Oceanus only topic

13 likes

Sinds een aantal weken eigenaar van een Oceanus OCW-S6000-1AJF. Na een jaar van de witte T200 genoten te hebben, jeukte er een bonus van werk in mn zak en ben ik tot aankoop van dit, al zeg ik het zelf, prachtige horloge.

13 likes

Nice. Weer prachtig afgewerkt zo te zien :ok_hand:

Ja dit is echt heel gaaf. Ik vind die band ook zo mooi/stoer er uit zien!

Waar heb je deze aangeschaft, ik zit er ook naar te loeren😉

Groetjes van zijn 6000 neef uit de T serie

6 likes

Ik heb hem via Chrono24 aangeschaft bij verkoper JIHOUSHA Co., Ltd. De band draagt zeer comfortabel en merkte van de week dat dit horloge comfortabeler draagt dan de T200.
Toch ben ik ook erg benieuwd naar jou T6000, want die lijkt mij ook heel gaaf

2 likes

Casio Oceanus OCW-T2600J

8 likes

13 likes

13 likes

13 likes

De goedkoopste en het meest gedragen horloge uit de collectie. Overweeg regelmatig om de rest gewoon weg te doen en het hier bij te houden

8 likes

Nog geen Oceanus gepost in 2026? Kom maar doorrrr met die *nussen!

10 likes

even eentje uit het archief dan:

10 likes

Had hem vorige week om de pols
Blijft een prachtige horloge :v:t4:

11 likes

13 likes

Oceanisti, zoals ik hier uiteengezet heb twijfel ik tussen een volgende stap naar aan Astron of een Oceanus.

Ik kom erop uit dat de Oceanus T4000 het beste bij mij past. Astrons zijn te groot, te duur, of missen functies. En de T4000 lijkt het allemaal te hebben voor een mooie prijs. Nu heb je van de T4000 een aantal verschillende versies. Mijn keuze valt op ofwel de standaardversie met de titanium bezel, of de versie met de zwarte DLC bezel. Die DLC zou hard moeten zijn en krasvrij, dus mooi. Maar die bezel is zwart, wat het horloge groter doet lijken heb ik het idee. En nu ben ik er ook nog achtergekomen dat de indexen van de DLC-bezel versie zelf heel donkerblauw zijn, wat de afleesbaarheid vermindert. Dus denk ik dat de standaard titanium bezel versie gewoon de beste is. Wat denken jullie als je onderstaand screenshot van deze horloges naast elkaar ziet?

• de standaard titanium bezel versie links
  • de DLC bezel versie rechts
0 stemmers

De hele video:

2 likes

Hoe bevalt jouw DLC T6000? Ik ben voornemens een T4000 te gaan kopen, en net zoals de T6000 zijn die er in vele varianten, waaronder de gewone, een versie met alleen DLC bezel, en eentje geheel DLC gecoat. Nu zie ik op foto’s van de jouwe dat DLC niets helpt tegen de vingerafdrukken waar titanium om bekend staat :slight_smile: De zwarte kleur trekt me ook niet zo. Hoe bevalt DLC jou op je T6000?

Nog een casio oceanus T4000 video met meer modellen waaronder de DLC bezel en de volledig DLC gecoate.

20 likes

DLC is juist een vingerafrukmagneet, en ja het is hard en krasvast, maar ook DLC kan krassen, en dan zie je een contrast tussen donker en de lichte kras, dus bezint eer u begint. Ik ben fan van DLC, maar het is niet zaligmakend.

2 likes

Tot nu toe stemt 100% voor regulier titanium. Dat wordt ook mijn keuze. Niet alleen vanwege de vraagtekens bij DLC maar ook omdat ik de indexen van de normale versie wel goed leesbaar vind, en die van de DLC versies niet.

Edit: met nu 10 stemmers ook nog steeds 100% voor de reguliere titanium.

1 like