Oceanus only topic

Cool. Weer war opgestoken.

Dit dus ongeveer, 1.94 met 106kg en dikke polsen.
Ach en iemand moet de eerste zijn die hem te klein vind, dan ben ik dat wel. :wink:

2 likes

Dan heb je in elk geval recht van spreken.

De standaard NL man van 1.85 bij 75 tot 80 kg kan in elk geval niet klagen dat het ding te klein is.

Dit is trouwens een 42 mm Citizen Eco Drive om mijn pols:

Dat is bij 1.80 en 65 kg. Pols van 17 cm.

2 likes

Niet liggen Benno, jij bent geen 1.80.

3 likes

Mooi hoor!
Waar heb je deze vandaan?

1 like

Volgens mijn paspoort en huisarts wel…

Liegen mensen hier? Nee toch?! Ik ben trouwens 28cm en heb 18 Patek’s.

Om het on-topic te houden:

Ik heb geen Oceanus, maar moet zeggen dat ik de diepte in dit model wel erg goed vind zo op de foto.

8 likes

Als ik lig ben ik veel dichter bij de grond dan wanneer ik sta…

1 like

Als ik lig ben ik (met het merendeel van mij) veel dichter bij de grond dan wanneer ik sta…

Kijk! Het gegeven dat het je nu pas opvalt zegt al genoeg over je paspoort en je huisarts Benno

Dan pakt het hier toch iets anders uit met 1,5x de afmeting van de gemiddelde man, bij gelijkblijvende hoogte.

OCW-S100 op een 19cm pols, het horloge valt netjes, maar is niet echt groot en zou zeker niet kleiner moeten zijn.
In de doos heb ik nog 1 hele en 2 halve schakels over, dus bij Casio hebben ze wel op grotere polsmaten gerekend.

4 likes

Heel erg bedankt voor het delen van de link. Ik wil dit horloge erg graag aanschaffen, alleen ben ik bang voor de hoge bijkomende kosten, omdat het een Japan exclusive is. Weet u zeker dat ik rond de €450 kwijt ben (all in) als ik deze bestel?
Alvast bedankt!

1 like

Yep, niet meer.

Je kunt het vrij eenvoudig berekenen. Je betaalt bij aankomst van het pakket in NL 21% van de prijs ex. verzendkosten (bij gratis verzending dus over het gehele aankoopbedrag). Daar komen nog ongeveer €10 afhandelingskosten van de vervoerder en minder dan €1,- importheffing bij.

De Oceanus S100 kost je met de huidige wisselkoers €359. Daar komt dus nog €75,40 aan BTW bij en (voor het gemak) €11 overige kosten. €359 (+ evt de verzendkosten) betaal je aan Sakura. €86,40 betaal je aan Post NL/DHL/UPS bij ontvangst van het pakket.

2 likes

Probeer het eens bij Solo Japan, via hem heb ik die van mij aangeschaft. Komt dan vanuit Spanje, dus geen bijkomende kosten.

3 likes

Welk model is dit precies?

2 likes

Een T200 :wink:

(OCW-T200S-1AJF)

1 like

Bedankt!

Heb een maand of 2 hem een mail gestuurd, moet nog steeds antwoord krijgen. Helaas reageert hij niet altijd even goed.

Dat is dat weer jammer. Mogelijk kun je het nog via Facebook messenger proberen, solojapan_watches. Maar ik kan mij voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt.

1 like