Oedipe watch co chaux de fonds 18k

hallo iedereen ik ben hier nieuw ik heb een nieuwe hobby gevonden jawel oude horloges nu ik heb onlangs een oude zakhorloge gekregen nu ik vind niets terug op google over de maker wel over het land (chaux de fonds swiss) nu wie weet hier meer over ? jaartal ? waarde ?

Chaux de fonds is een plaats in Zwitserland (waar horloges worden gemaakt)

hallo en weet je iets over die maker? gedipe watch co ik vind er niets over ook het jaartal enz vind ik niets over de horloge is ook gestempeld met e&c 18k stempel en een nr 8451

Nooit van gehoord om eerlijk te zijn.

Plaats es een foto.

Foto’s zouden helpen…

Voorspelling volgende post: “Hoe plaats ik een foto?” :wink:

2 likes

Of … kun je zakhorloges ook dragen op perlon???

1 like

sorry maker is oedipe en niet gedipe hehe

Er staat er precies zo een te koop op een Belgische tweedehands site. Ook toevallig (?) Dat is ook de enige die te vinden is op het web. Met dezelfde “leesfout” ook (Gedipe). Worden we hier nu gebruikt als goedkope taxateur? :joy:

Groeten,

Tecco

1 like

pardon ?

wat is er mis mee om informatie over een horloge op te zoeken jaartal maker enz ?

Volgens Mikrolisk opgericht in 1940 in La Chaux-de-Fonds. Onderdeel van Eberhard. Waarde zal de goudwaarde zijn want het merk voegt niets meer toe en ik vermoed het uurwerk ook niet.

ok dus die horloge is jaren 40? ok nu ben ik weer beetje wijzer ik ga nu is wat opzoekingen doen naar eberhard :wink:

Dat hoeft niet, kan best jaren 50 zijn. Het merk is in 1940 opgericht. Je zou eigenlijk het uurwerk moeten laten zien, dan valt er meer te vertellen. Waarde zal rond de 300 euro zijn aan goud.

hoe kun je dan zien hoe oud het is aan het binnenwerk ? ik ben nog maar juist beginnen te verzamelen ik ken daar echt nog niets van

welke foto wil je ervan zien ?

Gewoon een foto van het uurwerk. Tussendeksel even openwippen en een foto maken :wink:

In principe helemaal niets, maar we zien hier wel vaker dat iemand op dit gezaghebbende forum van en voor liefhebbers een account aanmaakt en zijn eerste topic zonder foto’s gaat over o.a de waarde van een horloge. Dit soort vragen hebben heel vaak een economische achtergrond. De advertentie op 2eH.Be deed mij hier dus even aan denken.

Ik kan me natuurlijk in dit specifieke geval vergissen.

Groeten,

Tecco

1 like

waarde weten is altijd wel plezant he het zijn zeldzame stukken maar informatie en dergelijke vind ik wel intressanter