In mijn shop komen veel horloge liefhebbers, waar dan natuurlijk een praatje uit ontstaat.
Zo droeg ik laatst mijn Meistersinger en kreeg een opmerking van iemand met een mooie Breitling om de pols. Hij vertelde zelf helemaal horloge-gek te zijn en veel mooie modellen heeft, met foto’s die deze bewering bevestigde. Echter had hij ooit een 1-wijzer horloge gekocht, maar vertelde er niet mee om te kunnen gaan en hem daarom nooit draagt.
2 dagen later staat hij weer in de winkel en legt een Seven-Friday op de toonbank als het bewuste “1 wijzer horloge” en zegt dat als ik wel de tijd er op kan lezen, hij wel een mooie deal wil maken.
Dat was net nadat ik de Bulova Lunar Pilot nieuw had, en met een kleine bijbetaling van mijn kant wilde hij wel ruilen. Nu wil ik de Lunar Pilot niet kwijt, dus ik heb de Seven-Friday op tijd gezet en bedankt voor het aanbod.
Maar, hij liet het horloge achter met de vraag er nog eens goed over na te denken.
Nu stond dit horloge niet op mijn verlanglijstje, maar het merk heeft wel meermalen mijn interesse gewekt. Dit model vindt ik zelf een van hun mooiste uitvoeringen, dus het bleef wel kriebelen.
Omdat er geen doos of verpakking, garantiekaart o.i.d. bij zat, heb ik echtheid kenmerken opgezocht en met de app getest of hij uit te lezen is, hetgeen zo bleek te zijn en dus een originele moet zijn.
2 weken later toen hij weer in de winkel kwam heb ik aangegeven niet te willen ruilen, maar voor een (te) laag bod wel interesse zou hebben, en zo was ik sinds zaterdag onverwacht toch eigenaar
Achteraf denk ik dat hoewel ze niet te vergelijken zijn, dit horloge mij qua tijd aanduiding doet denken aan een van mijn grails, een Urwerk 103 waardoor ik zo ge-triggered ben door dit horloge.
(ik weet het, is vloeken in de kerk, maar gaat over de manier van aflezen)
Afijn, ik was op zoek naar een zomerkletser met witte plaat,maar voorlopig draag ik even deze tijd-puzzel.
Als je het door hebt is het heel simpel, maar ik snap dat de meesten de tijd niet direct kunnen aflezen.
De minutenwijzer spreekt voor zich, die loopt gewoon zoals iedere standaard minutenwijzer rond.
De “moeilijkheid” zit in de uren-wijzer. Deze loopt niet over 12 uren, maar slechts over 4 cijfers.
Hiervoor hebben ze 3 wijzers gemaakt (3 x 4 = 12 ), eenmaal zonder toevoeging (+0),
daarna een wijzer voor de opvolgende 4 uren (+4) en de laatste voor de opvolgende 4 uren (+8)
Dus, op onderstaande foto (zojuist gemaakt) is het 7 voor 11.
De minuten spreken voor zich, de uren aanduiding (met +8) staat bijna op de 3.
Aflezen is dan 8 + 3, dus bijna 11 uur, minutenwijzer op 53 minuten
Ik hoop dat je goede research hebt gedaan, er zijn veel goede fakes op de markt.
Ik durf mijn vingers er niet aan te branden & weet ook niet waar je het aan kan zien.
Mijn pa kocht er een keer 1 die fake bleek te zijn, kon gelukkig retour afzender.
Indien echt; gefeliciteerd!
Er zijn een aantal optische kenmerken welke ik gecontroleerd heb.
Dit zijn o.a. de merknaam waarbij Friday dikker gedrukt staat dan Seven,
verder de algehele afwerking en kwaliteit welke ook dik in orde zijn.
Maar vanaf 2015 plaats SevenFriday een NFC chip in hun horlogekasten.
Deze is met hun app uit te lezen en geeft dan het typenummer etc. weer.
Ik heb de app gebruikt en deze leest de NFC keurig uit en geeft aan dat het een origineel betreft
Aparte horloges, blijven intrigerend om te zien. Een jaar of 4 á 5 terug zag je ze best veel, maar ik denk dat de replica’s de markt voor Sevenfridays geen goed hebben gedaan.
Hij is groot, lomp en zwaar.
Maar draagt ondanks dat toch comfortabeler dan gedacht.
Is geen dagelijks horloge, maar bij gelegenheden om te dragen is hij niet storend.
Maar vergeten dat je hem draagt zal niet gebeuren
Als je een keer in Hilversum bent, ben je altijd welkom hem een keer te passen.
Stuur vooraf wel even een berichtje, dan zorg ik dat ik hem in de winkel heb liggen
Gefeliciteerd met dit horloge. Niet helemaal mijn kopje thee, maar wat mij meteen opviel was dat mes op de eerste 2 plaatjes. Ben ook fan van die Serven en hun YT-kanaal;)
Het horloge is ook zeker niet voor iedereen, en zonder deze rare samenloop had ik hem denk ik zelf ook alleen als plaatje in een mapje op de computer gehad om eens te bekijken
Ben er (natuurlijk) zelf wel heel blij mee en ik houdt van afwijkende weergave voor tijd.
Mijn andere hobby is BBQ, daar horen messen ook bij.
Vanaf hun eerste filmpje verliefd op het mes, nog gekocht via een wachtlijst, en vindt het jammer dat ze nu zelf in hun shop alles aanbieden voor 40% van de initiële prijzen.
Voelt toch een beetje als afgezet, hoewel dat gevoel bij ieder gebruik weer wegebt