OA: Glycine vintage militair horloge

haha Old arrival :wink:

1 like

Nieuw bandje!

3 likes

is het een dure hobby om de wijzers te late relumen? ik heb trouwens ook setjes gezien om het zelf te doen. ebay premix kosten een 10tje per veels teveel

bij het dragen is een stukje radium uit de uren wijzer gevallen. Gewoon zomaar uit het midden van de wijzer. Erg jammer vind ik het zelf.

Het is niet duur en ook niet moeilijk, gebruik de zoekfunctie, ik heb er een keer foto’s van geplaatst.


Voor het mooi kan je beter de lume op kleur brengen want wit steekt vreemd af bij een oud horloge.
Maar PAS OP wees toch voorzichtig met het RADIUM dat uit de wijzers zal komen. Zolang het in de wijzers zit kan het niet zoveel kwaad, maar als je de oude lume er uit haalt, zorg dat je het niet inademt en dat het niet op je werkplek achterblijft,

3 likes

top erg bedankt!

Leuk klokje maar ik mis even waarom deze in jouw ogen militair is, of doel je simpelweg op de zwarte wijzerplaat?

ik spreek alleen anderen na waarvan ik dit klokje heb gevonden op het net.

1 like

Ah ok, normaal gesproken zijn “issued” militaire horloges namelijk altijd gemarkeerd op de wijzerplaat, de caseback of allebei.

de serienr tussen de lugs misschien?

Over de markeringen zijn boeken vol geschreven. Maar deze zijn zoals gezegd altijd op de wijzerplaat of de caseback aanwezig.

okay thx. dan zal het wel een normale zijn.

Als je je echt interesseert dan zou je je kunnen overwegen om de boeken van Konrad Knirim aan te schaffen, geweldige naslagwerken als het gaat om militaire horloges. Op zijn site staat trouwens ook al heel veel interessante informatie; http://www.knirim.de/

2 likes

zeer verhelderende site idd thx

Of, om te starten, het boek military timepieces van wesolowski. Is wat minder prijzig en ook een zeer goede bron.

1 like

Ik heb ook een Glycine militair uit 1940 ongeveer.
Van mijn vader geweest die in 1964 is verongelukt,hij had het horloge aan bij het ongeluk.
Ik heb het zelf gerestaureerd ,draag het regelmatig ben er erg voorzichtig mee niet te koop.
Ik zie nergens waar ik een foto kan zetten.?

2 likes

Even omcirkelde symbool aanklikken…

1 like