Welke quartz chronograaf

Ik zou graag een betaalbare (zeg maar gerust goedkope) quartz chronograaf toevoegen aan mijn collectie, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Kan iemand me helpen met modellen/typenummers waar ik op kan zoeken? Dit is m’n lijstje:

  • Chronograaf
  • Quartz
  • Max 40 mm, oké, 41 mm misschien als hij heel gaaf is.
  • Rond de €100 - € 150,-
  • Geen homages
  • Geen Chinese horloges
  • Liefst jong vintage, een jaren '90 Seiko zou gaaf zijn.
  • Mag dus zeker gebruikt zijn.

Iemand de gouden tip?

Jaren 90 niet, met een grote boog omheen lopen. Maar 80s is een goed idee. Seiko 7a28/7a38/7a48 zijn de beste quartz chrono’s ooit gemaakt. Enige is dat ze wel snel je budget overschreiden.

Maar wat voor stijl zoek je?

2 likes


Seiko meca-quartz, stijltje moet je ding zijn

4 likes

Sportief lijkt me mooi, maar wat meer understated met een lichte plaat mag ook. Niet te dressy. Geen Romeinse cijfers, geen goud.

Dan kan je de 7a’s om budgettaire redenen afschrijven :innocent:

1 like

Dat dacht ik al gezien te hebben inderdaad, jammer. Zijn echt gaaf. Zijn de jaren’90 modellen zo slecht ja? Ook dat is jammer want lijkt me wel meer betaalbaar.

Hier ben ik zeer tevreden van mijn Seiko ssb031 mecha quartz… was men eerste chrononograaf… valt alvast in je budget :wink:

4 likes

Super slecht zijn ze niet. Maar de meer gecompliceerde 7t32/7t34 uurwerken met allerlei functies vertonen vaak toch wel kuren en zijn niet gemaakt om te repareren (geen gokje mee wagen dus en alleen kopen als ze goed werken). Tenzij je bepaalde modellen echt heel gaaf vind zou ik de gok niet wagen.

1 like

Bedankt voor je advies :raised_hands:

1 like

Ohh die is mooi zeg

1 like

Boel van je bandjes verkopen en voor een Yema Rallygraph gaan (39mm / €350,-):

7 likes

Je moet maar eens zoeken op een aantal reviews… staan mooie tussen… is diameter 40mm

Deze viel me op maar is niet vintage

Wel binnen budget gleuf ik

3 likes

Ik vind’m alleen niet te koop buiten de US? Waar heb je de jouwe vandaan?

Zoiets?

1 like

Ik heb de mijne nog via amazon gekocht uit engeland… zou es moeten zien waar er nog verkrijgbaar zijn :thinking:

1 like

Had je die Certina DS Podium 2014 al gezien die in het blauwe deel staat? Geen vintage maar verder wel volgens jouw eisen.

1 like

:partying_face::![afbeelding|517x50(upload://ipRpBMSHI3SvZvepkxFSRxTbtvU.jpeg)

1 like

Nog niet gezien, ik ga eens kijken. Bedankt voor de tip.

1 like
1 like