Oceanus only topic

Ik was voorheen een beetje sceptisch over de Casio Oceanus reeks. Na wat inlezen kwam ik erachter dat ze toch wel hele fijne specificaties hebben.

Gisteren mijn OCW-600 reverse panda ontvangen en ik ben echt positief verrast. Laat hieronder jouw Casio Oceanus zien.

31 likes

Nou, nou, nou, nou Adil. Moet dit?!

6 likes


Nu voor 379€ bij Sacura

2 likes

Sakurawatches… Daar is hij niet op voorraad, al weken niet meer…
Excl. import en verzending, tel daar gerust een kleine 100€ bij op

Dit kon ik al verwachten. :joy:

5 likes

Mijn Oceanus, voldoet volledig aan mijn verwachtingen.

13 likes

oh wow… die is nieuw voor mij! Erg mooi!

2 likes

Welke bedoel je? De OCW-600 van mij of de bovengetoonde oceanus?

1 like

die van jou. Ik ken deze serie niet maar ziet er indrukwekkend uit.

1 like

hoe bevalt het titanium trouwens?

Thanks. Ja, ik kende het eigenlijk ook niet. Zag ergens een reclame voorbijkomen en het deed mij denken aan een Seiko astron.

Dit model heeft onder andere:

  • Titanium kast en band.
  • Saffierglas.
  • Solar quartz uurwerk die radio gestuurd is.
  • 29 tijdzones die je eenvoudig kunt selecteren.
  • diameter van 40mm.

Tot nu toe constant om. Titanium bevalt erg goed. Het is een vrij oud model, maar hij lijkt haast nieuw. Erg chill dus dat hij niet snel krast. Draagt verder erg licht. :ok_hand:t3:

3 likes

mooie specs. En wat is het prijskaartje voor al dit moois?
Heb zelf nog een Titanium horloge incoming via Kickstarter alleen is deze helaas vertraagd, de Hamtun Kraken 2. Ben benieuwd hoe dat draagt.

1 like

Vorige eigenaar had er 550 dollar, plus €120 invoerkosten voor betaald.

1 like

6 likes

En een bijna vintage/nos

5 likes

Mooi :+1:t3:. Draag je die vaak?

Mooie uurwerken. Veel waar voor je geld. Heeft 5 jaar geleden mijn verzamelwoede goed opgestart na voordien eerder sporadische horlogeaankopen behoudens een fossiel fase in mijn jeugd. Heeft iemand al eens het binnenwerk gezien van zo’n oceanus? De mijne is de OCW s2400 (Ad hoc foto)

Ondertussen ben ik iets minder fan van subdials en veel beweging op een wijzerplaat, maar de kleuren en de afwerking zijn nog steeds heel fijn.
(Weet ondertussen ook wel dat dit echt te groot is voor mijn pols maar kan me meestal niet echt iets schelen.)

4 likes

Toch wel vaker dan ik dacht bij aanschaf, hij heeft veel concurrentie. Maar de wijzerplaat kleurt van een blauwgrijs naar een diepe paarsachtige kleur en de cijfers zijn mooi opgelegd. Bovendien, saffier, erg comfortabel, solar en radiocontrolled, makkelijker kan niet. Ik heb hem te koop staan, maar ik haal hem uit de verkoop nu ik er eens over nadenk.

2 likes

Klinkt goed. Waarom zit er bij jou een Edifice doosje bij?

Geen idee. Is wel de officiële doos.

1 like