriceerd, ook zo goed als waterdicht in het verleden. de originele pakking zit er nog tussen. En net onder de ledlamp zag ik dat er in de achterplaat is gekrast. Alleen een beetje erg slecht leesbaar. ik zal eens proberen te ontcijferen

Felsa 465 uurwerk, prima kwaliteit.

1 like

Thx, jammer dat ik op de http://www.glycintennial.com/ site er nihil over vind. alleen bij de tekoop sectie stond een gelijkend horloge, maar ik zie er toch verschillen in.

Leuke klok, ziet er goed uit. :+1:

Nieuw glaasje en een beurtje dan is het een prachtig horloge.
En 30 mm komt wel weer in de mode. Dus gewoon dragen hoor, het is zeker geen dameshorloge.

de eerste 2 foto’s laten het gaasje nu zien… bijna brand nieuw :laughing: en wat voor beurt had je in gedachten? hij loopt perfect. misschien nog wat beter de behuizing polijsten, maar dan is die mooier als origineel nieuw

Leuke “verovering”! Ja mijn oude klokjes zijn ook griezelig klein. Een keer nieuwe olie is misschien slim.

1 like

Wat staat er op achterdeksel?

O ik zie nu het verschil. Niet elk vintage horloge dat je koopt moet onmiddellijk een service hebben. Soms lopen ze nog goed. Ik meet ze altijd door op de timegrapher en als dat er nog prima uitziet dan draag ik ze gewoon.

Wat wel jammer (en gevaarlijk) is: Uit de voor en na foto’s lijkt het of er een stukje radium uit een van de wijzers is gevallen… Jammer voor het uiterlijk van het verder nog heel mooie horloge. Maar Radium moet je niet laten rondslingeren. Ik raad je aan om je werkplek goed nat schoon te maken en het schoonmaak doekje dan weg te gooien.

1 like

btw wm oa ?

Niets, die is gewoon glad afgedraaid. binnen kant staat zo iets als roestvrij oid.

wat bedoel je letter bespaarder?

1 like

lol nee ik bedoel wat betekent OA ?

kun je niet niet goed zien, maar dat stukje was er al uit. Ik heb schoongemaakt met een wattenstaafje en die heb ik weggegooid.

Service is bij deze echt nog niet nodig, alles is soepel en het enige wat ik heb gedaan is de stem wat schoongemaakt. en klein beetje olie er aan bij terugplaatsen. Deze bewoog wat stoef bij het in drukken en uit trekken. Maar dat komt door de kroon. deze zit nog al strak om dat busje.

Ik heb alleen zo’n 15 euro setje van ebay met wat gereedschap, De rest komt vast nog wel in de toekomst als ik een serieus projectje koop.