Oh wat fijn! De Swatch New Gent!

Swatch heeft de Gent collectie aangepast aan de jaren 2000 door de New Gent collectie te presenteren: 7 mm breder, iets dikker en met een siliconen band! En ze zijn mooi!!!

Ik heb van de zomer uit nostalgische overweging (als 36 jarige) weer een nieuwe Swatch gekocht uit de Gent collectie. Het was er een uit de (succesvolle) Color Codes collectie, ik denk een collectie die bij een hoop mensen van mijn leeftijd (en ouder) toch even wat kriebels veroorzaakte. Ik draag het horloge af en toe maar de voor deze tijd inmiddels zeer geringe afmeting (34 mm) en het toch wel erg plastieke bandje doen mij er steeds aan herinneren dat het niet meer 1988 is en ik geen 14 meer ben.

Vandaar dat ik zo heel erg blij ben met deze nieuwe collectie, 41 mm breed, met een silcionen band en in heel erg gave kleuren. Ik ga nog even zitten glunderen maar ik denk dat ik zo even in de tram stap om de Swatch store te gaan bezoeken, ik moet ze in het echt zien en voelen! Als ze zo zijn als ik hoop, voorspel ik een “second comming” van Swatch. Ze kunnen nu al die gave jaren 1980 modellen opnieuw uitbrengen, maar dan groter! :smiley:

V.l.n.r. bovenste rij: Warm Rebel (SUOM702), Brown Rebel (SUOC700), Blue Rebel (SUON700), Petrol Rebel 9 SUOG701), Burgundy Rebel (SUOR702)
V.l.n.r. onderste rij: Red Rebel (SUOR701), Olive Rebel (SUOG700), Purple Rebel (SUOV702), Black Rebel (SUOB702) en White Rebel (SUOW701).

Ik twijfel zo van het plaatje tussen de erg mooie Petrol en de coole Black… Zie verder http://www.horloge.info/nieuws/Groter-en-dikker-Swatch-New-Gent-revolutie-/723

Hele goede zet van Swatch en maar eigenlijk vind ik ze er wel laat mee.

Voor 50 euro kun je je geen buil vallen!

Van mij mochten ze ook nog wel een zwarte met witte of zilveren indices maken.

/PS - Ik vind vooral de wijzers erg mooi, baton-wijzers zijn mijn favoriet.

Ik hou het niet meer, ik stap nu in de tram (Swatchstore in de Rotterdamse koopgoot)! Ik hoop zo dat ze goed aanvoelen!

Ik hoop het voor jou. Ik ben zelf niet zo weg van de kleurencombinaties. maar jij bent wel van de kleurtjes geloof ik.

Kijk, de echte liefhebber is net zo blij met een nieuwe Swatch als met bij wijze van spreken een nieuwe Patek.

Mijn beste,

En zo hoort het ook Hans.
Overigens ben ik eveneens bijzonder gecharmeerd van deze hernieuwde Swatch lijn.
Met name de ‘Coole Black’ kan wel eens een van mijn nieuwe aanwinsten worden.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

In de tram teru. Ik kon niet kiezen dus heb ze beide genomen! :smiley:

Ik kwam de Swatch Store binnen en daar hingen ze, alle tien modellen prachtig uitgestald. Even voorzichtig bekeken, toen aangeraakt. Ze zijn (ook in het echt) prachtig! De erg aardige medewerkster was me zeer behulpzaam en ze liet me een paar keer met de halve collectie de winkel uit lopen om ze in echt licht te kunnen bekijken. Is, vind ik tenminste, altijd erg belangrijk. Ik heb toen na eniog wikken en wegen drie horloges gekozen, waarvan ik er dan één wilde kopen. Dat waren deze:

De Black Rebel, met een beetje heel donkerblauwe gloed in de zwarte plaat. Heeft een vrijwel onafleesbare dag/datum als je niet in licht staat met een bepaalde invalshoek, maar boeiûh! Dit horloge is “style”. De andere twee vond ik qua kleur het mooiste, de Petrol en de Burgundy.

De mevrouw van de winkel opperde dat ik er twee zou nemen. Dat deed ik af met “mijn vrouw ziet me aankomen”. Maar uiteindelijk heb ik het maar gedaan omdat de Black en White en de andere 8 modellen eignelijk niet samen in één collectie zouden moeten zitten qua uitstraling. Dus de zwarte en de Petrol genomen, gek genowg ook al de modellen die ik op de persfoto’s het mooiste vond.

De siliconen band voor een Swatch Gent is een verademing (of hadden ze die ook al voor de gewone Gents?) en het horloge is gewoon zo… Swatch! Ik voel me weer jong :smiley:

mooi hendrik, vooral de petrol !

De wijzerplaten hebben ook wel iets weg van die jaren 50 horloges, zeker zo met het bolle glaasje.

Ik vind die Swatches erg mooi maar iedere keer als ik er weer 1 heb word ik gek van het getik…

gr,

Vncnt

Mooi Henrik, van harte… (de witte vind ik ook fraai)

Erg leuk deze swatchlijn.

Gefeliciteerd met je aankopen.

Zien er echt super uit zeg!

Leuk! Echt nostalgisch :smiley:

Proficiat met deze fraaie aanwinsten.

Dat noemen ze de koe bij de horens vatten??:smiley:

Mooi hoor.

Ik ga voor die blauwe met rode dag/datum aanduiding: (tu)(tu)

Groet
Orisfan

Modieuze klokjes, maar niet mijn ding.

Mooooooi (tu) Vooral de zwarte! Maar de hamvraag, tikken ze nog steeds zo luid als vroeger??? Ik heb vorig jaar twee oude Swatches (NOS uit '86 en '96) gekocht, maar draag deze eigelijk nooit omdat ik gek wordt van het getik.

Ik vind ze heel erg tof, denk dat ik er wel een ga halen!
Maarr welke… misschien worden het er toch maar twee :wink: