Oceanus only topic

Nieuwe aanwinst :heart_eyes:

10 likes

Staat je goed. Lekker model hoor. Super licht en ziet er prachtig uit. :ok_hand:t3:

1 like

Thanks! Was een beetje een toevalstreffer n.a.v. dit topic. Erg blij mee, echt een soort van understated luxe gevoel :ok_hand:. Ik heb geen idee hoe alles werkt, de handleiding is alleen Japans :joy:. Binnenkort eens rustig uitzoeken.

1 like

Mooi man en wat een technisch vernuft. Als het een maal staat ingesteld heb je er geen omkijken meer naar.

1 like

Ik vind ze wel smakelijk deze modellen, nu nog 38mm maken en dan heb ik er ook een :slight_smile:

1 like

Ik weet niet of het bij alle modellen zo is, maar deze chrono draagt een stuk compacter dan de specificaties op papier doen vermoeden. Ik vond online dat de diameter 43 mm zou zijn, dat klopt inderdaad, maar dan inclusief knoppe. Exclusief knoppen meet ik 40.5 mm met mijn schuifmaat. De diameter van de bezel is 37.5 mm. Hij draagt beduidend kleiner dan mijn vorige chrono.

Terwijl de Omega op papier met 39,5 mm een stuk kleiner is.

8 likes

Ik vind hem prachtig en hij past jou perfect, toch is dat voor mij te groot. En ik zou voor de simpele versie gaan die iets kleiner is maar nog te groot.

Toch zou ik graag een radio controlled, solar horloge willen hebben in dergelijke stijl en dan 38mm.

1 like

Ik kan trouwens ook melden dat de ‘servicekosten’ enorm meevallen. Omdat mijn nieuwe aanwinst uit 2008 komt en volgens mij nog zijn originele accu heeft heb ik even bij Casio geïnformeerd wat de mogelijkheden en kosten zijn.

Vervangen van de accu kan gewoon in NL, maar het horloge moet wel opgestuurd worden. Bij het vervangen van de accu wordt ook de werking van de module gecontroleerd, en wordt het horloge op waterdichtheid getest. Kosten voor dit alles bedragen € 32,50 inclusief retourzending.

3 likes

Dat zijn geen bedragen waar je nou echt wakker van blijft liggen.
Wat ik wel merk in de specs van Casio horloges is dat ze ontzettend veel dezelfde batterijen gebruiken bij verschillende modellen, dat zal zeker helpen in de kostenbesparing en ook de lange termijn beschikbaarheid van onderdelen.

1 like

Dat viel mij ook al op inderdaad. Anders dan Seiko Kinetic gebruiken Casio solar horloges geen verschillende capictors maar één oplaadbare batterij die in samenwerking met Panasonic is ontwikkeld en redelijk gemakkelijk verkrijgbaar is.

1 like

4 likes

Ik heb deze ook in het macro foto topic geplaatst, maar eigenlijk horen deze detailfoto’s van de Oceanus-afwerking natuurlijk hier :grin:.

Foto’s zijn gemaakt met de macro functie van mijn telefooncamera en zijn onbewerkt.

11 likes

7 likes

Ik draag nu ruim 2 maanden met heel veel plezier de Oceanus s100. Heerlijk ding.

Nu kwam ik deze tegen: Oceanus S5000c

Hoe gaaf is die ring!

6 likes

ach, gevonden! :grinning:
dacht eerst maar eens in de zoekfunctie te surfen, en vond jullie :ok_hand:
hierbij vermeld ik dat binnenkort ook ik hier ga posten met een Oceanus,
was al een tijdje op zoek naar de OCW-S100-1AJF en sinds gisteren gevonden bij sakurawatches,
dus hij is komende :star_struck:
ben door het dolle heen en dacht ga me aanmelden bij het oceanus only topic als dat bestaat,
en kijk … het bestaat :+1:

1 like

Nog even afwachten… Dit horloge staat ook op mijn verlanglijstje. Pas geleden via het forum een Oceanus T200 kunnen overnemen en die bevalt goed! Veel plezier alvast met je nieuwe aanwinst!

1 like

Ik draag hem zeker nog een 150d/jaar. Leueke grab n go die al een 20 tzl horloges in alle segmenten heeft overleefd bij mij. Ik doe alles teruf weg en naar deze grijp ik steeds terug.

3 likes

jep, echt wel een topper, :+1:
kan haast niet wachten op de komst van de mijne,
maar intussen ben ik weer gebeten door de Casio Oceanus OCW-S100-7A2JF

met de witte plaat :star_struck:
zag hem langskomen op youtube
de jacht is weer geopend :sweat_smile:
had beter niet gekeken :rofl:

2 likes

Black, Blue and White there are all beautiful. :+1:

1 like

jamaar die witte, dam! :star_struck:
tot vandaag wist ik niet dat hij bestond,
als ik deze nog eens ergens vindt… dan gaat ie zeker de collectie vergroten :+1:
hij kost ook geen arm of een been vergeleken met andere soortgelijke horloges,
ik vergelijk ze nu met de chronomaster van citizen in mijn collectie,
ook eco-drive, pertual kalender, titanium,
en dan dat smoelwerk :star_struck:dat vindt ik toch een +punt :smiley:

2 likes