Meesterwerk van Casio
Nadat ik in 2023 mijn oceanus s100 hier op het forum had verkocht ben ik toch altijd blijven kijken naar de oceanus lijn.
Er bevielen toen 2 zaken mij niet aan de s100:
- blauwe tint (tja dat hoort natuurlijk bij Oceanus)
- ‘Tough mvmt’ op de wijzerplaat
Na wat avonden speuren toch mijn oog laten vallen op de oceanus t6000
Leuk speels op die wijzerplaat met subdials. Er gebeurt wat maar (in mijn ogen) niet te druk.
Maar ja toch dat blauwe! En poeh best prijzig en wel zelf importeren. Langzaam aan zakte de prijzen een beetje. En toen.
Daar was ineens de Briefing versie. Zwart DLC en zonder die blauwe accenten!
Deze versie dwaalt nu al zo’n half jaar in mijn hoofd rond en gisteren op ebay eentje gevonden!
Ik heb nog niet eerder via ebay een horloge uit Japan gekocht en ja ik ben op de hoogte van de import en belasting etc. Hopelijk gaat het allemaal goed en heb ik dus binnenkort weer een Oceanus!
Uiteraard schiet ik een foto als die binnen is👍
Nog ff 1 plaatje
dan zou ik zeggen, terug welkom hier
Gaaf
Yessss. Vanochtend binnen en nu snel een fotootje!
Heerlijk licht! En fijn die micro aanpassing in het slot.
Nu lekker mee spelen en naar gluren👍
De 100 serie zonder Tough movement op de dial en in de kleuren van de S400 en ik schaf er een aan😄.
Mooi, is dit nu wit of zit er 'n glimmer in.
Nee hoor, puur wit. Geen glimmer erin (dat is trouwens bargoens voor diamant of tenminste edelsteen…),
In plaats van een doosje krijg je een tasje bij deze briefing versie ( briefing schijnt een tassenmerk te zijn).
Met mijn waardeloze foto skills kan ik veels te slecht mooie fotos maken van deze oceanus t6000.
Toch 2 fotos:
Wat grappig dat alles op de clasp staat. DLC ftw.
Zit daar nou nog blauw op de kroon?
Ja busted! Blauw op de kroon. Maar dat zie ik niet echt:wink:
Verschrikkelijk gave Oceanus
Lekker in de honeymoon fase met deze T6000.
Het draagt echt super licht en de micro verstelling in de sluiting is met de warme dagen erg welkom!
Staal vind ik het mooist
Dat vind ik zelf ook.